A tavalyi évben közel 30 európai ország 17 000 vállalkozása mérette meg magát az European Business Award-on (EBA). A győztesek összesített árbevétele meghaladta az ezer milliárd, profitja az 50 milliárd eurót, s ezen cégek több mint 2 millió munkavállalót foglalkoztattak. A népes mezőnyben magyar vállalatok is sikerrel szerepeltek az elmúlt években, a díjazottak top 100 mezőnyében szerepelt a Lipóti pékség, a Biofilter és az NNG is. Az elmúlt napokban megnyílt a pályázat az EBA idei versenyén, 11 kategóriában várja az indulókat a nemzetközi zsűri.
A kiírásról részletesebben itt olvashat!
Az idén 8. alkalommal meghirdetett versengésre számos kategóriában pályázhatnak a cégek, hogy a kontinens legjobbjai közé választhassák be őket. A legjobbakat az európai üzleti szcéna vezető szakemberei, stratégái és döntéshozói választják ki a jelentkezők közül. A díj sokszínűségét erősíti, hogy több kategóriában, különböző képességek és mutatók kerülnek előtérbe, a dinamizmus, a vállalkozói szellem, vagy a technológiai innovátorok teljesítménye külön-külön kerül összevetésre. „Az elismerésen keresztül lehetőség nyílik arra, hogy minél szélesebb körből merítve megmutathassuk a példaértékű cégeket és cégvezetőket, üzleti modelljeiket, hiszen mindig érdemes tanulni a legjobbaktól” - emelte ki Kalocsai Zsolt, az RSM DTM Hungary Zrt. vezérigazgatója. „Már a megmérettetésen való részvétel is számos előnyt jelent a résztvevő cégek szerint, a nyertesek pedig egyenesen úgy látták, üzleti céljaikat is támogatta az itt elért siker, az irántuk megnyilvánuló magasabb bizalomnak, hitelességnek és ismertségnek köszönhetően.”
„Húsz évvel ezelőtt a cégünk elindításakor remélni sem mertem, hogy egyszer országos hálózatot építünk ki, és mint környezetvédelmi vállalat megkerülhetetlen szereplője leszünk a hazai szerves hulladékokkal foglalkozó szektornak. Az European Business Awards-on elért eredményünk révén szélesebb körben megismertek minket, rengeteg elismerő visszajelzést kaptunk a partnereinktől, és az üzleti szektorból egyaránt. A díj hozzájárult ahhoz, hogy még komplexebben kapcsolódjunk ügyfeleinkhez, közösen gondoljuk át és valósítsunk meg innovatív fejlesztéseket. Emellett magasabb presztízsű cégként könnyebb megtartani kulcsmunkavállalóinkat és a munkaerő „toborzásban” is segítségünkre volt a European Business Awards megbecsülése is, hiszen ismertségünk révén az általunk hirdetett vezetői munkakörök betöltése így vonzóbbá vált.” – mondta Deák György, a Biofilter üvezérigazgató-tulajdonosa.
Tóth Péter, a Lipóti Pékség ügyvezető tulajdonosa szerint a díj segítette a márkájuk építését, az üzleti szférából új szereplők is felfigyeltek vállalkozásukra. A nemzetközi visszajelzés beszállítói körben is megerősítette kapcsolataikat, amely a vevők felé a minőséget erősíti és növeli bizalmukat termékeik iránt. „A vállalkozói szellemet elismerő díj pedig megerősítette, hogy helyesen tesszük, amikor mindig újabb kihívásokat keresünk, új célokat állítunk fel. Az elismerések erőt adnak ahhoz, hogy vállalkozóként a napi problémák fölé emelkedjünk és a hosszabb távú célokra tudjunk koncentrálni. A célokat kitűző tulajdonos fontos feladata az is, hogy elképzelését át tudja adni csapatának, hiszen a megvalósítás nagyrészt a jó csapaton múlik.” A díj elnyerése óta a Lipóti Pékség tovább fejlődött, jelenleg már országszerte 200 mintaboltja van, 7 péküzeme működik maximális kapacitással.