Az egész évben hetente négy alkalommal, hétfőn, csütörtökön, pénteken és vasárnap közlekedő járatokat a LOT Boeing 787 Dreamlinerei teljesítik, amelyek 252 utast, illetve 12 tonna árut tudnak a fedélzetükre venni.
Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója a járat megnyitása alkalmából azt hangsúlyozta: 45 évvel ezelőtt kezdtek el Varsó és New York között repülni, most indítják el első olyan járatukat, amely nem Varsóból, a fő gyűjtő-elosztó központból közlekedik majd. Hozzátette: szeretné, hogy a magyar légitársaságként kezelnék a LOT-ot.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója beszédében azt emelte ki, hogy az Egyesült Államok és Magyarország között tavaly majdnem félmillióan utaztak, ezért nagyon nagy igény volt már a közvetlen amerikai járatokra.
Kiemelte, hogy a repülőtéren csak az első negyedévben 17 százalékos utasforgalom-bővülést mértek, amely ezzel az egyik legjobban fejlődő európai légikikötő lett. A folyamatban lévő fejlesztéseknek köszönhetően a repülőtér mostani 15 milliós kapacitását 18-20 millióra tudják majd bővíteni.
A budapesti járatokon magyar légiutaskísérők is teljesítenek szolgálatot, hatvan magyart már felvett és ki is képzett a lengyel cég.
Emellett a fedélzeti szórakoztató rendszer is magyar nyelvű lesz, az üzleti osztályon utazók számára pedig a LOT a nyáron exkluzív business várót alakít ki a repülőtéren.
Legutóbb hét éve, a 2011-es nyári szezonban közlekedett közvetlen járat Magyarország és az Egyesült Államok között. Akkor a Malév légiszövetségi partnere, az American Airlines teljesített járatokat Boeing 767-esekkel Budapest és New York között.
A Malév 2012 februári csődje miatt azonban a március végével induló nyári menetrendi időszakban az American Airlines már nem újította fel a járatot. A dallasi légitársaság azonban idén visszatér Budapestre, május 4-étől Budapest és Philadelphia között indított napi járatot, amelyek október végéig közlekednek.