A Lidl Magyarország minden magyar és hazai feldolgozású, valamint magyar üzemben gyártott termékének ártábláját "Jó választás a hazai" védjeggyel látja el. Az új logó célja, hogy egyértelművé tegye a vásárlók számára, melyek a hazai üzemekben gyártott, magyar hozzáadott értéket képviselő termékek, és így megkönnyítse számukra a választást.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője a közleményben kiemelte: a vállalatnak meghatározó szerepe van abban, hogy a magas minőségű hazai termékek értékesítését növelje, ezáltal támogassa a termelőket, beszállítókat és hozzájáruljon a magyar gazdaság sikereihez.
Az áruházlánc nyolc éve indította el a "Lidl a magyar beszállítókért" programját, ennek eredményeként már csaknem 450 hazai beszállítóval dolgozik együtt és kínálatában összesen 3800 hazai termék érhető el, ami 87 százalékos növekedés a program első évéhez viszonyítva. A termékek népszerűségét jelzi, hogy a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszerek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát jelenti, ami a 2020-as gazdasági évben mintegy 22 százalékos emelkedés az előző évhez képest.
A legkeresettebb termékek a friss húsok, a zöldségek és gyümölcsök, a tejtermékek és a pékáruk. Az állandó kínálat esetében a tojás és a friss baromfi 100 százalékban hazai termelőktől származik.
A vállalat a hazai értékesítésen túl az exportra is nagy hangsúlyt fektet, és támogatja beszállítóit a külpiacra jutásban. A Lidl 64 milliárd forint értékben bonyolított exportot tavaly, 170 magyar beszállító 665 árucikke kapható 26 országban. A legkelendőbbek a különféle rágcsálnivalók, az olajok és margarinok, a friss húsok, a tejek és tejtermékek, valamint az állateledelek. Emellett a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr, tavaly összesen 6,3 milliárd forint értékben juttatott el magyar palackos borokat a külpiacokra, ami 25 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit - jelezte az áruházlánc.