Tovább bővült a saját márkás termékek piaca

A kereskedelmi márkás termékek értékbeli piacrésze a napi fogyasztási cikkek piacán 2012-ben 2011-hez képest kissé csökkent és éves átlagban 25 százalékos szintet ért el. Elsősorban a B márkák tudtak erősödni a kereskedelmi márkák rovására. Az A márkák részesedése gyakorlatilag nem változott: 2012-ben is a teljes FMCG forgalom közel felét adták ezek a termékek – derül ki a GfK Hungária háztartások otthoni fogyasztását monitorozó Háztartáspaneljének legfrissebb, a kereskedelmi márkák teljesítményét bemutató tanulmányából.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A kereskedelmi márkák forgalma összességében csökkent 2012 során, amihez hozzájárult, hogy a vásárlók a kereskedelmi márkákra fordított korábbi költéseik egy

részét úgynevezett B márkákra, azaz marketing-támogatás nélküli, kisebb gyártói márkákra vitték át. Korábban a sajátmárkás termékek elsősorban igen kedvező áraik miatt tettek szert egyre nagyobb népszerűségre, ugyanakkor az utóbbi időben a B márkák árfekvése is kedvezően alakult, ami megnövelte az érdeklődést irántuk, és így a forgalmi részesedésük is javult.

A diszkontok a legerősebbek

A magyarországi háztartások természetesen továbbra is a marketing-támogatást élvező nagyobb gyártói márkákat, az úgynevezett A márkás termékeket vásárolják leggyakrabban: 2012-ben 136 alkalommal, azaz 2-3 naponta. Kereskedelmi márkát 126 alkalommal vettek és ennél kevesebbszer B márkát (121 alkalommal). A vásárlásonként A márkákra fordított költés jóval meghaladja a B és a kereskedelmi márkákra elköltött egyszeri összeget.

A kereskedelmi csatornák közül továbbra is a diszkontok a legerősebbek a sajátmárkás termékek forgalmazásában. Esetükben a kereskedelmi márkás termékek részesedése a 2011-es 60 százalékról tovább emelkedett és 2012-ben 61 százalékos szintet ért el. A többi csatorna esetében stagnálás, illetve némi visszaesés volt tapasztalható, de a szupermarketek továbbra is őrzik második helyüket a sajátmárkás termékek részesedését illetően.

Leggyakoribb termékek, tipikus vásárlók

A kereskedelmi márkák súlya a fagyasztott és konzerv élelmiszerek piacán, az állateledelek, illetve néhány tejtermék kategória (pl. tejföl, vaj, túró) esetén igen jelentős, és némi erősödés figyelhető meg a kényelmi élelmiszerek szegmensében is. Ezzel szemben az élvezeti cikkek és a nagy gyártói márkák által uralt kategóriák védettebbek a kereskedelmi márkákkal szemben.

Ezeket szeretjük a legjobban: kiosztották az Év Terméke díjakat
A fogyasztók értékelése alapján választották ki azt a 12 terméket, amelyek az idén elnyerték az Év Terméke díjat – közölte a versenyt szervező Product of the Year Kft.
A kereskedelmi márkák forgalmának 50 százalékát biztosító legintenzívebb 22 százaléknyi vásárló szocio-demográfiai profilja a tavalyi évhez képest nem változott: ezek a háztartások jellemzően Budapesten és Nyugat-Magyarországon élnek, nagycsaládosok (legalább 3 fős háztartások), ahol a háziasszony 40-49 év közötti és viszonylag magas jövedelemmel rendelkeznek.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo