TOP 10 ÉRV, AMIÉRT A GYIK-OKAT ÉRDEMES SZERETNI

A Gyakran Ismételt Kérdések rész szinte kivétel nélkül a leginkább elhanyagolt része minden weboldalnak. Ami akár érthető is lenne, ha nem lenne egy másik általános jellemzője: a FAQ szinte minden weboldalon az egyik leglátogatottabb oldal, ha a weboldal témája ezt indolkolja. Az indok pedig gyakorlatilag a minimálisnál több tartalom, egy webshop, egy szolgáltatás leírása, szinte bármi.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kiemelt forgalom viszont minden szempont szerint indokolná, hogy komolyan kezeljük ezt a pontját a weboldalnak. Mégis, parlagon vannak hagyva.

Hogy segítsünk ezen változtatni, összeírtuk, hogy mi az a 10 érv, ami meggyőz majd, miért fejleszd fel a GY.I.K. oldalatokat.

1. A GY.I.K. a legolcsóbb segítségnyújtást jelenti

A legolcsóbban megválaszolható kérdés mindig az, amire az ügyfél önerőből megtalálja a választ. A GYIK segít elkerülni a telefonhívásokat, az e-mailezgetést, megspórolva ezzel a kollégák drága idejét.

2. Egységes válaszokat ad

Szemben a telefonhívásokkal és az egyedi e-mail válaszokkal, egy közösen szerkesztett, hivatalos GYIK minden érdeklődő számára azonos, hivatkozható információt nyújt.

3. Áttekinthető csoportosítást, egyértelmű navigációt használ

A kérdéseket és a válaszokat strukturáltan, kategóriák és alkategóriák mentén töltik fel a szerkesztők. A tartalmak közötti átjárást sokkal nehezebb ezáltal elrontani egy GYIK-ban, mint egy szabadon kialakított weboldalon, ahol más szempontok is érvényesültek a létrehozáskor. Egy GYIK sosem öncélú, hanem a lényegre koncentrál. A kategóriák mentén mindig látható, hogy milyen témakörnél, milyen mélységben jár az érdeklődő.

4. Segíti a bizalom kiépítését

A kérdéseken keresztül könnyebben magára ismer az érdeklődő ("hiszen ezek ismerik a problémámat, találkoztak már hasonlóval"). Ez az érzés segíti a bizalom kialakítását a cég iránt, ami ügyfélszerzésben és vásárlásban mutatkozhat meg.

5. Könnyű visszajelzési lehetőséget kínál

Habár veszélyes is lehet, de inkább előnyei vannak, hogy nagyon gyakorlatias és gyors visszajelzést lehet kérni az érdeklődöktől a cikkek végén. Megkapta-e a választ, vagy nem a kérdésére? Ha túl sok a nem válasz, akkor legalább tudhatjuk, hogy még van tennivaló a GYIK tartalmával.

6. Jól elemezhető

A GYIK tartalmak látogatottsága könnyen nyomon követhető. Ebből sok tanulságot le lehet vonni a GYIK szekció jövőbeli kiegészítésére (nem kell kérdőívezni, interjút készíteni), de nem ritka, hogy a termékfejlesztéshez is hasznos információkhoz lehet jutni az elemzés során.

7. A GYIK-on túlmutató céges hatásai vannak

A GYIK tartalmak készítése miatt a cég működését és a termékeket ismerő kollégáknak ténylegesen el kell gondolkodniuk azon, hogy mit és miért is csinál az adott cég, mik a tényleges folyamatok, problémák, ügyfél-elégedettlenséget okozó ügyek. Kimutatható, hogy egy GYIK kialakítása javíthatja a cég alapműködését is már középtávon, nagyobb hangsúly lesz a minőségen, a megfelelésen.

8. Egyszerű a frissítése

Egy weboldal karbantartása nagyon gyakran meghaladja az átlagember tudását, és ezzel nincs is baj, természetes, hogy nem tud mindenki programozni. Viszont egy GYIK felület adminisztrációs felülete szükségszerűen nem bonyolultab, mint egy szövegszerkesztő szoftver vagy egy Facebook bejegyzés létrehozása. Megfelelő jogosultság esetén a cégen belül bárki képes lesz frissíteni a GYIK tartalmát, ha kell, akkor csak egy sort átírva. Ezt követően pedig azonnal "élesedhet" a módosítás, nem kell várni a rendszergazdára.

9. Szeretik a keresőmotorok

A GYIK típusú tartalmakat előszeretettel találják meg a Google és egyéb keresőmotorok, mert átlátható a cikkek HTML struktúrája, jól kiemelhetők a kulcsszavak,  illetve a létrehozott egyedi  "szöveg mennyisége" önmagában is érték a keresők számára.

10. Kapcsolódási lehetőséget nyújt más rendszerekhez

A GYIK struktúrájára és tartalmára könnyedén épülhetnek olyan magasabb szintű technologia megoldások, mint a chatbot vagy az IVR (telefonos ügyintézés). A GYIK számára kialakított navigáció biztos alapot ad a problámák feltárásához, az egységes formátumban feltöltött cikkek könnyen feldolgozható tartalmat jelentenek az automatikus megoldásokhoz.

Összefoglalva

Reméljük a fenti lista kellő lökést adott neked is, hogy más szemmel nézz a FAQ oldaladra.

Innen már csak az a következő lépés, hogy vágj bele, vagy keress meg egy igazi szakértőt a témában, aki majd pillanatok alatt megoldja a feladatot.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo