Mennyire elterjedt a távmunka?
Amikor berobbant a Covid-19 járvány, munkahelyek álltak le, vagy egyik napról a másikra áttértek home office-ra. Ez egy kényszermegoldás volt, azonban meglettek a pozitív hozadékai.
Ma már egyre több távmunka lehetőséggel találkozhatunk az olyan állásportálokon, mint a MiskolcAllas. Ez egyértelműen a világjárvány egyik hozománya. A cégek kényszerből tértek át erre a munkavégzési formára, azonban így élesben megtapasztalhatta mindkét fél, hogy mivel jár a váltás.
A legtöbb cég pozitívan nyilatkozott erről, így elkezdtek máshogy gondolkozni a home office-ról. Immár számos vállalat vezette be azt, hogy alapból keres munkavállalókat remote vagy hibrid munkavégzésre.
Milyen lehetőségeink vannak?
Van a távmunka, amikor nem is kell bemennünk a munkahelyre. Számos ilyen lehetőség van már ma is, és a jövőben ennél is több lesz.
De egyre elterjedtebb a hibrid megoldás is. Ez azt jelenti, hogy minden héten van legalább 2-3 nap, amikor otthonról dolgozhatunk.
15+1 tipp a távmunkához
A lenti tippjeink segíteni fognak abban, ha valaki távmunkában, home office-ban gondolkodik, de nem tudja, hogy vágjon bele, mire figyeljen.
-
Fontos, hogy a megfelelő szektorban keressünk. Nem lehet minden munkát otthonról végezni. De például fejlesztő vagy marketinges lehet az ember otthonról is.
-
Fontos, hogy nézzünk alaposan utána a kiszemelt cégnek. Nem lesz ugyanis személyes kontaktus, vagy csak ritkán. Így könnyebben belefuthatunk egy átverésbe.
-
Keressünk start up-okat, ők előszeretettel alkalmazzák a home office-t.
-
Sok cégnél ma már eleve a home office-szal számolnak, nézzük meg, hogy elosztják-e az ülőhelyeket a cégnél.
-
Keressünk fel online állásportálokat, mint a MiskolcÁllás, ahol szűrhetünk a számunkra megfelelő kategóriákra.
-
Listázzuk azokat a cégeket, ahol tudjuk, hogy alkalmazzák a távmunkát és szívesen dolgoznánk ott. Ha most nincs is hely, később még lehet.
-
Fontos a networking! Ha megfelelő kapcsolati hálóval rendelkezünk, könnyebben juthatunk pl. alkalmi megbízásokhoz, melyet otthonról elvégezhetünk.
-
Tegyük magunkban rendbe, hogy a távmunka nem egyenlő a home office-szal. Döntsük el, hogy melyiket akarjuk!
-
Fektessünk hangsúlyt a megfelelő kommunikációra. Kezdeményezzünk és gyorsan reagáljunk, ezt szeretik!
-
Őszintén mondjuk meg, hogy mit szeretnénk. Akkor is, ha addig nem volt szó távmunkáról vagy home office-ról.
-
Készüljünk fel a sablon HR kérdésekből az interjúkra.
-
Mindig emeljük ki, hogy fontos számunkra a határidők betartása.
-
Ne személyes indokokkal érveljünk.
-
Világítsunk rá, hogy a cég számára miért jó a távmunka!
-
Legyünk felkészülve a megfelelő eszközökkel a távmunkára.
+1. Segítsünk a cégnek a távmunka megtervezésében.
Ha mindezt rendbe tesszük, sikeres lesz a keresésünk, majd a távmunkánk is!