A dm a kihívásokkal teli időszakban is az innovatív, előre mutató megoldásokban hisz, tudatosan halad kitűzött céljai fele több stratégiai területen is, mindeközben rugalmasan reagál az aktuális történésekre. A dm 162 milliárd forintos forgalommal (bolti és online shop) zárta a gazdasági évet, ezzel +21,79 százalékos növekedést ért el az előző gazdasági évhez képest. A növekedés lehetőséget adott arra, hogy folytassák a megkezdett fejlesztéseket, megvalósítsák és bővítsék társadalmi felelősségvállalás kezdeményezéseiket, munkatársaiknak pedig kiszámítható munkafeltételeket biztosítsanak. Az év eleji béremelésen kívül év közben extra 5 százalékos emelést hajtott végre a dm, 5000 forintról 10 000 forintra emelték a Multipay kártya céges saját vásárlás zsebének havi feltöltését, emellett egyszeri 50.000 Ft értékű vásárlási keretet is biztosítottak a munkavállalók számára.
Minden igényt kielégítő szortiment, megbízható árak
A Mindig megéri tartós áraknak köszönhetően az árak a dm-ben négy hónapig nem emelkednek, ez kiszámíthatóságot ad a változó körülmények között. A szortiment kialakításánál továbbra is a vásárlói igények lehető legszélesebb lefedése a cél, a trendek, fogyasztói elvárások mellett a fenntarthatóság is nagyban alakítja a kínálatot. A dm a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján a 2021/22-es gazdasági évben növelni tudta a részesedését a teljes vegyiáru-szektoron belül mind a teljes piacon, mind a drogériák körében. A lánc piacvezető a dekorkozmetikumok értékbeli eladásában, a drogériák körében pedig első a pelenka, az intim termékek, az arcápolás, a lábápolás és a fogkefe kategóriákban, szinte kivétel nélkül mindegyik felsorolt termékkörben növelve értékbeli részesedését az előző gazdasági évhez képest.
Dinamikusan fejlődő online shop
A gazdasági eredményben fontos szerepe volt a fejlődő online shopnak, amely 50 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. Az e-kereskedelem mára már nem csupán kiegészítő lába az értékesítésnek, hanem szerves része, amely szorosan összefonódik a bolti, logisztikai területekkel is. Egyre népszerűbb a 2022 nyarán bevezetett 1,5 órán belüli Expressz átvételi lehetőség, ezzel a vásárlók 10-12 %-a élt az elmúlt időszakban.
dmLIVE Shopping: inspiráló tartalmakkal a vásárlókért
A 2022-es évet áthatották a művészet, a természet és az emberek általi impulzusok, amelyekből ihletet meríthetnek a vásárlók. Tavasszal érkezett meg a dm APP, ahol a felhasználó jelölni tudja kedvenc üzleteit, be tudja szkennelni a terméket, ami kifogyott, és azonnal hozzá tudja adni a bevásárlólistához, továbbá megtalál minden fontos információt az active beauty programról. Ősztől az applikációban dmLIVE Shopping adásokkal is készültek, a meghívott szakértők élőben közvetítik a szépségápolással, táplálkozással és életmóddal kapcsolatos témákat. A drogéria active beauty törzsvásárlói programja jelenleg 1,7 millió tagot számlál, amelyből 89 százalékuk rendszeresen használja az active beauty kártyát. Az elmúlt időszakban nagy hangsúlyt fektetett a dm az active beauty és az online shop fiókok összekapcsolására is, hiszen a vásárlók így tudják a legjobban kihasználni a dm szolgáltatásait és a kedvezményekre jogosító ajánlatait.
Tudatos lépések az energiaoptimalizálásban
A drogéria 263 üzletben 3153 munkatárssal szolgálja ki a vásárlókat, a boltok fenntartható üzemeltetése folyamatosan napirenden van: 178 üzletben és a raktár 13 000 m2-én már LED-re cserélték a világítást, valamint a tavaly telepített érdi napelemes rendszer a telephely áramfogyasztásának 20%-át termeli meg. A 2022/23-as gazdasági évben mindkét központ és központi raktár, valamint 30 üzletet függetlenítenek a gáztól, a következő gazdasági évben pedig további 30 üzlet leválasztását tervezik.
(x)