Szívkoszorúér-betegségre fejlesztette a Pfizer, de nagyobb biznisz lett belőle

A gyógyszeripar történetének egyik legérdekesebb fordulata a Pfizer nevéhez fűződik. Az eredetileg szívkoszorúér-betegségek kezelésére kifejlesztett szer, a sildenafil, a klinikai tesztek során váratlan mellékhatást mutatott. A kutatók arra lettek figyelmesek, hogy a tesztalanyoknál jelentős javulás tapasztalható az ED kezelésében. Ez a felismerés teljesen új irányt adott a termék jövőjének, amelyet később Viagra néven dobtak ki, forradalmasítva a potencianövelők piacát.

Tényleg itt a repülőrajt, jön a gazdasági áttörés?
Mi vár a magyar vállalkozásokra? Mit okoz az árrésstop?

Online Klasszis Klub élőben Oszkó Péterrel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. április 8. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Pfizer hamar meglátta az üzleti lehetőséget

Nem véletlen, hogy a Pfizer gyorsan felismerte a sildenafil másodlagos hatásában rejlő dollár milliókat. Az azóta is ikonikusnak számító kék tabletta világszerte az egyik legnépszerűbb termékké vált a férfiak körében. A Viagra sikere mögött egyedi történet és céltudatos marketing áll.

Az orvosi áttöréstől az üzleti sikerig

A sildenafil története azt példázza, hogyan képes egy eredetileg más célra fejlesztett gyógyszer a globális piacon sikert aratni. Kezdetben a kutatók a vérerek tágítását célozták meg, hogy enyhítsék a szívbetegségek tüneteit. Azonban a gyógyszer tesztjei során a pácienseknél tapasztalt mellékhatások jelezték, hogy a szer hatékony lehet a más jellegű egészségügyi problémák kezelésében is. Ez az információ a Pfizer számára hatalmas üzleti lehetőséget jelentett.

Hatalmas marketing húzások!

A Viagra piacra dobása után gyorsan kultikus státuszt ért el, nemcsak mint gyógyszer, hanem mint társadalmi jelenség is. A Pfizer ügyesen pozicionálta a terméket a férfiak önbizalmának növelőjeként, miközben az egészségügyi problémák enyhítését is hangsúlyozta. Ez a kettős marketingstratégia tette lehetővé, hogy a gyógyszer túllépjen az orvosi szférán, és a hétköznapi beszélgetések részévé váljon. A kampányokba olyan véleményvezéreket vontak be, mint Michael Douglas, Jack Nicholson, vagy Bob Dole amerikai szenátor.

Hatalmas társadalmi és gazdasági jelenség

A Viagra megjelenése nemcsak orvosi, hanem társadalmi szempontból is jelentős változásokat hozott. A potencia zavarok kezelése korábban tabu témának számított, azonban ez a gyógyszer normalizálta ezt a problémát, és segített eltörölni a vele járó stigmákat. Ennek köszönhetően sokkal többen fordultak orvoshoz, és vállalták a kezelés szükségességét.

A Pfizer stratégiája nemcsak a termék hatékonyságára, hanem annak egyszerű elérhetőségére is épített. A Viagra sikere számos generikus változat megjelenését is előidézte, amelyek mára szinte minden gyógyszertárban megtalálhatók. Ez a széles körű elérhetőség hozzájárult ahhoz, hogy a piac mára milliárd dolláros iparággá nőtte ki magát.

Az üzleti fogás, ami mindent megváltoztatott

Ez a példa jól mutatja, hogy a gyógyszeriparban egy-egy mellékhatás akár forradalmi változásokat is hozhat. Azáltal, hogy a vállalat újrapozicionálta a sildenafilt, és fókuszba helyezte más problémák kezelését, teljesen új piacot teremtett magának.

Ez mára már nemcsak egy termék, hanem egy ikon, amely megváltoztatta a gyógyszerpiacot és a férfiak egészségéhez való hozzáállást. A siker mögött egyetlen döntés állt: felismerni és kiaknázni egy váratlan mellékhatásban rejlő potenciált.

Forrás: https://www.ferfipatika.to

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo