Szívkoszorúér-betegségre fejlesztette a Pfizer, de nagyobb biznisz lett belőle

A gyógyszeripar történetének egyik legérdekesebb fordulata a Pfizer nevéhez fűződik. Az eredetileg szívkoszorúér-betegségek kezelésére kifejlesztett szer, a sildenafil, a klinikai tesztek során váratlan mellékhatást mutatott. A kutatók arra lettek figyelmesek, hogy a tesztalanyoknál jelentős javulás tapasztalható az ED kezelésében. Ez a felismerés teljesen új irányt adott a termék jövőjének, amelyet később Viagra néven dobtak ki, forradalmasítva a potencianövelők piacát.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Pfizer hamar meglátta az üzleti lehetőséget

Nem véletlen, hogy a Pfizer gyorsan felismerte a sildenafil másodlagos hatásában rejlő dollár milliókat. Az azóta is ikonikusnak számító kék tabletta világszerte az egyik legnépszerűbb termékké vált a férfiak körében. A Viagra sikere mögött egyedi történet és céltudatos marketing áll.

Az orvosi áttöréstől az üzleti sikerig

A sildenafil története azt példázza, hogyan képes egy eredetileg más célra fejlesztett gyógyszer a globális piacon sikert aratni. Kezdetben a kutatók a vérerek tágítását célozták meg, hogy enyhítsék a szívbetegségek tüneteit. Azonban a gyógyszer tesztjei során a pácienseknél tapasztalt mellékhatások jelezték, hogy a szer hatékony lehet a más jellegű egészségügyi problémák kezelésében is. Ez az információ a Pfizer számára hatalmas üzleti lehetőséget jelentett.

Hatalmas marketing húzások!

A Viagra piacra dobása után gyorsan kultikus státuszt ért el, nemcsak mint gyógyszer, hanem mint társadalmi jelenség is. A Pfizer ügyesen pozicionálta a terméket a férfiak önbizalmának növelőjeként, miközben az egészségügyi problémák enyhítését is hangsúlyozta. Ez a kettős marketingstratégia tette lehetővé, hogy a gyógyszer túllépjen az orvosi szférán, és a hétköznapi beszélgetések részévé váljon. A kampányokba olyan véleményvezéreket vontak be, mint Michael Douglas, Jack Nicholson, vagy Bob Dole amerikai szenátor.

Hatalmas társadalmi és gazdasági jelenség

A Viagra megjelenése nemcsak orvosi, hanem társadalmi szempontból is jelentős változásokat hozott. A potencia zavarok kezelése korábban tabu témának számított, azonban ez a gyógyszer normalizálta ezt a problémát, és segített eltörölni a vele járó stigmákat. Ennek köszönhetően sokkal többen fordultak orvoshoz, és vállalták a kezelés szükségességét.

A Pfizer stratégiája nemcsak a termék hatékonyságára, hanem annak egyszerű elérhetőségére is épített. A Viagra sikere számos generikus változat megjelenését is előidézte, amelyek mára szinte minden gyógyszertárban megtalálhatók. Ez a széles körű elérhetőség hozzájárult ahhoz, hogy a piac mára milliárd dolláros iparággá nőtte ki magát.

Az üzleti fogás, ami mindent megváltoztatott

Ez a példa jól mutatja, hogy a gyógyszeriparban egy-egy mellékhatás akár forradalmi változásokat is hozhat. Azáltal, hogy a vállalat újrapozicionálta a sildenafilt, és fókuszba helyezte más problémák kezelését, teljesen új piacot teremtett magának.

Ez mára már nemcsak egy termék, hanem egy ikon, amely megváltoztatta a gyógyszerpiacot és a férfiak egészségéhez való hozzáállást. A siker mögött egyetlen döntés állt: felismerni és kiaknázni egy váratlan mellékhatásban rejlő potenciált.

Forrás: https://www.ferfipatika.to

Véleményvezér

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo