Szívkoszorúér-betegségre fejlesztette a Pfizer, de nagyobb biznisz lett belőle

A gyógyszeripar történetének egyik legérdekesebb fordulata a Pfizer nevéhez fűződik. Az eredetileg szívkoszorúér-betegségek kezelésére kifejlesztett szer, a sildenafil, a klinikai tesztek során váratlan mellékhatást mutatott. A kutatók arra lettek figyelmesek, hogy a tesztalanyoknál jelentős javulás tapasztalható az ED kezelésében. Ez a felismerés teljesen új irányt adott a termék jövőjének, amelyet később Viagra néven dobtak ki, forradalmasítva a potencianövelők piacát.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Pfizer hamar meglátta az üzleti lehetőséget

Nem véletlen, hogy a Pfizer gyorsan felismerte a sildenafil másodlagos hatásában rejlő dollár milliókat. Az azóta is ikonikusnak számító kék tabletta világszerte az egyik legnépszerűbb termékké vált a férfiak körében. A Viagra sikere mögött egyedi történet és céltudatos marketing áll.

Az orvosi áttöréstől az üzleti sikerig

A sildenafil története azt példázza, hogyan képes egy eredetileg más célra fejlesztett gyógyszer a globális piacon sikert aratni. Kezdetben a kutatók a vérerek tágítását célozták meg, hogy enyhítsék a szívbetegségek tüneteit. Azonban a gyógyszer tesztjei során a pácienseknél tapasztalt mellékhatások jelezték, hogy a szer hatékony lehet a más jellegű egészségügyi problémák kezelésében is. Ez az információ a Pfizer számára hatalmas üzleti lehetőséget jelentett.

Hatalmas marketing húzások!

A Viagra piacra dobása után gyorsan kultikus státuszt ért el, nemcsak mint gyógyszer, hanem mint társadalmi jelenség is. A Pfizer ügyesen pozicionálta a terméket a férfiak önbizalmának növelőjeként, miközben az egészségügyi problémák enyhítését is hangsúlyozta. Ez a kettős marketingstratégia tette lehetővé, hogy a gyógyszer túllépjen az orvosi szférán, és a hétköznapi beszélgetések részévé váljon. A kampányokba olyan véleményvezéreket vontak be, mint Michael Douglas, Jack Nicholson, vagy Bob Dole amerikai szenátor.

Hatalmas társadalmi és gazdasági jelenség

A Viagra megjelenése nemcsak orvosi, hanem társadalmi szempontból is jelentős változásokat hozott. A potencia zavarok kezelése korábban tabu témának számított, azonban ez a gyógyszer normalizálta ezt a problémát, és segített eltörölni a vele járó stigmákat. Ennek köszönhetően sokkal többen fordultak orvoshoz, és vállalták a kezelés szükségességét.

A Pfizer stratégiája nemcsak a termék hatékonyságára, hanem annak egyszerű elérhetőségére is épített. A Viagra sikere számos generikus változat megjelenését is előidézte, amelyek mára szinte minden gyógyszertárban megtalálhatók. Ez a széles körű elérhetőség hozzájárult ahhoz, hogy a piac mára milliárd dolláros iparággá nőtte ki magát.

Az üzleti fogás, ami mindent megváltoztatott

Ez a példa jól mutatja, hogy a gyógyszeriparban egy-egy mellékhatás akár forradalmi változásokat is hozhat. Azáltal, hogy a vállalat újrapozicionálta a sildenafilt, és fókuszba helyezte más problémák kezelését, teljesen új piacot teremtett magának.

Ez mára már nemcsak egy termék, hanem egy ikon, amely megváltoztatta a gyógyszerpiacot és a férfiak egészségéhez való hozzáállást. A siker mögött egyetlen döntés állt: felismerni és kiaknázni egy váratlan mellékhatásban rejlő potenciált.

Forrás: https://www.ferfipatika.to

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo