Sport és innováció: húsz cég mutatja be az újdonságait

A Testnevelési Egyetem és a Magyar Nemzeti Kereskedőház másodízben megrendezi a Sport és Innováció Nemzetközi Konferenciát. A kétnapos esemény keretében sportágazati vezetők, tudományos, gazdasági és külpiaci szakértők vitatják meg az iparág aktualitásait, az elmúlt időszak legfőbb sporttudományokhoz köthető kutatási eredményeit, illetve az ágazat jövőbeni irányvonalait.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A sportgazdaság a globális piac egyik dinamikusan fejlődő húzóágazata, amely bővelkedik szabadalmakban, magas hozzáadott értéket képviselő technológiai újításokban, illetve más ágazatokban létrejövő innovációkat is egyre szélesebb körben alkalmaz.  Mindemellett a sport a legnépszerűbb szabadidős tevékenység is egyben. Mindezek együttes eredménye, hogy a sportágazat a globális piacok egyik meghatározó és vezető szektorává vált, melynek kiszolgálására egy teljes iparág épült. Egyes nemzetközi becslések szerint a sport termeli ki a világ GDP-jének mintegy 2 százalékát.

A Testnevelési Egyetem (TE) a Magyar Nemzeti Kereskedőházzal (MNKH) szoros együttműködésben a tavalyi évhez hasonlóan idén is megrendezi a Sport és Innováció Nemzetközi Konferenciát. A több száz szakmai érdeklődőt, illetve a mintegy száz hazai és nemzetközi előadót felvonultató kétnapos konferencia keretében sportágazati vezetők, tudományos, gazdasági és külpiaci szakértők vitatják meg az iparág aktualitásait, az elmúlt időszak legfőbb sporttudományokhoz köthető kutatási eredményeit, és az ágazat jövőbeni irányvonalait.

Oláh Zsanett és Mocsai Lajos - Kép: MNKH

A konferencia kísérőrendezvényeként a TE sport tematikájú fotópályázatot hirdetett a Németh Ferenc-díjért, amelyre majd 100 pályázó nevezett, profik és amatőrök egyaránt. Emellett elméleti és gyakorlati elemekre épülő edzőtovábbképzést szervez a Testnevelési Egyetem, az FC Barcelona képzési kultúrájáért, módszereiért felelős szakmai igazgatójának részvételével. A tréningre előzetesen több mint ezer hazai labdarúgóedző regisztrált.

Bemutatkozó magyar sportinnovációk

Az esemény célja továbbá a sportgazdasághoz kapcsolódó diplomáciai és üzleti kapcsolatok kiszélesítése, egyúttal az iparág nemzetközi és hazai szereplői közti partnerkapcsolatok dinamizálása.

„Az esemény kiváló lehetőség a hazai és a nemzetközi szakértők közti sportdiplomáciai kapcsolatok elmélyítésére, egyúttal az iparághoz kapcsolódó innovatív magyar fejlesztések reprezentálására. Éppen ezért összesen 20 vállalkozásnak biztosítunk kiállítási lehetőséget az esemény keretében, ezzel elősegítve kapcsolatrendszerük kiszélesítését, nemzetközi exportsikereik elérését” – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

A kiállítói térben az MNKH partnercégei is képviseltetik magukat, így például a Peter’ Aquafitt, a világ első mobil vízi kondigép gyártója, vagy éppen a mára nemzetközileg is igen népszerű Teqball is.

Sportgazdasági sikerek a globális piacon

Tekintettel a sportgazdaságban, illetve a kapcsolódó szektorokban rejlő üzleti és gazdasági lehetőségekre, valamint a magyar kis- és középvállalkozások nemzetközileg is versenyképes termék és szolgáltatási portfóliójára, a Kereskedőház kiemelt iparágként kezeli a sportgazdaságot és sportdiplomáciát. Az MNKH fókuszált és hangsúlyos szakmai tevékenységnek köszönhetően már számos hazai vállalkozás lépett sikeresen a globális piacokra.

Az MNKH aktív szakmai tevékenységének köszönhetően ért el jelentős üzleti sikereket például a magyar szellemi tulajdont képező és világszabadalom alatt álló sportinnováció, a Teqball is. A cég a Kereskedőház közreműködésével lépett eredményesen a marokkói, illetve a francia piacra. A vállalkozás azóta már 25 országban rendelkezik értékesítési ponttal, és célja, hogy a 2024-es olimpián hivatalos sportágként vehessen részt.

Szintén a Kereskedőház közreműködésével lépett eredményesen a dél-amerikai piacra egy speciális padlóelemeket gyártó magyar cég. Az MNKH hazánk chilei nagykövetségével együttműködve, összeállította a megbízható chilei iparági importőrök listáját a vállalkozás számára és ellátták az exporttevékenység megkezdéséhez szükséges hasznos piaci információkkal, amely így Chilébe szállított különböző közületi és sportpadlókat.

Jelentős sikert értek el továbbá a Kereskedőház szervezésében a világ egyik meghatározó sport kiállításán, a kölni FSB-n bemutatkozó magyar cégek is, akik az esemény keretében megvalósított tárgyalásoknak köszönhetően több mint 60 millió forint értékben adtak árajánlatot.

„A partnereink exportsikerei is kiválóan reprezentálják, hogy az innovatív magyar vállalkozások a világ bármely pontján megállják a helyüket. Célunk, hogy a sportinnovációs konferencia révén egy újabb szakmai platformot hozzunk létre, amely előrevetíti a magyar cégek további nemzetközi sikereit” - mondta Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo