Az elmúlt hónapokban a magas átoltottságnak köszönhetően stabil volt a járványhelyzet Magyarországon, de október közepe óta ismét dinamikusan emelkedik a fertőzöttek száma, egyre több beteg került kórházba és napról napra több áldozatot követel a vírus.
Az, hogy a pandémia dinamikája negatív irányt vett, vélhetően hatással lesz a céges karácsonyozásokra is, aminek az előszelét már most is lehet érezni. Pintér Antal, az utóbbi évek egyik legizgalmasabb hazai fejlesztésének számító Flinkit! ötletgazdája azt tapasztalja a piacon, hogy a cégek elkezdték tömegesen visszamondani a már előkészített programokat.
„Az esetszámok meredek emelkedése miatt a vezetők nem tartják felelős viselkedésnek a nagy események megrendezését, ilyen kiszámíthatatlan körülmények között nem mernek nagyszámú munkavállalót egy légtérbe meghívni. Nemcsak beltéren, hanem kültéren sem tartják meg ezeket, ami oda vezet, hogy a karácsonyi partik ismét csak online térben valósulhatnak meg zömében” – magyarázta.
Visszatérnek a virtuális vacsorák, borkóstolók és online játékok
Pintér Antal elmondta, tavaly a második hullám közepén, vakcinák hiányában szóba sem kerülhettek még a személyes jelenlétű céges évzárók, ezért a legtöbb vállalatnak van már tapasztalata a virtuális karácsonyi bulik megszervezésében is.
Mint fogalmazott, ilyenkor előtérbe kerülnek azok a megoldások, amik az online térben összehozzák a csapatot. A legtöbb ilyen programot tavaly a kényszer szülte, de a közös élményt így is sikerült megadni a munkavállalóknak.
Pintér Antal szerint népszerűek lesznek decemberben a virtuális vacsorák, amikor minden dolgozónak házhoz szállítják az ételt és egy meetinghez kapcsolódva közösen fogyasztják el azt, de bevett szokássá váltak a korábbi hullámokban a hasonló módon lebonyolított borkóstolók is.
Végül, de nem utolsó sorban a legnépszerűbb karácsonyi céges program a közös online játék lehet. Ennek alapvetően két verziója van: amikor valamilyen moderátor ott van a Zoom- vagy Teams-hívásban, illetve léteznek már teljesen digitális játékok is.