Ezen a héten egyebek között a Brussels Airlines, az Austrian Airways, az Air Dolomiti, a Transavia és a Jet2 is bejelentette, hogy teljesen leáll, vasárnap a járatszám alapján a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, az Emirates is közölte, hogy március 24-től további intézkedésig nem teljesít egyetlen, utasokat szállító járatot sem. Az áruszállítás azonban zavartalan marad.
A Flightglobal légügyi szaklap szerint a kormány azzal a feltétellel vállalta az anyagi segítségnyújtást, hogy a légitársaságok nem folytathatják részvény-visszavásárlási akciójukat, sokan ugyanis pont emiatt vannak most nehéz helyzetben. Az elmúlt években ugyanis a profit legnagyobb részét arra használták fel, hogy saját értékpapírjaikat visszavásárolják.
Feltételek mellett segítenek
Az amerikai mellett szinte minden kormányzat feltételekhez kötötte a pénzügyi segítségnyújtást. Új-Zéland kormánya már jelezte, hogy kész 500 millió amerikai dollár értékű hitel és hitelgarancia biztosítására, de ehhez az Air New Zealandnek fel kell függesztenie az osztalékfizetést és hiteltörlesztést. A norvég kormány azzal a feltétellel biztosít szintén félmilliárd dollárt, hogy a cégek a hitelkifizetéseiket három hónapra felfüggesztik és saját tőkét is be kell vonnia az érintett társaságnak. Elemzők szerint a legnagyobb bajban lévő Norwegian nehezen tud ezeknek megfelelni, és a felajánlott forrás legfeljebb másfél hónapig tartja életben a céget.
A Boeing MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a társaság vállalta, hogy leállítja az osztalékfizetést, David Calhoun vezérigazgató pedig az év végéig nem veszi fel fizetését.
Németország korábban bejelentett már egy a gazdasági szereplőkre vonatkozó csomagot. A kétezernél több munkavállalót foglalkoztató és 320 millió eurót meghaladó éves árbevétellel rendelkező nagyvállalatok támogatására egy külön válságkezelő alapot hoznak létre, amely 600 milliárd eurót képes megmozgatni. A francia kormány a héten jelezte, hogy kész bármilyen lépések megtételére, hogy támogassa a nagy francia foglalkoztatókat, köztük az Air France-KLM csoportot is. A segítségnyújtás érkezhet hitel, hitelgarancia, de akár államosítás formájában is - mondta Bruno Le Maire pénzügyminiszter. Alexandre de Juniac, a légitársaságokat képviselő Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója a héten videokonferencián azt mondta, a légitársaságoknak globálisan akár 200 milliárd dollárra is szükségük lehet az időszak átvészeléséhez.