Sára Botond, Budapest főispánja elmondta: rendkívüli ellenőrzést rendeltek el korábban, mert számos panasz érkezett a fővárosi kormányhivatalhoz. A vásárlók arra panaszkodtak, hogy késedelmesen érkezik meg az étel, továbbá az étel minőségét, valamint a kompenzációt is kifogásolták, és az árakkal is gond volt.
Sára Botond közölte, az ellenőrzés során más hiányosságra is fény derült, ezért 50 millió forint bírsággal sújtották az ételfutár céget.
„A jövőben is figyelemmel kísérjük a panaszokat, a kormányhivatalra természetesen számíthatnak a vásárlók, és bízunk benne, hogy a szolgáltatás minősége javulni fog” – fogalmazott az MTI szerint.
Rövid időn belül ez már a második komolyabb büntetés, amit a Foodora kapott. Februárban 35 millió forintos bírságot szabott ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére a Gazdasági Versenyhivatal.
Frissítés:
A bírságolás után a Foodora közleményt juttatott el szerkesztőségünhöz, amelyben az írták:
"Felelős vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy a szolgáltatásunk bárki számára elérhető legyen és minden fejlesztésünkkel a kiváló rendelési élmény elérésén dolgozunk.
A Foodora 2025 eleje óta közösen dolgozik Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Főosztályával, segítve a kivizsgálási folyamatot. A Fogyasztóvédelmi Főosztály januári határozata alapján a honlapunkon hiányzó adatokat, például a tárhelyszolgáltatónk elérhetőségét, és postai címünket javítottuk. A határozat kézhez kapása óta eltelt időben nem kaptunk újabb értesítést a hatóságtól, melyben további változtatásokra köteleznének szolgáltatásunkkal kapcsolatban.
Jelenleg alaposan vizsgáljuk a bírság tartalmát, hogy teljes mértékben megértsük a hatóság döntésének alapját.
A Foodora elkötelezett a megrendelők kiváló rendelési élménye és a folyamatos fejlődés mellett, ezért együttműködve fogadjuk a Fogyasztóvédelmi Főosztály fejlesztő iránymutatásait. jövőben a hatóság munkatársaival együttműködve, közös munkával teszünk a még kiválóbb rendelési élmény elérése érdekében" – közölték.