Soha nem voltak ennyire pesszimisták a nagyvállalatok

Nem tekintettek még ennyire pesszimistán a nagyvállalatok a következő évükre, mint amennyire a koronavírus-járvány első hulláma után. A K&H nagyvállalati növekedési index értéke még sosem volt a negatív tartományban az elmúlt 7 évben, most viszont a legutóbbi negyedévben mért 6 pont helyett csak -2 ponton áll. A vállalatok saját kilátásaikat sokkal kedvezőtlenebbnek ítélik, viszont többen tekintenek bizakodóan a gazdasági környezetre, amit az olyan kedvezményes hitelprogramok, mint az NHP Hajrá is segítenek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Szemben az elmúlt évek stabil trendjével, a 2 milliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező nem-állami nagyvállalatok aktuális helyzetét, várakozásait vizsgáló K&H nagyvállalati növekedési index korábban még sosem mért negatív értéket vett fel és az előző negyedévhez képest 6 pontról  -2 pontra zuhant. A koronavírus-járvány következtében a cégek csökkenő árbevétel- és profitvárakozásokkal számolnak, emellett kevesebb beruházást terveznek. Sokat javult viszont a gazdasági környezetre vonatkozó várakozás, ugyanis a makrogazdasági részindex -10 pontról -3 pontra nőtt az elmúlt időszakhoz képest. A bizakodás annak is köszönhető, hogy jelenleg számos kormányzati döntés segíti a cégeket. Gondoljunk az egyes adófajták csökkentésére, valamint a kedvezményes hitelprogramokra, amelyek közül az egyik legnépszerűbb az NHP Hajrá” – foglalta össze az eredményeket Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

Kisebb cégméret, pozitívabb várakozások

Bár a korábbi negyedévben a K&H nagyvállalati növekedési index mindhárom cégméret kategóriában egyforma, 6 pontos várakozást mért, mostanra nem mutat egységes képet a vállalatok vélekedése a saját helyzetükre vonatkozóan.  Az eredmények alapján ugyanis az figyelhető meg, hogy minél kisebb a vállalkozás mérete, annál kedvezőbben ítéli meg saját helyzetét a következő évre.

Jelenleg a 2-4 milliárd forint éves árbevétellel rendelkező cégek értékelik legjobbnak kilátásaikat, az ő várakozásaik az előző negyedéves 6 pontról „csak” 0 pontra mérséklődtek. Ehhez képest a 4 -10 milliárd forint éves árbevétel közötti cégek várakozásai -3 ponton, a 10 milliárd forint éves árbevétel feletti nagyvállalatok pedig -8 ponton állnak. A szektorokat vizsgálva az ipar várakozásai az előző negyedéves 6 ponthoz képest a semleges kivárást jelentő 0 pontra mérséklődtek. Nem sokkal lemaradva a kereskedelem -2 ponton áll, ámde 7 pontról csökkentek erre a szintre. Legkevésbé továbbra is a szolgáltató szektor optimista, -5 pontos várakozással.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo