A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) - folytatva a korábbi évek külpiaci, magyar borokat népszerűsítő megjelenéseit - közösségi standdal képviseli Magyarországot a november 7 és 9 között zajló, Hong Kong-i International Wine & Spirits Fair szakkiállításon. A HITA csaknem egy tucat borászat, és azok legjobb, illetve legújabb borait mutatja be a standon, ahova egy szakértői zsűri döntése alapján kerülhettek be a kiállító pincészetek.
A borok és a borászatok Magyarország legnevesebb borvidékeit – Tokaj, Villány, Somló-hegy, Eger, stb. – képviselik. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal azt reméli, hogy a vásár ráirányítja a nemzetközi figyelmet a kiváló magyar borokra és ezáltal a borászatok exporttevékenysége is növelhető. Az első siker már meg is született: a tokaji Sauska Pincészet 2003-as Aszú Esszenciája a kiállítás borversenyén a Legjobb Kelet-Európai Bor kategória nyertese lett.
Van még tere a bormarketingnek
Tovább növelhető a magyar borok hírneve az újjáéledő keleti gazdasági kapcsolatrendszer felhasználásával és megfelelő marketingtámogatással.
Összesen 3 millió euró áll rendelkezésre 2013 és 2016 között a magyar borok promóciójára Japán, az Egyesült Államok, Kína, Oroszország és Kanada piacán. A rendelet szerint támogatást az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek ezen öt országban történő megismertetését és promócióját célzó programhoz lehet igényelni. A program időtartama nem lehet több három évnél, és egy-egy programhoz legalább 25 ezer, legfeljebb pedig 250 ezer eurós támogatást lehet igényelni – derül ki a rendeletből. A program egyebek között utazási és szállásköltséget, PR-tevékenységeket, médiamegjelenéseket, kiállítási részvételt vagy reklámkiadványok elkészítését támogathatja, mértéke pedig a támogatásra jogosult nettó költségeinek 50 százaléka lehet.