Sikeresek a magyar borok Hongkongban

Hatalmas sikert arattak a magyar borok egy Hongkongban tartott borászati szakkiállításon, ahol a HITA támogatásával mutatják be a magyar borászatok termékeit.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyar borok a hongkongi vásáron - Kép: HITA

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) - folytatva a korábbi évek külpiaci, magyar borokat népszerűsítő megjelenéseit - közösségi standdal képviseli Magyarországot a november 7 és 9 között zajló, Hong Kong-i International Wine & Spirits Fair szakkiállításon. A HITA csaknem egy tucat borászat, és azok legjobb, illetve legújabb borait mutatja be a standon, ahova egy szakértői zsűri döntése alapján kerülhettek be a kiállító pincészetek.

A borok és a borászatok  Magyarország legnevesebb borvidékeit – Tokaj, Villány, Somló-hegy, Eger, stb. – képviselik. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal azt reméli, hogy a vásár ráirányítja a nemzetközi figyelmet a kiváló magyar borokra és ezáltal a borászatok exporttevékenysége is növelhető. Az első siker már meg is született: a tokaji Sauska Pincészet 2003-as Aszú Esszenciája a kiállítás borversenyén a Legjobb Kelet-Európai Bor kategória nyertese lett.

Van még tere a bormarketingnek

Tovább növelhető a magyar borok hírneve az újjáéledő keleti gazdasági kapcsolatrendszer felhasználásával és megfelelő marketingtámogatással.

Összesen 3 millió euró áll rendelkezésre 2013 és 2016 között a magyar borok promóciójára Japán, az Egyesült Államok, Kína, Oroszország és Kanada piacán. A rendelet szerint támogatást az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek ezen öt országban történő megismertetését és promócióját célzó programhoz lehet igényelni. A program időtartama nem lehet több három évnél, és egy-egy programhoz legalább 25 ezer, legfeljebb pedig 250 ezer eurós támogatást lehet igényelni – derül ki a rendeletből. A program egyebek között utazási és szállásköltséget, PR-tevékenységeket, médiamegjelenéseket, kiállítási részvételt vagy reklámkiadványok elkészítését támogathatja, mértéke pedig a támogatásra jogosult nettó költségeinek 50 százaléka lehet.

Már a jövő évi keretet költik a borászok
Megkezdte a támogatások kifizetését a szőlészeknek-borászoknak a minisztérium, de már a 2014-es keret terhére, mert az idei nem elég az igények fedezésére. Közben elindult a területalapú támogatások kifizetése is.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo