Romániában sincs egyszerű helyzetben a vasút

Vasúttársaság alapítására vonatkozó kormányhatározatot fogadott el szerdai ülésén a Ciolacu-kabinet.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Carpatica Feroviar SA tulajdonosa a bukaresti szállításügyi minisztérium, alaptőkéje 125 ezer lej (több mint 10 millió forint). Az új teherfuvarozási vasúttársaság feladata "az ország védelmi szükségleteinek szolgálata és a prioritásnak minősülő szállítások biztosítása".

"A román állam, az állami vasúti teherforgalmi vállalat révén meghatározó szerepet játszik az Ukrajna felől érkező, illetve oda tartó vasúti áruszállítás biztosításában" – idézi az economedia.ro a kormányhatározatot.

A Carpatica Feroviarnak kell felváltania a csődközeli helyzetben levő állami vasúti teherfuvarozási vállalatot, a CFR Marfa SA-t. A cég 2007 óta minden évet veszteséggel zárt, 2023 végén az adósságállománya 4,595 milliárd lej volt. Tizenhat év alatt a CFR Marfa árbevétele 1,835 milliárd lejről 778 millió lejre csökkent, az alkalmazottainak a száma pedig közel 19 ezerről 3200-ra.

A román kormánynak be kell hajtania a vállalaton egy 2,6 milliárd lejes állami támogatást, melyet az Európai Bizottság törvénytelennek nyilvánított.

A CFR Marfa tavaly 31,2 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, írja az economedia.ro. Romániában 39 vasúttársaság működik, közülük 34 rendelkezik árufuvarozási engedéllyel.

(MTI) 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo