A Montana Zrt. sikerei közé tartozik a szolgáltatások 63%-os részarányának elérése, amely fontos stratégiai célként szerepelt a vállalat 2007-es terveiben. A Montana saját fejlesztésű irat- és dokumentumkezelő megoldásából, a MonDoc System-ből származó árbevétel minden idők legkiemelkedőbb - 250 százalékos - növekedésével elérte a 730 millió forintot.
"A Montana Zrt. a kutatás-fejlesztésre és innovációra fordított befektetéseknek köszönheti a mostani sikeres időszakot. Büszkék vagyunk rá, hogy a schengeni határ biztosítását is az általunk fejlesztett, telepített és támogatott piacvezető MonDoc System látja el és mostanra másik zászlóshajónk, a szintén saját fejlesztésű szövegbányász Infovadász első alkalmazása is beérett" - mondta Vadász Pál, a Montana Zrt. elnök-vezérigazgatója.
ORFK-nak is segítettek
A Montana Zrt. saját fejlesztésű MonDoc System elektronikus irat- és dokumentumkezelő rendszere látja el a központi, integrált ügyviteli és dokumentumkezelő feladatokat a 2007. december 21-én átadott schengeni információs rendszerben. A rendszer megvalósítja a különböző nemzetközi hatóságok strukturált együttműködését, ezáltal a keresett személyek, körözési vagy beutazási, tartózkodási tilalmak adatainak nemzetközi bűnügyi információcseréjét, és az ehhez kapcsolódó ORFK belső ügyviteli folyamatait támogatja. A tavalyi évben továbbfejlesztett, és adatbázis tekintetében platformfüggetlenné vált MonDoc System 2007 végén egy új Portál modullal is bővült, amelynek segítségével támogatja az elektronikus ügyintézést az interneten, az Ügyfélkapun keresztül. A MonDoc System 2006-ben elért, előző évhez viszonyított árbevételén alapuló 70 százalékos növekedéshez képest is kiugróan magas a 2007-ben realizált 250 százalékos növekedés.
2007-ben bevezetésre került a hazai piacon a MonFlow, az egyetlen olyan hazai fejlesztésű, grafikus felület alatt működő, konfigurálható munkafolyamat támogató rendszer, amely egyenrangú párja a nagy nemzetközi szoftvergyártók hasonló, de összehasonlíthatatlanul drágább szoftvereinek. Az új megoldás már a bevezetés első évében mérhető árbevételt realizált, 2008-ban pedig kulcsfontosságú termékként szerepel a Montana értékesítési terveiben.
A Montana közel egy évtizede döntött saját fejlesztésű termékportfoliójának kialakítása mellett, amely jó stratégiának bizonyult. Évről évre folyamatos növekedéssel sikerül egyre jobb eredményt elérni az árbevétel átrendeződése területén, a növekedés fenntartását pedig továbbra is a nagy beruházás-igényű, innovatív termékfejlesztés jelenti. A Montana 2008-ban is, egyfajta szakmai műhelyként, belső projektekben komoly összegeket áldoz termékfejlesztésre, valamint az új termékek piaci bevezetésére, elsősorban a dokumentumkezelés és a szövegbányászat területén.