"Rendel pizzát? A sajtot feldugtam az orromba!"

Gusztustalan videót forgatott a szendvicskészítésről a Domino's Pizza amerikai étteremhálózat két dolgozója a vendéglátó egység konyhájában, majd a felvételt feltették a YouTube-ra. Ez a lépésük nemcsak a munkahelyükbe került, hanem néhány nap leforgása alatt súlyos kommunikációs válságba taszította magát a vállalatot is. A közösségi portálok szervezőerejének hatását a The New York Times cikke elemezte a Domino's szemléletes példáján keresztül.

Kristy Hammonds és Michael Setzer, a Domino,s alkalmazottai már YouTube-os debütálásuk másnapján az utcán találták magukat. A vállalat illetékeseinek nem okozott nehézséget, hogy a kézi kamerával rögzített videóról azonosítsák az észak-carolinai Conoverben dolgozó 31 éves nőt és 32 éves férfit. Mindkettőjük ellen eljárás indult az élelmiszertisztasági törvény megsértése miatt, mi több, számíthatnak arra, hogy a munkaadójuk polgári pert is a nyakukba varr.

A videomegosztóra feltett felvételen Setzer a mosogatószivaccsal törli meg fenekét, az orrába dugja a sajtdarabokat, mielőtt a megrendelésre készülő szendvicsbe tenné őket, a szalámi szelet pedig bélgázzal belengve kerül a kiszállításra váró kenyérre. "Hát így csináljuk mi a Domino,sban" - kommentálta Hammonds a látványt a népszerű portálra feltöltött filmen. "Annyira sajnálom!" - írta azóta a nő a vállalathoz eljuttatott bocsánatkérő e-mailjében. Biztosította egykori munkaadóit, hogy "a videó nem is igaziból készült", és reményét fejezte ki, hogy ezzel mindenki tisztában van. Szerzői jogával élve Hammonds harmadnapra el is tüntette a felvételt a YouTube-ról.


    
Alcím: Digitális válság
    
Addigra azonban már több mint egymillióan látták a filmet, és a botrány hullámai a Twitteren terjedtek tovább. A Domino,s vezetése hiába adott ki nyilatkozatot arról, hogy az ominózus szendvicseket nem szállították ki, és már meg is szabadultak a két gusztustalankodótól, a napi felméréseket végző YouGov közvélemény-kutató cég értékelése szerint az étteremhálózat vásárlóinak elégedettségét egy csapásra felváltotta a rossz megítélés. A vállalat jó híre egyik napról a másikra megroppant. 

"Nem voltunk felkészülve a két hülye videózó rémes ötletére - ismerte el Tim McIntyre, a Domino,s szóvivője. - Most még a tizenöt-húsz éve lojális vásárlóink is felülvizsgálják a hozzánk kötődő kapcsolatukat". Rémálomnak és digitális válságnak nevezte a Domino,s sztoriját Paul Gallagher vállalati válságszakértő is. Szerinte egy cég aligha kerülhet súlyosabb helyzetbe.

McIntyre szerint ott követték el a hibát az ügy kezelésében, hogy alulbecsülték az eset súlyát, nem számoltak a szenzáció robbanásának ilyen terjedési sebességével és hatásával. Mint ahogy nem készültek fel a megfelelő válaszra sem. Erre csak akkor döbbentek rá, amikor a Twitteren rendre felmerült a kérdés: "vajon mit tesz a Domino's?". A fórumon kezdetben valóban nem jelentek meg a cég válaszlépései. Az ügy kirobbanásának harmadik napján az étteremhálózat információs oldalt hozott létre a Twitteren, és egy videót is felett a YouTube-ra, amelyen maga a cég vezetője nyugtatja meg a kedélyeket. "Olyan pontra jutottak a dolgok, amikor az egyszerű válasz már nem volt elegendő" - szűrte le a tanulságot McIntyre.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo