Kristy Hammonds és Michael Setzer, a Domino,s alkalmazottai már YouTube-os debütálásuk másnapján az utcán találták magukat. A vállalat illetékeseinek nem okozott nehézséget, hogy a kézi kamerával rögzített videóról azonosítsák az észak-carolinai Conoverben dolgozó 31 éves nőt és 32 éves férfit. Mindkettőjük ellen eljárás indult az élelmiszertisztasági törvény megsértése miatt, mi több, számíthatnak arra, hogy a munkaadójuk polgári pert is a nyakukba varr.
A videomegosztóra feltett felvételen Setzer a mosogatószivaccsal törli meg fenekét, az orrába dugja a sajtdarabokat, mielőtt a megrendelésre készülő szendvicsbe tenné őket, a szalámi szelet pedig bélgázzal belengve kerül a kiszállításra váró kenyérre. "Hát így csináljuk mi a Domino,sban" - kommentálta Hammonds a látványt a népszerű portálra feltöltött filmen. "Annyira sajnálom!" - írta azóta a nő a vállalathoz eljuttatott bocsánatkérő e-mailjében. Biztosította egykori munkaadóit, hogy "a videó nem is igaziból készült", és reményét fejezte ki, hogy ezzel mindenki tisztában van. Szerzői jogával élve Hammonds harmadnapra el is tüntette a felvételt a YouTube-ról.
Alcím: Digitális válság
Addigra azonban már több mint egymillióan látták a filmet, és a botrány hullámai a Twitteren terjedtek tovább. A Domino,s vezetése hiába adott ki nyilatkozatot arról, hogy az ominózus szendvicseket nem szállították ki, és már meg is szabadultak a két gusztustalankodótól, a napi felméréseket végző YouGov közvélemény-kutató cég értékelése szerint az étteremhálózat vásárlóinak elégedettségét egy csapásra felváltotta a rossz megítélés. A vállalat jó híre egyik napról a másikra megroppant.
"Nem voltunk felkészülve a két hülye videózó rémes ötletére - ismerte el Tim McIntyre, a Domino,s szóvivője. - Most még a tizenöt-húsz éve lojális vásárlóink is felülvizsgálják a hozzánk kötődő kapcsolatukat". Rémálomnak és digitális válságnak nevezte a Domino,s sztoriját Paul Gallagher vállalati válságszakértő is. Szerinte egy cég aligha kerülhet súlyosabb helyzetbe.
McIntyre szerint ott követték el a hibát az ügy kezelésében, hogy alulbecsülték az eset súlyát, nem számoltak a szenzáció robbanásának ilyen terjedési sebességével és hatásával. Mint ahogy nem készültek fel a megfelelő válaszra sem. Erre csak akkor döbbentek rá, amikor a Twitteren rendre felmerült a kérdés: "vajon mit tesz a Domino's?". A fórumon kezdetben valóban nem jelentek meg a cég válaszlépései. Az ügy kirobbanásának harmadik napján az étteremhálózat információs oldalt hozott létre a Twitteren, és egy videót is felett a YouTube-ra, amelyen maga a cég vezetője nyugtatja meg a kedélyeket. "Olyan pontra jutottak a dolgok, amikor az egyszerű válasz már nem volt elegendő" - szűrte le a tanulságot McIntyre.