Pontosan fizetünk, de még lenne hová fejlődni

Európai összehasonlításban pontosan fizetnek a magyarok, az ügyfelek a számlák 74 százalékát fizetik ki időben – derült ki az EOS Csoport idei, fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából. A partnerek és ügyfelek körültekintőbb ellenőrzése segíthet a helyzeten.

A számlák 74 százalékát időben egyenlítik ki a magyarországi ügyfelek, amivel Lengyelország (76%) után a második helyet foglalja el az ország a régióban – derült ki az EOS Csoport 2014-es, fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából. Európa egyik vezető kintlevőség kezelő vállalata a TNS Infratest piackutató intézettel közösen 12 országban, mintegy 2600 döntéshozót kérdezett meg a vállalati- és magánszemély ügyfelek fizetési szokásairól. Az eredmények azt is kimutatták, hogy a magánszemélyek esetében az időben kiegyenlített számlák 77 százalékos aránya jóval nagyobb, mint az üzleti ügyfelek esetében (73%). (Az orosz embargó újabb lánctartozási hullámot indíthat el itthon.)

A B2B szektoron belüli rosszabb fizetési morál miatt a megkérdezettek leginkább a likviditási hiányt (54%), illetve saját ügyfeleik nemfizetését (34%) okolják. Thummerer Péter, az EOS Faktor Zrt. és az EOS KSI Kft. ügyvezető igazgatója szerint: a az ügyfelek nem teljesítik a fizetési kötelességeiket, az gyakran egy láncreakciót idéz elő, ami jelentős nehézségeket okozhat a vállalkozásoknak. „Bár Magyarországon a többi európai országhoz viszonyítva nem a legjobbak a fizetési magatartás javulását lehetővé tévő körülmények a megkérdezettek szerint, a vállalatok felismerték a kintlevőségek kezelésének fontosságát” – mondta az ügyvezető. (Bár az elmúlt években sokat javult a fizetési fegyelem, még azért nem árt óvatosnak lenni.)

A megkérdezett döntéshozók azt is belátják, hogy a fizetési szokások befolyásolásával szembeni felelősség a fizetésképtelenség miatt érintett vállalatoké. A morál javításának lehetséges eszközei között pedig az átfogóbb hitelképességi vizsgálatot és az ügyfelek körültekintőbb ellenőrzését jelölték meg a leggyakrabban a megkérdezettek. „A kutatás szerint a leghatékonyabban a professzionális kintlevőség kezelés segíti a vállalatokat abban, hogy elkerüljék a nemfizetés és a késedelmek okozta következményeket“ – tette hozzá a Thummerer. A megkérdezettek 35 százaléka tapasztalta az elmúlt év során a fizetési késedelem miatti magas kamatköltségeket, 33 százalék érezte reális kockázatnak cége fizetésképtelenségét és 28 százalék találkozott a nyereségek hirtelen visszaesésével.

Késik a számla? Már fizethet is a vevő!
Ha a vevő nem fizet határidőre, akkor kötelező a késedelmi kamat felszámolása, és minimum 40 eurónak megfelelő forintot is fel lehet számolni behajtási költségátalányként. Az átalány már egy nap késésnél is jár, s független a tartozás összegétől is.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo