Ötvennégy magyarországi cégtől vásárol alkatrészeket a BMW csoport

A BMW csoport több mint kétszáz magyarországi beszállítót ismer és jelenleg ötvennégy aktív partnerétől évente mintegy egymilliárd euró értékben vásárol közvetlenül különböző alkatrészeket. Ezen cégek összesen és hozzávetőlegesen tízezer embernek adnak munkát Magyarországon.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fotó: SXC

A világ vezető prémium autógyára a szigorú beszállítói auditot követően további negyvenkét céget ismert el lehetséges partneréül, amelyek a jövőben a gyártási igények alapján számíthatnak a BMW megrendeléseire. A BMW csoport magyarországi beszállítói között egyaránt találunk magyar telephellyel rendelkező multinacionális nagyvállalatokat (pl. BOSCH, ZF Lenksysteme, Alpine) vagy teljesen hazai kézben lévő vállalkozásokat is (Csaba Metál, Fémalk).

A BMW csoport számára a régióban egyértelműen Magyarország a legfontosabb beszerzési forrás: a kelet-közép-európai volumen közel harmadát magyar vállalatoknál költi el a bajor konszern. A régiónak és azon belül Magyarországnak a beszerzési rendszerben való nagymértékű jelenléte - a viszonylag alacsony munkabérek és a minőségi, képzett munkaerő mellett - a németországi gyárakhoz való közelségnek is köszönhető: a BMW csoport számára kiemelten fontos a környezettudatosság, és ez nemcsak autói alacsony károsanyag kibocsátási értékeiben és a gyártási technológiában, de az ellátási lánc kis szállítási távolságaiban is megmutatkozik.

Magyarországról például öntvényeket, műszerfalegységeket, visszapillantó tükröket, zárakat és ablaktörlő szerkezeteket szállítanak a BMW csoport gyáraiba, amelyeket a BMW, MINI vagy Rolls-Royce modellekhez használnak fel. A békéscsabai Csaba Metál váltóházait például a Lipcsében gyártott, elektromos BMW i3 modellbe építik be.

Baudouin Denis, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója szerint bár a kiválasztási és auditálási procedúra igen hosszadalmas és részletekre kiterjedő, a már elfogadott partnerek minimum hét évre kaphatnak beszállítói megbízást, általában ugyanis eddig tart egy modell életciklusa a BMW csoportnál. A használt autókhoz szükséges pótalkatrészek gyártására pedig további 15 éves időszakra kap felkérést a partnercég.

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo