Otthonról dolgozó call centeresek - így változtatta meg a COVID ezt a piacot

Amikor call centeresekről beszélünk, abban az esetben sokszor azonnal egy hatalmas irodára gondolunk, ahol legalább százan dolgoznak egyszerre. Pedig nemcsak egy óriási munkaállomásból dolgoznak ügyfélszolgálatos emberek, ugyanis manapság ezt már otthonról ugyanúgy meg lehet tenni, mint bentről. Főként a vírus hatása, hogy egyre többen élnek home officeból ilyen lehetőséggel, hiszen az online iskola és a folyamatos pandémia mellett csak így lehetett folyamatosan dolgozni. Lássuk, hogyan változott meg ez a piac!

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A távmunka bevezetése a járvány idején

Maga a fogalom már régóta ismert volt, azonban csak az elmúlt két évben került igazán előtérbe. A távmunka bevezetése főként a koronavírus terjedésének mérséklésére, illetve a leépítések kapcsán volt remek megoldás. Bármilyen vállalkozás számára, amely ügyfelekből él, okos választás lehet a call center, hiszen ezzel még otthonról is kényelmesen lehet pénzt keresni.

Sok esetben nehéz volt megtenni, hogy otthon maradjunk, főként, hogy egyes területeken bizony egyre több lett az ügyfél, egyre több hívást kellett fogadni. A call centerekben és a vállalati ügyfélszolgálatokban néhány esetben akár több ezer munkatárs kapkodta fel a telefonokat, hiszen csak így lehetett gördülékenyen kezelni a bejelentéseket. Legyen szó biztosításról, rendelőkről, esetleg technikai beállításokról, ma már számos területen találkozhatunk call centerekkel.

Iroda vagy home office?

Mivel az ügyfélszolgálatok munkájára most még nagyobb szükség van, mint bármikor máskor, így fontos, hogy egy karnyújtásnyira legyenek a munkatársak. Korábban az irodákban elhelyezett kis asztalok mellett vették fel a hívásokat, azonban a vírus miatt igencsak kiszolgáltatottak voltak a dolgozók a fertőzéssel szemben. Bár akadnak kisebb vállalatok, azért a legtöbb esetben egy nagyobb cégről van szó, ahol bizony sokan tömörültek össze az egyes helyiségekben.

A problémával mindenhol találkoztak, így muszáj volt alternatív megoldásokban gondolkodni. Bár a pandémia alatt voltak olyan vállalatok, ahol bizony kötelező volt bejárni, a nagyobb szervezeteknél sokkal praktikusabb módon oldották meg a helyzetet. Mivel nem mindenhol tudtak egységesen figyelni a higiéniára, így olyan rendszerek után néztek, amelyek segítséget nyújthatnak a home office munkatársak számára.

Okos rendszer otthonra

A Daktela Contact Center megoldása azonban egy all-in-one lehetőség, aminek köszönhetően sokkal könnyebben megy az ügyfelekkel való kommunikáció, hiszen minden egy helyen történik. A járvány okozta problémák kiküszöbölésére ez a rendszer tökéletes, hiszen átlátható módon egységesíti az ügyfél előzményeket, illetve részletes statisztikákat készít, amiből különféle következtetéseket vonhatunk le. Legyen szó mobiltelefonról, e-mailról, közösségi oldalakról, esetleg webes chatről, ezeket mind egy felületen lehet kezelni. Nagy előnye ráadásul, hogy teljesen ingyen kipróbálható, hiszen a bemutató verzióval hozzákapcsolhatjuk a telefonhoz, így letesztelhetjük a hívásoknál, illetve sok más szolgáltatás esetén.

Természetesen ehhez a munkához nemcsak egy remek rendszerre, hanem bizony egyéb eszközökre is szükség volt és van is. A legtöbb ember persze rendelkezik megfelelő technológiával, akár egy call center távoli üzemeltetéséhez, azonban nem mindenkinek adatott meg az a lehetőség, hogy minőségi készülékeket szerezzen be otthonra. Szerencsére azonban a cégek erre ugyanúgy gondoltak, mint a megbízható okos rendszerre, így a legtöbb munkatárs számára ingyen biztosítottak megfelelő számítógépeket, telefonokat, esetleg tableteket egyaránt.

A call center, mint szolgáltatás

A virtuális call centeresek tulajdonképpen bárhol és bármikor elérhetőek, hiszen a munkaállomásukat pillanatok alatt létre tudják hozni. Elegendő egy füles, egy asztali gép, esetleg egy laptop és már mehet is a munka. Ne feledkezzünk meg a megfelelő internetkapcsolatról sem, hiszen enélkül tulajdonképpen ma már semmilyen tevékenységet nem tudunk végezni online térben.

A call center manapság már nem egy helynek, hanem egy szolgáltatásnak számít, ami főként a járvány miatt alakult ki. A felhős rendszerre épített lehetőség bárhonnan irányítható, így az ügyfélszolgálatosok akár a konyhából is fogadni tudják a telefonálók hívását.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo