A távmunka bevezetése a járvány idején
Maga a fogalom már régóta ismert volt, azonban csak az elmúlt két évben került igazán előtérbe. A távmunka bevezetése főként a koronavírus terjedésének mérséklésére, illetve a leépítések kapcsán volt remek megoldás. Bármilyen vállalkozás számára, amely ügyfelekből él, okos választás lehet a call center, hiszen ezzel még otthonról is kényelmesen lehet pénzt keresni.Sok esetben nehéz volt megtenni, hogy otthon maradjunk, főként, hogy egyes területeken bizony egyre több lett az ügyfél, egyre több hívást kellett fogadni. A call centerekben és a vállalati ügyfélszolgálatokban néhány esetben akár több ezer munkatárs kapkodta fel a telefonokat, hiszen csak így lehetett gördülékenyen kezelni a bejelentéseket. Legyen szó biztosításról, rendelőkről, esetleg technikai beállításokról, ma már számos területen találkozhatunk call centerekkel.
Iroda vagy home office?
Mivel az ügyfélszolgálatok munkájára most még nagyobb szükség van, mint bármikor máskor, így fontos, hogy egy karnyújtásnyira legyenek a munkatársak. Korábban az irodákban elhelyezett kis asztalok mellett vették fel a hívásokat, azonban a vírus miatt igencsak kiszolgáltatottak voltak a dolgozók a fertőzéssel szemben. Bár akadnak kisebb vállalatok, azért a legtöbb esetben egy nagyobb cégről van szó, ahol bizony sokan tömörültek össze az egyes helyiségekben.A problémával mindenhol találkoztak, így muszáj volt alternatív megoldásokban gondolkodni. Bár a pandémia alatt voltak olyan vállalatok, ahol bizony kötelező volt bejárni, a nagyobb szervezeteknél sokkal praktikusabb módon oldották meg a helyzetet. Mivel nem mindenhol tudtak egységesen figyelni a higiéniára, így olyan rendszerek után néztek, amelyek segítséget nyújthatnak a home office munkatársak számára.
Okos rendszer otthonra
A Daktela Contact Center megoldása azonban egy all-in-one lehetőség, aminek köszönhetően sokkal könnyebben megy az ügyfelekkel való kommunikáció, hiszen minden egy helyen történik. A járvány okozta problémák kiküszöbölésére ez a rendszer tökéletes, hiszen átlátható módon egységesíti az ügyfél előzményeket, illetve részletes statisztikákat készít, amiből különféle következtetéseket vonhatunk le. Legyen szó mobiltelefonról, e-mailról, közösségi oldalakról, esetleg webes chatről, ezeket mind egy felületen lehet kezelni. Nagy előnye ráadásul, hogy teljesen ingyen kipróbálható, hiszen a bemutató verzióval hozzákapcsolhatjuk a telefonhoz, így letesztelhetjük a hívásoknál, illetve sok más szolgáltatás esetén.Természetesen ehhez a munkához nemcsak egy remek rendszerre, hanem bizony egyéb eszközökre is szükség volt és van is. A legtöbb ember persze rendelkezik megfelelő technológiával, akár egy call center távoli üzemeltetéséhez, azonban nem mindenkinek adatott meg az a lehetőség, hogy minőségi készülékeket szerezzen be otthonra. Szerencsére azonban a cégek erre ugyanúgy gondoltak, mint a megbízható okos rendszerre, így a legtöbb munkatárs számára ingyen biztosítottak megfelelő számítógépeket, telefonokat, esetleg tableteket egyaránt.
A call center, mint szolgáltatás
A virtuális call centeresek tulajdonképpen bárhol és bármikor elérhetőek, hiszen a munkaállomásukat pillanatok alatt létre tudják hozni. Elegendő egy füles, egy asztali gép, esetleg egy laptop és már mehet is a munka. Ne feledkezzünk meg a megfelelő internetkapcsolatról sem, hiszen enélkül tulajdonképpen ma már semmilyen tevékenységet nem tudunk végezni online térben.A call center manapság már nem egy helynek, hanem egy szolgáltatásnak számít, ami főként a járvány miatt alakult ki. A felhős rendszerre épített lehetőség bárhonnan irányítható, így az ügyfélszolgálatosok akár a konyhából is fogadni tudják a telefonálók hívását.