Öt percen belül van az Uber

Statisztikák szerint a budapesti Uber-utazások közel egyharmada metróállomás közelében indul vagy végződik, vagyis az Uber már most a tömegközlekedés kiegészítője Budapesten. Az utazások mennyiségét illetően az látszik, hogy a város belső és külső kerületeiben is stabil a kereslet az Uber iránt. Az átlagos érkezési idő pedig már 5 perc alá csökkent.

61 ország, 330 város, naponta több millió utazás. Röviden ez az Uber globális mérlege számokban. Budapesten az indulás, vagyis tavaly november óta több mint 600 ezer utazást tettek meg a mobilalkalmazás segítségével. A magyar főváros egyedülálló fejlődést produkált mind a felhasználók számának gyors növekedése, mind pedig az autóspartneri kör bővülése tekintetében. Jelenleg ezer autóspartner és 55 ezer utas regisztrált az Uber platformján Budapesten.

Kép: Uber

A technológiai vállalat által nyilvánosságra hozott friss statisztikákból egy első ránézésre meglepő tendencia olvasható ki: az Uber-utazások 30 százaléka metróállomás közelében kezdődik vagy végződik. Ez különösen olyan távolabbi városrészek esetében hasznos, ahonnan kifejezetten nehéz – vagy csak több átszállással lehetséges – a bejutás autó nélkül a központi kerületekbe. Ez a felhasználási mód nagyban hasonlít azon autósokéra, akik járművüket a metróállomásoknál kialakított P+R parkolókban hagyják, és metróval folytatják útjukat a belvárosba. Mindez azt jelzi, hogy az Uber Budapesten is hatékonyabbá tette a közösségi közlekedést.

Az adatokból más érdekesség is látszik. Ha az Uber-utazások mennyiségét vizsgáljuk, akkor megállapíthatjuk, hogy Budapest belső és külső kerületeiben egyaránt stabil a kereslet az utazások iránt. Budapest egyedülálló fejlődést produkált mind a felhasználókat, mind pedig az autós partnereket illetően. A magyar főváros az átlagos érkezési idő tekintetében sem marad el a világ többi Uber-városának átlagától: az Uber indulása óta a becsült érkezi idő 10 percről 5 perc alá csökkent, Budapesten ez a szám átlagosan 4,5 perc.

Dübörög a közösségi gazdaság – de kin gázol át?
Kettős a közösségi gazdaság megítélése, mivel ugyan egyértelmű, hogy a résztvevők és a fogyasztók számára hasznos, a hagyományos vállalkozások életet meglehetősen megnehezíti. Valamit kezdeni kell vele, de ez a szabályozóknak sem könnyű.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo