A Budapest Bank csoport hazai kis- és középvállalatok körében végzett felmérésének adataiból kiderült, hogy a cégvezetők mindennapi tevékenységének 60 százalékát az operatív feladatok irányítása foglalja le, ennek felében pedig adminisztrációs, pénzügyi és számlázási teendőkkel foglalkoznak.
A hazai kkv-k és mikrovállalkozások életében ráadásul 2020 júliusa valódi fordulópontot jelenthet: ezután a Nemzeti Adó- és Vámhivatal minden belföldi adóalany, tehát már a legkisebb vállalatok részéről is megköveteli a kötelező adatszolgáltatást, vagyis el kell juttatniuk az összes belföldi adóalany részére kiállított számlájukat a NAV részére. Felismerve a kisvállalkozásokat érintő komoly és aktuális kihívást, a Budapest Bank csoport úgy döntött, hogy teljesen új területre lép, és a bankszektorban az első között fejleszt online számlázóprogramot, amellyel sok időt és fáradságot takaríthatnak meg a vállalatvezetők.
A Budapest Pénzügyi Asszisztens nem csak számlakiállításra és küldésre alkalmas, hanem később Budapest Bank ügyfélként a számlákat, a hozzájuk tartozó pénzmozgásokkal együtt, egy helyen lehet majd kezelni. Ezzel a különleges fejlesztéssel lehetőség nyílik arra, hogy egy rendszerben, online legyen kezelhető a bejövő számlák kifizetése, illetve a kimenő számlák fizetettségének nyomon követése is. A számlázó használatával ráadásul a NAV bejelentési kötelezettség is könnyen teljesíthető, hiszen a program - aktiválás után - a kiállított számlákat automatikusan elküldi az adóhatóságnak. A könyvelők számára is könnyebbséget jelent a számlázó használata, mert azonnal értesítést kapnak a számlázásról, így naprakész információival rendelkezhetnek a cég pénzügyeiről.