Okostornacipővel és töltős hamburgerrel csábítanak a márkák

Kalóriaszámláló okostornacipő, hamburger telefontöltővel, vagy fizetés egy matricával - ezek bizony nagy nemzetközi márkák legújabb fejlesztései az MBI friss trendriportja szerint. Vagy esetleg azt szeretné tudni, hogy a cégének hány Facebook követője áll éppen ön mellett?

Az MBI a Trend One-nal közösen a napokban jelentette meg legújabb trend riportját,  amelyből megismerhetjük a legfrissebb fogyasztói trendeket néhány nagynevű cég innovatív fejlesztésén keresztül.

Kép:MBI

Vásárlás Snapchat-en keresztül

A szépségiparban jól ismert Sephora cég ügyfelei hamarosan  Snapchat-en keresztül is vásárolhatnak. A felhasználóknak mindössze egy képernyőfotót kell készíteni a megvásárolni kívánt termékről, majd felölteni azt a „ShopStyle“ nevű alkalmazásba. Az alkalmazás a fotó alapján azonosítja a termékoldalt, ahol a felhasználó kiválasztja a neki tetsző színt és méretet!

A Facebook, mint játékmegosztó platform

A Facebook és a Blizzard együttműködése eredményeként a nemrégen debütált “Overwatch” játék hamarosan látható lesz a Facebook élő közvetítések funkciójában. A játékosok a Facebookon keresztül barátokat kereshetnek a játékhoz és tartalmakat is megoszthatnak. A felhasználók a Facebook „Live” interface segítségével nemcsak végig követhetik, hanem kommentelhetik is egymás játékát!

Gyorséttermi csomagolásból okostelefon-töltő

A Kentucky Fried Chicken gyorsétterem lánc Indiában olyan csomagolást dobott piacra az 5 az 1-ben menüjéhez, amelyben egy telefontöltő és egy telefonkábel is megtalálható. Az úgynevezett „Watt a Box“ két USB csatlakozót tartalmaz, amely lehetővé teszi az Android és az iOS okostelefonok feltöltését.

Kettő az egyben – itt az  okos tornacipő

A Lenovo nemrégiben bemutatta saját fejlesztésű „okos” tornacipőjét, amely a fitnesz alkalmazások funkcióit is helyettesítheti. Az applikációval összekötött sportcipő számolja a viselője által megtett lépéseket, a kocogással eltelt időt, az elégetett kalóriát és a szívfrekvenciát. Sőt, a cipő oldalán lévő kijelző emojik formájában megmutatja a viselője hangulatát! (Az okoseszközök egyre több helyen jelennek meg, már a csomagolópapír sem a régi...)

Fizetés karkötővel: a hagyományos bankkártya újraértelmezése

Az osztrák Erste Bank kompakt, matricaként felragasztható vagy gumikarkötőbe építhető, NFC-kompatibilis bankkártyát fejlesztett ki. A tranzakciók végrehajtásához a kártyát elég a terminálhoz érinteni, így pénztárcánkat sem kell magunkkal vinni. Bécsben már üzembe is helyezték az első NFC alapú bankautomatát, ahol a kártya behelyezése nélkül is lehetséges pénzt felvenni.

Kép:MBI

További érdekes innovációk és termékek a Trend One Report-ból:

  • Az fbox nevű innovatív eszköz megmutatja, hogy az adott üzlet hány Facebook követője tartózkodik éppen az üzletben, sőt azt is, hogy mit lehet róluk tudni.
  • Új, Bitcoin alapú fizetési mód már a hotelekben – Schani Vienna Hotel az első hotel Ausztriában, amely elfogadja a virtuális Bitcoin alapú fizetést.
  • Okostelefonnal összekötött gyűrűk segítségével ösztönzik a párokat a közös tévénézésre – egy jégkrém márka fejlesztésének köszönhetően, ha az applikáció mindkét fél jelenlétét megerősíti lehetőség van egy közösen kiválasztott tévésorozat megnézésére, ezzel erősítve az együttlét és a kapcsolat fontosságát.
  • Célcsoportok megszólítása Emojik alapján – a Nemzetközi Emoji Napot követően a Twitter lehetőséget biztosít hirdetőinek, hogy követőik által használt emojiknak megfelelő tartalmat tegyenek közzé. Így a felhasznált emojikat figyelembe véve, a banner hirdetésekkel megcélozhatják az adott hangulatban lévő, vagy az adott témában megnyilvánuló embereket.
  • Videó lejátszás az Amazonon – az Amazon új videomegosztó platformja a “Video Direct”, a felhasználók egyszerűen kiválaszthatják a megosztás módját, amellyel jövedelemre is szert tehetnek.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo