Okostornacipővel és töltős hamburgerrel csábítanak a márkák

Kalóriaszámláló okostornacipő, hamburger telefontöltővel, vagy fizetés egy matricával - ezek bizony nagy nemzetközi márkák legújabb fejlesztései az MBI friss trendriportja szerint. Vagy esetleg azt szeretné tudni, hogy a cégének hány Facebook követője áll éppen ön mellett?

Az MBI a Trend One-nal közösen a napokban jelentette meg legújabb trend riportját,  amelyből megismerhetjük a legfrissebb fogyasztói trendeket néhány nagynevű cég innovatív fejlesztésén keresztül.

Kép:MBI

Vásárlás Snapchat-en keresztül

A szépségiparban jól ismert Sephora cég ügyfelei hamarosan  Snapchat-en keresztül is vásárolhatnak. A felhasználóknak mindössze egy képernyőfotót kell készíteni a megvásárolni kívánt termékről, majd felölteni azt a „ShopStyle“ nevű alkalmazásba. Az alkalmazás a fotó alapján azonosítja a termékoldalt, ahol a felhasználó kiválasztja a neki tetsző színt és méretet!

A Facebook, mint játékmegosztó platform

A Facebook és a Blizzard együttműködése eredményeként a nemrégen debütált “Overwatch” játék hamarosan látható lesz a Facebook élő közvetítések funkciójában. A játékosok a Facebookon keresztül barátokat kereshetnek a játékhoz és tartalmakat is megoszthatnak. A felhasználók a Facebook „Live” interface segítségével nemcsak végig követhetik, hanem kommentelhetik is egymás játékát!

Gyorséttermi csomagolásból okostelefon-töltő

A Kentucky Fried Chicken gyorsétterem lánc Indiában olyan csomagolást dobott piacra az 5 az 1-ben menüjéhez, amelyben egy telefontöltő és egy telefonkábel is megtalálható. Az úgynevezett „Watt a Box“ két USB csatlakozót tartalmaz, amely lehetővé teszi az Android és az iOS okostelefonok feltöltését.

Kettő az egyben – itt az  okos tornacipő

A Lenovo nemrégiben bemutatta saját fejlesztésű „okos” tornacipőjét, amely a fitnesz alkalmazások funkcióit is helyettesítheti. Az applikációval összekötött sportcipő számolja a viselője által megtett lépéseket, a kocogással eltelt időt, az elégetett kalóriát és a szívfrekvenciát. Sőt, a cipő oldalán lévő kijelző emojik formájában megmutatja a viselője hangulatát! (Az okoseszközök egyre több helyen jelennek meg, már a csomagolópapír sem a régi...)

Fizetés karkötővel: a hagyományos bankkártya újraértelmezése

Az osztrák Erste Bank kompakt, matricaként felragasztható vagy gumikarkötőbe építhető, NFC-kompatibilis bankkártyát fejlesztett ki. A tranzakciók végrehajtásához a kártyát elég a terminálhoz érinteni, így pénztárcánkat sem kell magunkkal vinni. Bécsben már üzembe is helyezték az első NFC alapú bankautomatát, ahol a kártya behelyezése nélkül is lehetséges pénzt felvenni.

Kép:MBI

További érdekes innovációk és termékek a Trend One Report-ból:

  • Az fbox nevű innovatív eszköz megmutatja, hogy az adott üzlet hány Facebook követője tartózkodik éppen az üzletben, sőt azt is, hogy mit lehet róluk tudni.
  • Új, Bitcoin alapú fizetési mód már a hotelekben – Schani Vienna Hotel az első hotel Ausztriában, amely elfogadja a virtuális Bitcoin alapú fizetést.
  • Okostelefonnal összekötött gyűrűk segítségével ösztönzik a párokat a közös tévénézésre – egy jégkrém márka fejlesztésének köszönhetően, ha az applikáció mindkét fél jelenlétét megerősíti lehetőség van egy közösen kiválasztott tévésorozat megnézésére, ezzel erősítve az együttlét és a kapcsolat fontosságát.
  • Célcsoportok megszólítása Emojik alapján – a Nemzetközi Emoji Napot követően a Twitter lehetőséget biztosít hirdetőinek, hogy követőik által használt emojiknak megfelelő tartalmat tegyenek közzé. Így a felhasznált emojikat figyelembe véve, a banner hirdetésekkel megcélozhatják az adott hangulatban lévő, vagy az adott témában megnyilvánuló embereket.
  • Videó lejátszás az Amazonon – az Amazon új videomegosztó platformja a “Video Direct”, a felhasználók egyszerűen kiválaszthatják a megosztás módját, amellyel jövedelemre is szert tehetnek.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo