A Pipedrive, amely globálisan a kisvállalkozások első számú intelligens bevételnövelő CRM platformja, a felmérése során 1114 értékesítési és marketingszakembert, valamint cégtulajdonost kérdezett meg - nyilatkozta Csősz András a Sales and WorkFlow Lab-tól.
A 2020-as kihívások ellenére a vállalkozók többségénél (több mint 70 százalék) a világjárványt követően nőtt az árbevétel. A bevételek erőteljes növekedése ellenére azonban az említett vállalatok értékesítési szakembereinek csupán 64 százalék jelezte, hogy elérte személyes értékesítési céljait. Amikor megkérdezték őket arról, hogy miért, akkor elsősorban a csökkentett költségvetésre (43 százalék) és a csökkenő létszámú munkaerőre (43 százalék) hivatkoztak.
"A kisvállalkozások jelentik globális gazdaságunk alapját. A gazdasági bizonytalanság és volatilitás elkerülhetetlenül bekövetkezik - ami a legfontosabb, hogy a megfelelő infrastruktúra bevezetésével sikerre vigyék vállalkozásaikat. Hosszú távon ez kifizetődő lesz!” - mondta Dominic Allon, a Pipedrive vezérigazgatója. “A technológia képes segíteni a kisvállalkozókat abban, hogy értékes információkhoz jussanak, így szükség esetén csökkenteni tudják a költségeket. Ez nem csak a piaci versenyelőny megszerzésében jelenthet nagy előrelépést, de egyúttal enyhítheti a szervezeteken belüli belső nyomást is, ami különösen fontos a gazdaságilag nehéz időkben.”A felmérés eredményei között az adatok rámutatnak a kulcsfontosságú területekre. Ilyen például az automatizálás bevezetése, az értékesítés és a marketing közötti integráció, a vezetés szerepe a kisvállalkozások sikerében, valamint a távmunka termelékenysége.
A legfontosabb tanulságok:
Erős növekedés minden területen
A tavalyi év kihívásai ellenére a válaszadók 71 százalék mondta, hogy vállalata 2021-ben nagyobb mértékben növekedett, mint 2020-ban, míg 73 százalékuk szerint vállalata elérte, vagy meghaladta bevételi céljait.
Az új technológia bevezetése segíti a növekedést és a dolgozói elégedettséget
Azok a válaszadók, akik új technológiát vezettek be és automatizálták értékesítési és marketingfeladataikat, 16 százalékkal nagyobb valószínűséggel érték el értékesítési céljaikat. Emellett 22 százalékkal nagyobb valószínűséggel voltak elégedettek a rendelkezésükre bocsátott eszközökkel.
Az erős vezetés a siker kulcsa
A válaszadók közel 40 százalék, akik tavaly nem érték el értékesítési céljukat (és soha vagy ritkán nem érték el rendszeres értékesítési kvótájukat), úgy vélte, hogy vállalatuk vezetése és irányítása fejlesztésre szorul.
Az értékesítés és a marketing integrációja növeli a bevételt
A jól integrált értékesítéssel és marketinggel rendelkező vállalatok 26 százalékkal nagyobb valószínűséggel mondták, hogy bevételeik meghaladták az előrejelzéseket. Valószínűbb volt az is, hogy tisztában voltak stratégiájukkal, küldetésükkel és céljaikkal.
A marketing célú befektetés eredményeket hoz
A válaszadók több mint háromnegyede (78 százalék) arról számolt be, hogy 2021-ben a marketingbefektetésük átlagosan, jól vagy nagyon jól megtérült. Eközben azok a vállalatok, amelyek többet költöttek marketingre, nagyobb bevételnövekedést tapasztaltak.
A távmunka hozzájárul a jobb termelékenységhez
A válaszadók kétharmada szerint a távmunka pozitív hatással volt a munkaéletére, míg a válaszadók fele (46 százalék) azt mondta, hogy produktívabbá tette őket, szemben a 12 százalék-kal, akik szerint kevésbé produktívak voltak.