Növekvő árbevételt értek el a cégek a pandémia után

A vállalkozások többsége (71 százalék) növelte árbevételét a pandémia után, áll a Pipedrive 2021/2022-es felmérésében, amely a vállalkozások értékesítési és bevételi trendjeit vizsgálta világszerte.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Pipedrive, amely globálisan a kisvállalkozások első számú intelligens bevételnövelő CRM platformja, a felmérése során 1114 értékesítési és marketingszakembert, valamint cégtulajdonost kérdezett meg - nyilatkozta Csősz András a Sales and WorkFlow Lab-tól.

Erős vezetés a kulcs (Fotó: Depositphotos)

A 2020-as kihívások ellenére a vállalkozók többségénél (több mint 70 százalék) a világjárványt követően nőtt az árbevétel. A bevételek erőteljes növekedése ellenére azonban az említett vállalatok értékesítési szakembereinek csupán 64 százalék jelezte, hogy elérte személyes értékesítési céljait. Amikor megkérdezték őket arról, hogy miért, akkor elsősorban a csökkentett költségvetésre (43 százalék) és a csökkenő létszámú munkaerőre (43 százalék) hivatkoztak.

"A kisvállalkozások jelentik globális gazdaságunk alapját. A gazdasági bizonytalanság és volatilitás elkerülhetetlenül bekövetkezik - ami a legfontosabb, hogy a megfelelő infrastruktúra bevezetésével sikerre vigyék vállalkozásaikat. Hosszú távon ez kifizetődő lesz!” - mondta Dominic Allon, a Pipedrive vezérigazgatója.  “A technológia képes segíteni a kisvállalkozókat abban, hogy értékes információkhoz jussanak, így szükség esetén csökkenteni tudják a költségeket. Ez nem csak a piaci versenyelőny megszerzésében jelenthet nagy előrelépést, de egyúttal enyhítheti a szervezeteken belüli belső nyomást is, ami különösen fontos a gazdaságilag nehéz időkben.”
A felmérés eredményei között az adatok rámutatnak a kulcsfontosságú területekre. Ilyen például az automatizálás bevezetése, az értékesítés és a marketing közötti integráció, a vezetés szerepe a kisvállalkozások sikerében, valamint a távmunka termelékenysége.

A legfontosabb tanulságok:

Erős növekedés minden területen

A tavalyi év kihívásai ellenére a válaszadók 71 százalék mondta, hogy vállalata 2021-ben nagyobb mértékben növekedett, mint 2020-ban, míg 73 százalékuk szerint vállalata elérte, vagy meghaladta bevételi céljait.

Az új technológia bevezetése segíti a növekedést és a dolgozói elégedettséget

Azok a válaszadók, akik új technológiát vezettek be és automatizálták értékesítési és marketingfeladataikat, 16 százalékkal nagyobb valószínűséggel érték el értékesítési céljaikat. Emellett 22 százalékkal nagyobb valószínűséggel voltak elégedettek a rendelkezésükre bocsátott eszközökkel.

Az erős vezetés a siker kulcsa

A válaszadók közel 40 százalék, akik tavaly nem érték el értékesítési céljukat (és soha vagy ritkán nem érték el rendszeres értékesítési kvótájukat), úgy vélte, hogy vállalatuk vezetése és irányítása fejlesztésre szorul.

Az értékesítés és a marketing integrációja növeli a bevételt

A jól integrált értékesítéssel és marketinggel rendelkező vállalatok 26 százalékkal nagyobb valószínűséggel mondták, hogy bevételeik meghaladták az előrejelzéseket. Valószínűbb volt az is, hogy tisztában voltak stratégiájukkal, küldetésükkel és céljaikkal.

A marketing célú befektetés eredményeket hoz

A válaszadók több mint háromnegyede (78 százalék) arról számolt be, hogy 2021-ben a marketingbefektetésük átlagosan, jól vagy nagyon jól megtérült. Eközben azok a vállalatok, amelyek többet költöttek marketingre, nagyobb bevételnövekedést tapasztaltak.

A távmunka hozzájárul a jobb termelékenységhez

A válaszadók kétharmada szerint a távmunka pozitív hatással volt a munkaéletére, míg a válaszadók fele (46 százalék) azt mondta, hogy produktívabbá tette őket, szemben a 12 százalék-kal, akik szerint kevésbé produktívak voltak.

 

Véleményvezér

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo