Nem szégyen a profiktól tanulni

Kezdő vállalkozóként mindenki követ el hibákat, érdemes azonban a profiktól tanulni, és ezzel minél több buktatót elkerülni. A K&H, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora ezért tippeket ad, hogy miket és hogyan érdemes elkerülni, ha vállalkozást indít vagy fejleszt az ember.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Egy vállalkozás beindítása és működtetése olyan, mint egy repülőgép irányítása – számos funkciót kell egy időben vezérelni, amelyek egyaránt fontosak, és csak akkor tud felszállni a repülő, ha ezek mindegyike megfelelően működik. Eközben azonban még a legnagyobbakkal is előfordul, hogy hibáznak – derül ki a Cápák között üzleti show befektetőinek vallomásából.

Kép: Pixabay

A nemzetközi szinten is ismert és elismert üzletemberek tapasztalataiból és az általuk mentorált, fejlesztett vállalkozások fő hibáiból sokat lehet és érdemes tanulni, ezért a pénzügyi szakember összegyűjtötte a legjellemzőbb hibákat, hogy a vállalkozások ne csak beindítsák a saját gépüket, de repülni is tudjanak vele.

A leggyakoribb hibák:

Szemellenző: nemcsak a szülők elfogultak a gyerekükkel szemben, bizony sok esetben a vállalkozások is olyannyira a saját cégükre, termékükre fókuszálnak, hogy eközben nem valósan, a piachoz igazodóan ítélik meg cégüket, terméküket és annak értékét. Érdemes ezért folyamatosan nyomon követni a piaci igényeket, változásokat.

Csőlátás: főként a fejlesztést igénylő termékeknél jellemző, hogy aki hosszú hónapok – akár évek – óta egy adott probléma megoldására fókuszál, gyakran éppen emiatt már nem veszi észre az akár nyilvánvaló megoldást. Ha úgy látjuk tehát, hogy elakadtunk, mindig sokat segíthet, ha valaki külső szemmel ránéz a problémánkra.

Sztori: a szükséges plusz
Mi kell ahhoz, hogy egy termék elterjedjen, egy szolgáltatás jelenséggé váljon? Az, hogy megoldja a fogyasztó problémáját, amivel hálát, sőt kultikus rajongást vált ki. A minőség önmagában kevés, a terméknek egy sztoriba kell illeszkednie, és a cégeknek ezt kell kommunikálniuk. Az üzleti siker kulcsa napjainkban a történetmesélés.
Sokat akar a szarka: mivel a vállalkozás sikeres működtetése sok időt és energiát igényel, minél jobban elaprózzuk magunkat, annál kevésbé fogunk célt érni. Sokkal nagyobb értéke van ugyanis annak, ha egyvalamit csinálunk igazán jól, mint ha 4-5 közepesen gyengét.

Modern polihisztorok: mivel az induláskor napi szinten számtalan gyors döntést kell meghozni, ezért szinte elkerülhetetlen, hogy a vállalkozást érintő ügyek ne egy kézben legyenek. Idővel azonban érdemes felülvizsgálni, hogy milyen feladatokat lehet delegálni, illetve olyan szakembereket felvenni vagy külső tanácsadóként alkalmazni, aki egy-egy – gazdasági, jogi, pénzügyi, technológiai, kereskedelmi, marketing stb. – szakterülethez jobban értenek. Így arra koncentrálhatsz, amihez a legjobban értesz.

Hol vannak a vevők?: sok vállalkozás esik abba a hibába, hogy a lehető legjobb terméket akarja létrehozni, ezért annyira a fejlesztésre helyezi a hangsúlyt, hogy közben nem fordít időt, energiát az üzletszerzésre. Így mire elkészül a termék, a cég csődbe megy, hiszen nincs kinek értékesíteni. A termékfejlesztés mellett ezért egyszerre és ugyanannyi energiát kell a piacszerzésre is fordítani.

 

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo