Nem sok oka van a boldogságra a légitársaságoknak

Két légitársaság negyedéves beszámolója is megérkezett.

Az Air France, KLM és Transavia légitársaságokat magában foglaló Air France-KLM Group forgalma 64,3 százalékkal 2,36 milliárd euróra csökkent a 2020-as negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 6,62 milliárd euróról. Az utasszám 75,9 százalékkal 5,94 millióra csökkent, az egy évvel korábbinál 53,3 százalékkal alacsonyabb szállítási kapacitás és 77,9 százalékkal kisebb járatszám mellett.

A csoport működési eredmény szinten 1,13 milliárd eurós veszteséget könyvelt el a negyedik negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 94 millió eurós többlettel. Az adó, kamatfizetés, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény 407 millió euró hiányt hozott a negyedik negyedévben, míg 2019 negyedik negyedévében 865 millió euró többletet. A negyedéves nettó eredmény 1 milliárd euró veszteség lett a tavalyi 155 millió euró nyereség után. A csoport éves vesztesége így 7,1 milliárd euróra duzzadt a 2019-es 290 millió eurós nyereség után.

A légitársasági csoport az idei első negyedévben további nehézségekre számít az elhúzódó lezárások és utazási korlátozások miatt Franciaországban, Hollandiában és világszerte. A csoport negyedik negyedéve "viszonylag jónak" számított a karácsonyi utazási könnyítéseknek köszönhetően a franciaországi belföldi, valamint a karibi és indiai óceáni viszonylatokban. A járatok kihasználtsági mutatója 41,1 százalékos volt a negyedik negyedévben, 45,8 százalékponttal kisebb az egy évvel korábbinál.

Az év hátralévő részére nem könnyű megbecsülni a fogalom alakulását, mert az utazók rövid és távolsági járatokra egyaránt jellemzően rövid távra előre foglalnak helyeket, hosszú távra nem - írja a társaság közleménye. A cég azonban fokozatosan növelni tervezi szállítási kapacitását az év folyamán, és az oltások széleskörű terítésével párhuzamosan a második és a harmadik negyedévben már a forgalom felfutására számít. Tavaly a csoport 10 százalékkal, teljes munkaidőben kifejezve 8700 alkalmazottal csökkentette foglalkoztatottai létszámát, és az elkövetkező években további 6 ezres csökkentést tervez.

Mire számítanak a finnek?

A tavalyi veszteséges év után az idei első negyedévben még negatív működési eredményt vár a Finnair légitársaság, a továbbiakban azonban már a forgalom növekedésére számít.

A finn állam többségi tulajdonában lévő Finnair a 2020. október-decemberi negyedévben az egy évvel korábbinál 87 százalékkal alacsonyabb, 102 millió eurós bevétel mellett 9,1 millió euró veszteséget könyvelt el, szemben a 2019 negyedik negyedévi 24,5 millió eurós nyereséggel. 2020. negyedik negyedében a légitársaság 300 ezer utast szállított, 92 százalékkal kevesebbet 2019 hasonló időszakához képest.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo