Nem lehet túl drága az ügyfélszolgálati szám

Egy ügyfélszolgálati telefonszám felhívásának költsége nem haladhatja meg egy szabvány hívószám felhívásának költségeit – derült ki ez Európai Bíróság főtanácsnokának indítványából. Ez komoly figyelmeztetés lehet sok, telefonos ügyfélszolgálatot üzemeltető cégnek.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Az ügy háttere Németországig nyúl: egy német comtech társaság a honlapján egy 0180-as előtagot tartalmazó ügyfélszolgálati telefonszámot tüntet fel, amely előtagot Németországban ügyfélszolgálati célokra használnak, egységes nemzeti díjszabás alapján. E speciális (nem földrajzi) szám felhívásának költsége magasabb annál, mint amely a fogyasztót szabvány, a szokásos távközlési tarifákkal működő, (földrajzi) helyhez kötött vagy mobil hívószám felhívása esetén terhelné.

Magyarországon idén jelentették be, hogy törlik az ún. kék számokat!

Egy német szövetség, amely a tagjainak – többek között szövetségeknek és vállalkozásoknak – a kereskedelmi érdekeit támogatja azt kérte a stuttgarti területi bíróságtól, hogy kötelezze a comtech-et e véleménye szerint tisztességtelen gyakorlat abbahagyására. A helyi testület az Európai Bírósághoz fordult, hogy megtudja: ellentétes-e a fogyasztók jogairól szóló irányelvvel2 az ilyen tarifa alkalmazása. Indítványában Maciej Szpunar főtanácsnok azt javasolja a Bíróságnak, hogy igenlő választ adjon e kérdésre. Az indítvány szerint a tagállamoknak az irányelv értelmében ügyelniük kell arra, hogy ha a kereskedő telefonvonalat használ a megkötött szerződés céljaira történő kapcsolattartásra, akkor a fogyasztót az „alapdíjnál” magasabb összeg ne terhelje.

Még van hová fejlődni elektronikus ügyfélkezelésben
A főtanácsnok szerint ez azt jelenti, hogy a fogyasztónak felszámított díj nem lehet magasabb a szokásos piaci áron történő szabvány hívás díjánál. Így a fogyasztónak felszámított díj nem haladhatja meg azon szokásos díjat, amelyet szabvány (földrajzi) helyhez kötött vagy mobil hívószám felhívása esetén számítanának fel neki.

Ugyanis a szokásos telefonvonal felhívása esetén fizetendőnél magasabb díj az ezzel járó többletköltségek miatt visszatartaná a fogyasztót attól, hogy kapcsolatba lépjen a kereskedővel, például a kiszállítás időpontjának meghatározása érdekében, illetve a számlázással vagy a garanciával kapcsolatos kérdések miatt. A főtanácsnok szerint az irányelv megdönthetetlen vélelmet állít fel arra vonatkozóan, hogy a telefonos ügyfélszolgálattal a felek előzetesen számolnak, így a túlárazott szám használata azt jelentené, hogy a fogyasztó többletköltséget fizet ugyanazért a szolgáltatásért. A főtanácsnok hozzáteszi, hogy az általa javasolt válasz szempontjából nincs jelentősége annak, hogy a kereskedő a fogyasztó által fizetett díjból bizonyos mértékben részesül-e, vagy sem.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo