Nem lehet túl drága az ügyfélszolgálati szám

Egy ügyfélszolgálati telefonszám felhívásának költsége nem haladhatja meg egy szabvány hívószám felhívásának költségeit – derült ki ez Európai Bíróság főtanácsnokának indítványából. Ez komoly figyelmeztetés lehet sok, telefonos ügyfélszolgálatot üzemeltető cégnek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

Az ügy háttere Németországig nyúl: egy német comtech társaság a honlapján egy 0180-as előtagot tartalmazó ügyfélszolgálati telefonszámot tüntet fel, amely előtagot Németországban ügyfélszolgálati célokra használnak, egységes nemzeti díjszabás alapján. E speciális (nem földrajzi) szám felhívásának költsége magasabb annál, mint amely a fogyasztót szabvány, a szokásos távközlési tarifákkal működő, (földrajzi) helyhez kötött vagy mobil hívószám felhívása esetén terhelné.

Magyarországon idén jelentették be, hogy törlik az ún. kék számokat!

Egy német szövetség, amely a tagjainak – többek között szövetségeknek és vállalkozásoknak – a kereskedelmi érdekeit támogatja azt kérte a stuttgarti területi bíróságtól, hogy kötelezze a comtech-et e véleménye szerint tisztességtelen gyakorlat abbahagyására. A helyi testület az Európai Bírósághoz fordult, hogy megtudja: ellentétes-e a fogyasztók jogairól szóló irányelvvel2 az ilyen tarifa alkalmazása. Indítványában Maciej Szpunar főtanácsnok azt javasolja a Bíróságnak, hogy igenlő választ adjon e kérdésre. Az indítvány szerint a tagállamoknak az irányelv értelmében ügyelniük kell arra, hogy ha a kereskedő telefonvonalat használ a megkötött szerződés céljaira történő kapcsolattartásra, akkor a fogyasztót az „alapdíjnál” magasabb összeg ne terhelje.

Még van hová fejlődni elektronikus ügyfélkezelésben
A főtanácsnok szerint ez azt jelenti, hogy a fogyasztónak felszámított díj nem lehet magasabb a szokásos piaci áron történő szabvány hívás díjánál. Így a fogyasztónak felszámított díj nem haladhatja meg azon szokásos díjat, amelyet szabvány (földrajzi) helyhez kötött vagy mobil hívószám felhívása esetén számítanának fel neki.

Ugyanis a szokásos telefonvonal felhívása esetén fizetendőnél magasabb díj az ezzel járó többletköltségek miatt visszatartaná a fogyasztót attól, hogy kapcsolatba lépjen a kereskedővel, például a kiszállítás időpontjának meghatározása érdekében, illetve a számlázással vagy a garanciával kapcsolatos kérdések miatt. A főtanácsnok szerint az irányelv megdönthetetlen vélelmet állít fel arra vonatkozóan, hogy a telefonos ügyfélszolgálattal a felek előzetesen számolnak, így a túlárazott szám használata azt jelentené, hogy a fogyasztó többletköltséget fizet ugyanazért a szolgáltatásért. A főtanácsnok hozzáteszi, hogy az általa javasolt válasz szempontjából nincs jelentősége annak, hogy a kereskedő a fogyasztó által fizetett díjból bizonyos mértékben részesül-e, vagy sem.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo