Nem igaz, amit egy másnaposság elleni italról állítottak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Regenera revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártója és forgalmazója, az SSHS Group Kft. és a Regenera Hungary Kft. alaptalanul állították a termék másnaposság elleni hatását, ezzel megtévesztették a fogyasztókat, emiatt a GVH a vállalkozásokat megfelelési program bevezetésére kötelezte, valamint megtiltotta a jogsértő kommunikáció további folytatását.

A GVH februárban indított vizsgálatot a Regenera másnaposság elleni ital gyártójával és forgalmazójával, az SSHS Group Kft.-vel és a Regenera Hungary Kft.-vel szemben. A vállalkozások többek között közösségi média felületeken, a weboldalukon és országos televíziós csatornán népszerűsítették a Regenera terméket, annak másnaposság elleni hatását kiemelve.

Megtévesztették a fogyasztókat (Fotó: Depositphotos)
Megtévesztették a fogyasztókat (Fotó: Depositphotos)

A cégek reklámjai kifejezetten azokat a fiatalokat szólították meg, akik aktív életet élnek, szórakoznak, fesztiválokon, bulikon vesznek részt, miközben tanulnak vagy dolgoznak is.

A GVH vizsgálata megállapította: a másnaposság elleni (annak utólagos enyhítésére vagy annak megelőzésére vonatkozó), az alkoholfogyasztást követő napi egészségi állapotot, közérzetet javító hatás nem volt igazolható, emiatt a másnaposság elleni hatásra utaló valamennyi üzenet jogsértőnek minősült. A cégek állításai az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak sem feleltek meg.

A GVH versenytanácsa a döntésnél figyelembe vette, hogy a vállalkozások első alkalommal követtek el jogsértést és az eljárás során végig együttműködőek voltak, ezért a bírság kiszabása helyett figyelmeztetést adott. Emellett a nemzeti versenyhatóság kötelezte a cégeket, hogy alakítsák ki a versenyjogi előírásoknak való megfelelési programjukat és a jogsértés megelőzését biztosító saját belső eljárásrendjüket.

(MTI)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo