Nem a pesszimizmus, a vállalkozás a trendi

A mostani fiatalok számára óriási lehetőségeket kínálhat a változó világ, mégis hazánk fiataljainak nagy részében megtalálható a tipikus pesszimizmus. Pedig vegyük végre észre: kezd trendivé válni tudatos, proaktív fiatalnak lenni és start-up céget alapítani!

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az emigráció nem megoldás, hanem menekülés. Egy boldogabb, nyugodtabb élet reményében próbálnak egyre többen szerencsét más országokban, amely gyakran csalódással jár, mivel nehezebb külföldön megalapozni egy stabil karriert. A jövő elitje éppen most nevelkedik, s az utánpótlás nevelés meghatározó mozzanata nem csak a fiataloknak adott lehetőségekben merül ki, hanem szükség van a megfelelő tájékoztatásra, valamint meg is kell tanítani a fiatalokat élni a lehetőségekkel. Hazánkban ötödik éve rendezi meg ezért a FIVOSZ a Fiatal Vállalkozók Hetét, amelynek elsőszámú célja a váltás, illetve a fiatalok szakmai karrierjének és vállalkozóvá válásának segítése.

Richard Branson és Kovács Patrik FIVOSZ elnöke

Annak az ifjúnak vagy akár az érettebb korosztályba tartozó embernek, aki számításba veszi az emigráció lehetőségét, feltétlenül meg kell vizsgálnia azt is, hogy valóban nincs lehetősége elindítania egy start-up vállalkozást? Tett egyáltalán lépéseket annak érdekében, hogy üzleti vagy szakmai karrierjét segítő kapcsolatokat alakítson ki? Ragaszkodik-e álmai megvalósításához vagy csak el akar menekülni a megoldásra váró feladatok elöl? A sikerért mindenhol meg kell küzdeni, ám külföldön jóval nehezebb eredményeket elérni család, barátok, ismerősök és állampolgárság nélkül.

A 125 ország részvételével szervezett Global Entrepreneurship Week (GEW) hazai rendezvénye a Fiatal Vállalkozók Hete az évek során kiemelkedő eredményeket ért el és Magyarország gazdasági utánpótlás nevelésének kulcseseményévé vált, amely mögé a világ legnevesebb üzletemberei is felsorakoznak; például Richard Branson is aktívan támogatja a fiatalok motiválását és a GEW-et.

„A gazdasági utánpótlás nevelését minél hamarabb el kell kezdeni ahhoz, hogy a recesszióból kilábalhassunk – ehhez pedig szükség van a vállalkozás iránti érdeklődés felkeltésére, és igen is vegyék észre a fiatalok, hogy Magyarországon elkezdett egy komoly start-up kultúra kialakulni rengeteg támogató szervezettel, eseménnyel. És igen is van aktív fiatal vállalkozói közösség, jelenleg 1000-hez közelít szervezetünk tagjainak száma, akik szívesen segítenek kortársaiknak megszabadulni attól a kényszerképzettől, hogy itthon semmibe sem érdemes belekezdeni.” – mondta Kovács Patrik, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének alapító elnöke.

A Fiatal Vállalkozók Hete azért is egyedülálló, mert az ország több nagyvárosában egy időpontban zajlik majd, november 12. és 18. között, immár 16 városban. Az eseménysorozat kiváló alkalom arra, hogy a fiatalok elkezdjék kiépíteni kapcsolatrendszerüket és találkozhassanak olyan sikeres üzletemberekkel/üzletasszonyokkal, akiktől tudást, inspirációt kaphatnak. Milliárdosokkal, sikeremberekkel beszélgethetnek, majd a szünetekben lehetőségük adódik elmondani ötleteiket, és tanácsot kérhetnek annak érdekében, hogy milyen lépéseket tegyenek a sikeres jövőjükért. A FIVOSZ és tagjai azt szeretnék 2012-ben megmutatni a fiataloknak a Fiatal Vállalkozók Hetén, hogy aki akar, az igen is képes érvényesülni.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo