Négyévszakos gumi vs. két téli-nyári garnitúra

Sokan bizonytalanok a négyévszakos gumi vásárlásával kapcsolatban. Mi lehet a jó döntés? Hiszen gazdaságos dolog egy szettben letudni az egész évet, de vajon elég jó a négyévszakos gumiabroncs minősége? Íme egy összehasonlítás, mely segíthet dönteni.

Se nem nyári, se nem téli?

Manapság egyre jobban nő a négyévszakos autógumik eladása, ezt jelzi, hogy egyre nagyobb bizalommal merik használni az emberek ezeket a gumiabroncsokat. Ennek ellenére azért még mindig jelen vannak a tévhitek az ilyen gumiabroncsokkal kapcsolatban. A közhiedelem szerint ugyanis a négyévszakos gumi sem téli guminak, sem nyári guminak nem alkalmas igazán. 

Tény, hogy évekkel ezelőtt még inkább leegyszerűsített, gyengén teljesítő téli guminak számított a négyévszakos gumiabroncs. Ezért az autószerelők sem javasolták a használatát, de az emberek is kerülték ezeket a gumikat. 

Azonban napjainkra már óriási verseny van a gyártók között a lehető legjobban teljesítő négyévszakos gumik gyártásában. Ennek köszönhetően folyamatosan jelennek meg a piacon a minőségebbinél minőségibb négyévszakos gumik, melyek már méltóképpen veszik fel a versenyt a tesztekben a legmegbízhatóbb téli gumikkal is.

Ma már az összes prémium gumigyártó cég gyárt négyévszakos gumiabroncsot, ezek pedig általában már minden időjárási körülményben megállják a helyüket.

Egy kis számolás: gazdaságos-e a négyévszakos gumi?

Azonos márka és minőségi kategória esetében általában a négyévszakos gumi 10-15%-kal drágább, mint a nyári gumi személyautóra, hiszen most ezekkel az autókkal számolunk, valamint további 15-20%-kal drágább lehet, mint a téligumi-szett. Természetesen még így is sokkal jobban megéri egy szettet vásárolni kettő helyett. Emellett ha hozzászámoljuk a gumicsere költségét, a gumi tárolását, akkor biztosak lehetünk abban, hogy sokkal gazdaságosabb egy szettben egyesíteni a kettőt, télen-nyáron.

Azonban a gumi amortizációjával is érdemes számolnunk, ha a költségeknél tartunk. Amíg két azonos márkát és minőséget összevetve a téli és a nyári gumiszett váltogatásával 80.000 km-t megyünk két szettel, addig még a jól karbantartott négyévszakos gumiszettel is csak 60.000 km-t fog kibírni az autónk. Ennek hátterében a gumiabroncsok kopása áll. 

Tehát akik évente nem utanzak többet 10-15 ezer km-nél, azok jól döntenek, ha inkább a négyévszakos abroncsokat választják. Ha ennél többet gyarapodik a kilométeróra állása, akkor érdemes alaposan utánaszámolni a dolgoknak, és mérlegelni. 

Méretválaszték négyévszakos vs. két garnitúra

Méretválaszték tekintetében ismét a téli-nyári gumiabroncs garnitúra áll nyerésre. Ugyanis a négyévszakos szetteket kisebb méretválasztékban gyártják. Terepjáróra, nagy teljesítményű gépjárműre sokkal nehezebben lehet négyévszakos gumiabroncsot találni, és a választék is szűkebb.

Így tehát sokkal nagyobb választék vár a városi kisautók, a kisebb teljesítményű kompakt autók tulajdonosaira. 

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo