Se nem nyári, se nem téli?
Manapság egyre jobban nő a négyévszakos autógumik eladása, ezt jelzi, hogy egyre nagyobb bizalommal merik használni az emberek ezeket a gumiabroncsokat. Ennek ellenére azért még mindig jelen vannak a tévhitek az ilyen gumiabroncsokkal kapcsolatban. A közhiedelem szerint ugyanis a négyévszakos gumi sem téli guminak, sem nyári guminak nem alkalmas igazán.Tény, hogy évekkel ezelőtt még inkább leegyszerűsített, gyengén teljesítő téli guminak számított a négyévszakos gumiabroncs. Ezért az autószerelők sem javasolták a használatát, de az emberek is kerülték ezeket a gumikat.
Azonban napjainkra már óriási verseny van a gyártók között a lehető legjobban teljesítő négyévszakos gumik gyártásában. Ennek köszönhetően folyamatosan jelennek meg a piacon a minőségebbinél minőségibb négyévszakos gumik, melyek már méltóképpen veszik fel a versenyt a tesztekben a legmegbízhatóbb téli gumikkal is.
Ma már az összes prémium gumigyártó cég gyárt négyévszakos gumiabroncsot, ezek pedig általában már minden időjárási körülményben megállják a helyüket.
Egy kis számolás: gazdaságos-e a négyévszakos gumi?
Azonos márka és minőségi kategória esetében általában a négyévszakos gumi 10-15%-kal drágább, mint a nyári gumi személyautóra, hiszen most ezekkel az autókkal számolunk, valamint további 15-20%-kal drágább lehet, mint a téligumi-szett. Természetesen még így is sokkal jobban megéri egy szettet vásárolni kettő helyett. Emellett ha hozzászámoljuk a gumicsere költségét, a gumi tárolását, akkor biztosak lehetünk abban, hogy sokkal gazdaságosabb egy szettben egyesíteni a kettőt, télen-nyáron.Azonban a gumi amortizációjával is érdemes számolnunk, ha a költségeknél tartunk. Amíg két azonos márkát és minőséget összevetve a téli és a nyári gumiszett váltogatásával 80.000 km-t megyünk két szettel, addig még a jól karbantartott négyévszakos gumiszettel is csak 60.000 km-t fog kibírni az autónk. Ennek hátterében a gumiabroncsok kopása áll.
Tehát akik évente nem utanzak többet 10-15 ezer km-nél, azok jól döntenek, ha inkább a négyévszakos abroncsokat választják. Ha ennél többet gyarapodik a kilométeróra állása, akkor érdemes alaposan utánaszámolni a dolgoknak, és mérlegelni.
Méretválaszték négyévszakos vs. két garnitúra
Méretválaszték tekintetében ismét a téli-nyári gumiabroncs garnitúra áll nyerésre. Ugyanis a négyévszakos szetteket kisebb méretválasztékban gyártják. Terepjáróra, nagy teljesítményű gépjárműre sokkal nehezebben lehet négyévszakos gumiabroncsot találni, és a választék is szűkebb.Így tehát sokkal nagyobb választék vár a városi kisautók, a kisebb teljesítményű kompakt autók tulajdonosaira.