Négyévszakos gumi vs. két téli-nyári garnitúra

Sokan bizonytalanok a négyévszakos gumi vásárlásával kapcsolatban. Mi lehet a jó döntés? Hiszen gazdaságos dolog egy szettben letudni az egész évet, de vajon elég jó a négyévszakos gumiabroncs minősége? Íme egy összehasonlítás, mely segíthet dönteni.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Se nem nyári, se nem téli?

Manapság egyre jobban nő a négyévszakos autógumik eladása, ezt jelzi, hogy egyre nagyobb bizalommal merik használni az emberek ezeket a gumiabroncsokat. Ennek ellenére azért még mindig jelen vannak a tévhitek az ilyen gumiabroncsokkal kapcsolatban. A közhiedelem szerint ugyanis a négyévszakos gumi sem téli guminak, sem nyári guminak nem alkalmas igazán. 

Tény, hogy évekkel ezelőtt még inkább leegyszerűsített, gyengén teljesítő téli guminak számított a négyévszakos gumiabroncs. Ezért az autószerelők sem javasolták a használatát, de az emberek is kerülték ezeket a gumikat. 

Azonban napjainkra már óriási verseny van a gyártók között a lehető legjobban teljesítő négyévszakos gumik gyártásában. Ennek köszönhetően folyamatosan jelennek meg a piacon a minőségebbinél minőségibb négyévszakos gumik, melyek már méltóképpen veszik fel a versenyt a tesztekben a legmegbízhatóbb téli gumikkal is.

Ma már az összes prémium gumigyártó cég gyárt négyévszakos gumiabroncsot, ezek pedig általában már minden időjárási körülményben megállják a helyüket.

Egy kis számolás: gazdaságos-e a négyévszakos gumi?

Azonos márka és minőségi kategória esetében általában a négyévszakos gumi 10-15%-kal drágább, mint a nyári gumi személyautóra, hiszen most ezekkel az autókkal számolunk, valamint további 15-20%-kal drágább lehet, mint a téligumi-szett. Természetesen még így is sokkal jobban megéri egy szettet vásárolni kettő helyett. Emellett ha hozzászámoljuk a gumicsere költségét, a gumi tárolását, akkor biztosak lehetünk abban, hogy sokkal gazdaságosabb egy szettben egyesíteni a kettőt, télen-nyáron.

Azonban a gumi amortizációjával is érdemes számolnunk, ha a költségeknél tartunk. Amíg két azonos márkát és minőséget összevetve a téli és a nyári gumiszett váltogatásával 80.000 km-t megyünk két szettel, addig még a jól karbantartott négyévszakos gumiszettel is csak 60.000 km-t fog kibírni az autónk. Ennek hátterében a gumiabroncsok kopása áll. 

Tehát akik évente nem utanzak többet 10-15 ezer km-nél, azok jól döntenek, ha inkább a négyévszakos abroncsokat választják. Ha ennél többet gyarapodik a kilométeróra állása, akkor érdemes alaposan utánaszámolni a dolgoknak, és mérlegelni. 

Méretválaszték négyévszakos vs. két garnitúra

Méretválaszték tekintetében ismét a téli-nyári gumiabroncs garnitúra áll nyerésre. Ugyanis a négyévszakos szetteket kisebb méretválasztékban gyártják. Terepjáróra, nagy teljesítményű gépjárműre sokkal nehezebben lehet négyévszakos gumiabroncsot találni, és a választék is szűkebb.

Így tehát sokkal nagyobb választék vár a városi kisautók, a kisebb teljesítményű kompakt autók tulajdonosaira. 

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo