Mit csinál egy marketinges?

Ha fel kellene sorolnunk azokat a szakmákat, amik a mai világban a legnagyobb népszerűségnek örvendenek mind munkavállalói, mind munkáltatói oldalról, akkor nagy valószínűséggel a marketing szakember is köztük lenne.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahhoz ugyanis, hogy egy cég el tudja adni a termékeit, szolgáltatásait, elengedhetetlen, hogy profi marketinget építsen fel. Éppen ezért meglehetősen nagy kereslet van azokra az emberekre, akik megfelelő tudással és tapasztalattal rendelkeznek ezen a területen.

Itt találhat marketing, pr állásokat, ha ebben az iparágban képzeli el a jövőjét: az Állásóriás karrierportálon kell szétnéznie. Sokan azonban – bár rengeteget hallottak már ezekről a pozíciókról – mégsem tudják igazán, hogy pontosan mit is csinál egy marketinges. Erre a kérdésre adunk választ a mostani cikkünkben.

Feltérképezi a piacot és a versenytársakat

A marketinges egyik legfontosabb feladata az, hogy feltérképezze és folyamatosan figyelemmel kísérje a piacot, melynek a cég is a része. Ez többek között a versenytársak elemzését is magában foglalja, hiszen jelentős versenyelőnyre tehet szert a vállalat, ha tudja, hogy a többi, hasonló területen működő cég milyen erősségekkel, illetve gyengeségekkel rendelkezik.

Méréseket, elemzéseket készít

Ahhoz, hogy következtetéseket, tanulságokat tudjunk levonni belőlük, az adatokat nemcsak összegyűjteni kell, hanem össze is kell őket vetni egymással, tudni kell mérni, elemezni őket. Az így kapott eredmények megmutathatják, hogy a cég miben erős, illetve miben kell még fejlődnie ahhoz, hogy sikeresebben tudjon működni.

Csapatot vezet

Egy nagyobb cég esetében a marketinges egyúttal csapatvezető is, akinek össze kell fognia a többi ember munkáját, akik ugyanúgy a marketingosztályon – például szövegíró, webdesigner, értékesítő, PR-os vagy asszisztens munkakörben – dolgoznak.

Énmárkát épít

Manapság egy vállalkozás csak akkor lehet sikeres, ha van egy erős énmárkája, amivel szinte “beépül” az emberek tudatába. Ez azonban nem egyik napról a másikra, nem véletlenszerűen jön létre, azt tudatosan kell felépíteni, ami akár több év munkájába is telhet. A marketingesnek többek között ebben is nagy szerepe van.

Kitűzi a hosszú távú célokat

Mindezek mellett pedig az is a feladatkörébe tartozik, hogy a cégvezetőkkel egyeztetve kijelölje a vállalat hosszú távú céljait, és ennek megfelelően végezze a napi szintű munkáját.

Nem vitás, hogy egy cégen belül a marketing szakember az egyik legfontosabb személy, aki nagymértékben hozzájárul a vállalat sikeréhez. Sokan abban a hitben vannak, hogy egy marketinges csak hirdetéseket és kreatív tartalmakat készít a cég közösségi felületeire, weboldalára.

Valójában azonban ezek a teendők csak a feladatainkat egy igen kis részét jelentik, ennél sokkal tágabb, sokrétűbb munkakörről van szó. Ha valaki még ennek tudatában is kedvet érez ahhoz, hogy ilyen pozícióban helyezkedjen el, annak mindenképp megéri körülnézni az Állásóriás hirdetései között!

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo