Mit csinál egy marketinges?

Ha fel kellene sorolnunk azokat a szakmákat, amik a mai világban a legnagyobb népszerűségnek örvendenek mind munkavállalói, mind munkáltatói oldalról, akkor nagy valószínűséggel a marketing szakember is köztük lenne.

Ahhoz ugyanis, hogy egy cég el tudja adni a termékeit, szolgáltatásait, elengedhetetlen, hogy profi marketinget építsen fel. Éppen ezért meglehetősen nagy kereslet van azokra az emberekre, akik megfelelő tudással és tapasztalattal rendelkeznek ezen a területen.

Itt találhat marketing, pr állásokat, ha ebben az iparágban képzeli el a jövőjét: az Állásóriás karrierportálon kell szétnéznie. Sokan azonban – bár rengeteget hallottak már ezekről a pozíciókról – mégsem tudják igazán, hogy pontosan mit is csinál egy marketinges. Erre a kérdésre adunk választ a mostani cikkünkben.

Feltérképezi a piacot és a versenytársakat

A marketinges egyik legfontosabb feladata az, hogy feltérképezze és folyamatosan figyelemmel kísérje a piacot, melynek a cég is a része. Ez többek között a versenytársak elemzését is magában foglalja, hiszen jelentős versenyelőnyre tehet szert a vállalat, ha tudja, hogy a többi, hasonló területen működő cég milyen erősségekkel, illetve gyengeségekkel rendelkezik.

Méréseket, elemzéseket készít

Ahhoz, hogy következtetéseket, tanulságokat tudjunk levonni belőlük, az adatokat nemcsak összegyűjteni kell, hanem össze is kell őket vetni egymással, tudni kell mérni, elemezni őket. Az így kapott eredmények megmutathatják, hogy a cég miben erős, illetve miben kell még fejlődnie ahhoz, hogy sikeresebben tudjon működni.

Csapatot vezet

Egy nagyobb cég esetében a marketinges egyúttal csapatvezető is, akinek össze kell fognia a többi ember munkáját, akik ugyanúgy a marketingosztályon – például szövegíró, webdesigner, értékesítő, PR-os vagy asszisztens munkakörben – dolgoznak.

Énmárkát épít

Manapság egy vállalkozás csak akkor lehet sikeres, ha van egy erős énmárkája, amivel szinte “beépül” az emberek tudatába. Ez azonban nem egyik napról a másikra, nem véletlenszerűen jön létre, azt tudatosan kell felépíteni, ami akár több év munkájába is telhet. A marketingesnek többek között ebben is nagy szerepe van.

Kitűzi a hosszú távú célokat

Mindezek mellett pedig az is a feladatkörébe tartozik, hogy a cégvezetőkkel egyeztetve kijelölje a vállalat hosszú távú céljait, és ennek megfelelően végezze a napi szintű munkáját.

Nem vitás, hogy egy cégen belül a marketing szakember az egyik legfontosabb személy, aki nagymértékben hozzájárul a vállalat sikeréhez. Sokan abban a hitben vannak, hogy egy marketinges csak hirdetéseket és kreatív tartalmakat készít a cég közösségi felületeire, weboldalára.

Valójában azonban ezek a teendők csak a feladatainkat egy igen kis részét jelentik, ennél sokkal tágabb, sokrétűbb munkakörről van szó. Ha valaki még ennek tudatában is kedvet érez ahhoz, hogy ilyen pozícióban helyezkedjen el, annak mindenképp megéri körülnézni az Állásóriás hirdetései között!

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo