Mire vágyik a vásárló?

A fogyasztáshoz kötött nyereményjátékkal esélyünk van rendszeres fogyasztóvá tenni a vásárlót. De hogy az akció tényleg motiváló legyen, tudnunk kell, hogy ő valójában mire vágyik.

Változóban a vásárlói szokások, el kell találni, mire vágyik a vásárló - kép: PP

A vásárlásra ösztönző tényezők között igen előkelő helyet foglalnak el az ajándékok, „ingyen” megszerezhető plusztermékek vagy éppen a sorsolásos nyereményjátékok. Ezek a kisvállalkozások számára különösen üdvös módszerek lehetnek, mert úgy motiválnak, hogy a kereskedő nem enged az egyébként is szűkre szabott árréséből.

A Sodexo szakértői – a webnyeremeny.hu adatbázisán alapuló kutatás eredményei alapján – úgy vélik, hogy a legtöbbször felajánlott nyeremények rangsora határozottan megváltozott az elmúlt évtizedben. A korábban legnépszerűbb nagy értékű műszaki cikkek helyett, illetve mellett megjelentek az utalványok és a pénznyeremények a legvágyottabb díjak között.

Az öt éve áttörő „mono” utalványok első hullámát hamar a több helyen felhasználhatóké követte, összességében pedig elmondható, hogy ezek az elmúlt tíz évben 23 százalékkal több promócióban jelentek meg nyereményként. Tíz éve még jellemzően egy nagyobb értékű utalvány volt a főnyeremény, mára a piramis laposabbá, „demokratikusabbá” vált: a több kisebb értékű nyeremény lett általános. A szakemberek szerint a sok kisebb nyeremény azért is praktikus az akciót hirdető cég számára, mert így működésbe léphet a „szóbeszéd” – a már nyertes, elégedett fogyasztók maguk is promotálni fogják az akciót, és így a céget.

A Sodexo megbízásából készült reprezentatív Ipsos-kutatás szerint ma a nyereményjátékok a társadalom jelentős részét mozgatják meg: a megkérdezettek 53 százaléka részt vett az elmúlt 6 hónapban nyereményjátékkal egybekötött vásárlói promócióban. Az utalvány a készpénz után egyértelműen a második legvonzóbb nyeremény, elérhetőségét is tekintve a legszimpatikusabb opció. Vonzereje szorosan összefügg egyrészt a szabadabb felhasználhatóság igényével, másrészt a jelen gazdasági helyzettel: sokaknak a mindennapi megélhetést támogató utalványok jelentik az ideális nyereményt.

Bevált vevőszerző stratégiák
A szűk keresletben létkérdéssé vált, hogy kinek a terméke lesz kelendő akár belföldön, akár külföldön. A helyzetből kitörni sem pesszimizmussal, sem önsajnálattal nem lehet. Kizárólag az innovatív kiútkeresés, a költséghatékony marketing- és kommunikációs eszközök okos használata hozhat áttörést. Induljunk ki az egyszerű, bevált vevőfogó stratégiákból!
 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo