Minél kisebb, annál figyelmesebb?

A digitális innováció, az ügyfélközpontú kiszolgálás a legnagyobb prioritást kell, hogy legyen azon vállalatok számára, amelyek versenytársaik elé szeretnének kerülni. Ennek ellenére a kisebb brandek az ügyfelek szerint figyelmesebbek – derült ki a Ricoh által megrendelt kutatásból.

Az európai fogyasztók többsége (53%) szerint a kisebb márkák jobban foglalkoznak az igényeikkel, mint a nagyobbak. A Ricoh Europe technológiai szakembere által megrendelt kutatás szerint csak a vásárlók egyötöde (21%) véli úgy, hogy a nagyobb márkák jobban figyelnek rájuk, annak ellenére, hogy e vállalkozások több erőforrással rendelkeznek. (A digitális világban már nem elég terméket értékesíteni!)

Az Európai Bizottság szerint a kis- és középvállalkozások (kkv-k) számára – amelyek az üzleti vállalkozások 99 százalékát képviselik – a kutatás óriási lehetőséget jelent a vásárlói lojalitás növelésére a kereskedelmi szférában. Ugyanakkor a feltörekvő kkv-knak ügyelniük kell arra, hogy ne legyenek túlságosan tolakodóak. A fogyasztók 61 százaléka szerint minden vállalkozásnak átláthatónak kell lennie – mérettől függetlenül – a róluk gyűjtött adatokkal kapcsolatban.

Kép: MiniCRM

Így hozhat nagyobb bevételt a szakértői státusz
Csak semmi álszerénység! Ha szakértői kulcspozíciót sikerül megszereznie, jobban megnyomhatja a ceruzát számlázáskor, mert az ügyfelek szívesen fizetnek többet annak, akiről meg vannak győződve, hogy nagyobb értéket ad.
„A fogyasztók végtelen választékkal rendelkeznek arról, hogyan és hol töltik el a pénzüket, és a stand-out márkák megbecsülik ügyfeleiket. A kis és közepes méretű márkák egyértelműen a helyes irányba tartanak, de az ügyfélszolgálatuk minőségét javítaniuk kell, hogy a versenytársakat megelőzzék. Kezdve azzal, hogy a technológiát a hatékonyság, a munkasebesség javítása, valamint az ügyféligények megismerése érdekében alkalmazzák” – vélekedett Javier Diez-Aguirre, a Ricoh Europe alelnöke a kutatás kapcsán.

A technológia a fogyasztókkal való kommunikációval kapcsolatos intelligensebb felhasználása egyértelműen vonzó a vásárlók számára. A válaszadóknak csak egynegyede (27 százaléka) nem ért egyet azzal, hogy a legjobb márkák – mérettől függetlenül – azok, amelyek innovatív technológiát alkalmaznak. Azonban úgy tűnik, a kisebb vállalkozásoknak még fejlődniük kell ezen a téren.

„A kutatásban részt vevő középvállalatok közül csak 36 százalék véli úgy, a digitális technológiák használatával javult az ügyfélszolgálatuk minősége. Az üzleti intelligenciába történő befektetésnek – a kommunikáció személyre szabásával, ezáltal a fogyasztók szívének meghódításával és a piaci részesedés növelésével – az európai gazdaság hajtóelemeinek középpontjában kell lennie.”

A fogyasztók digitális DNS-ének megértésén múlik az online kiskereskedelem jövője
Az online kiskereskedőknek meg kell érteniük vásárlóik „digitális DNS-ét”, ha versenyképesek akarnak maradni – állítja a Roland Berger új tanulmánya. A fogyasztók ott szeretnek vásárolni, ahol személyre szabott termékajánlásokat kapnak, ezért a kereskedőknek tisztában kell lenniük a fogyasztói preferenciákkal. Ezek megértéséhez a közösségi média ad elképesztő segítséget.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo