Azonban nem csak a hétköznapjaink során játszanak jelentős szerepet a dobozok.
Vállalkozásod van és a koronavírus miatt szinte azonnal át kellett állnia a cégednek a házhozszállításra?Esetleg már korábban is dobozban árultad a saját márkás termékeidet?
Az elmúlt másfél évben még sokkal jelentőségteljesebb pozícióba kerültek a dobozok, ugyanis az online kereskedelem területén tapasztalt ugrásszerű fellendülésnek köszönhetően a legtöbb megrendelt árucikk mind-mind ebben érkezik meg hozzánk.
Emlékszel még arra, amikor csak azok a közönséges sötétbarna dobozok voltak kaphatóak minden üzletben? Bár ezeket a dobozokat különféle formákban és méretekben még mindig megkaphatod, manapság a kartondobozok ragyogóbbak és vonzóbbak lehetnek a sok testreszabási lehetőség miatt.
Így lehetsz igazán vonzó az ügyfelek számára, és így tűnhetsz ki a piacon.
Egy modern dobozáruházban pedig biztosan megtalálod azt, amire mindehhez szükséged van.
Például a Wanapack-Minikernél. Termékkategóriáik folyamatos bővülése miatt 1991 óta gazdag csomagolóanyag-kínálattal rendelkeznek, ajánlatukban a standard dobozok és csomagolóanyagok mellett személyre szabott doboz terveket is találsz, amelyek kielégítik az igényeket a kis tételektől a nagyobb tételekig. Válassz a több 100 termék közül és rendelj rögtön készletről, akár 3-5 nap szállítási idővel.
A hagyományos boltokhoz képest milyen hozzáadott értéket tud nyújtani egy modern dobozáruház az ügyfeleknek?
A hozzáadott érték minden esetben a szakmai tudás, és ennek a tudásnak az igénybe vétele, amely abban segít, hogy kiemelkedhess a versenytársaid közül. Hiszen sok esetben még azoknak is szembe kell nézniük kihívásokkal, akik évek óta csomagolnak.Te mit választanál?
- céltalan bolyongást órákon keresztül egy dobozüzletben, ahol az eladó legalább olyan elveszett, mint amilyen te is vagy?
- egy olyan csomagolóáruházat, ahol tanácsokat, ötleteket és inspirációt kaphatsz a különböző megközelítésekhez, amellyel korszerűbbek és innovatívabbak lehettek?
Milyen további kihívásokat oldhat meg a modern dobozüzlet?
A legfontosabb, hogy a csomagolóanyagok fenntarthatóbb irányba fejlődhessenek. Ez egy nagyon összetett terület, mivel háromféle csomagolást különböztethetünk meg.A primary vagy fogyasztói csomag közvetlenül tartalmazza a terméket, és tájékoztatást nyújt a használatáról. A másodlagos vagy gyűjtőcsomagolás olyan csomagolás, amely egyesíti az elsődleges csomagolást és biztosítja annak szállítását. A harmadlagos vagy beszállítói csomagolás egy nagy csomagolóegység, amely raklapon alapuló több csomagból áll.
Fontos különbséget tenni ezek között, mert a fogyasztók leggyakrabban csak az elsődleges csomagolással találkoznak. Fenntarthatósági szempontból a másodlagos és harmadlagos csomagolások számának csökkentése és az innovatív anyaghasználat elősegítheti az iparágat a környezettudatosság növelésében.
Ha csökkenteni tudjuk a másodlagos és harmadlagos csomagolások számát, az nemcsak költséghatékonysággal segíti a vállalatot, hanem azt is jelenti, hogy sokkal kevesebb hulladékot termel.
Környezettudatosság csomagoláskor?
Az FSC tanúsítás az erdőgazdálkodásra és a környezettudatosságra vonatkozik. Az FSC tanúsítvánnyal rendelkező gyártó cégek azt ígérik, hogy csak újrahasznosított hullámpapírt használnak kartondobozok előállításához. Ez azt jelenti, hogy a hullámpapírból készült termékeket összesen 7 alkalommal lehet ledarálni, bálázni és újrahasznosítani.A dobozgyártás egyéni igények alapján.
A Wanapack-Minikernél ez sem lehetetlen. Egyedi tervezésű dobozok esetén ismerniük kell a termék pontos méretét és a csomagolni kívánt elemeket. Ugyanilyen fontos az is, hogy milyen tömegű a termék, hány darabot kell csomagolni, van-e bármilyen különleges tulajdonsága, és azt is, hogy milyen térkitöltőre gondoltál.Tulajdonképpen minden paraméter kulcsfontosságú ahhoz, hogy a gyárvezető pontos doboztervezést tudjon végezni.Abban azonban biztos lehetsz, hogy a termékedre tökéletesen passzoló, a céged arculatához pedig megfelelően illeszkedő doboz készül el, az elképzeléseid alapján.
Ez fogja megkülönböztetni az általad árusított cikket mindenki másétól.
Ne add alább a legjobbnál, hiszen a csomagolás az, amit elsőként lát a potenciális ügyfél, mikor először találkozik a termékeiddel.
Készen állsz őt elengedni, vagy egy modern dobozáruházra bízod magad?