Hogy miért? Mert a felhasználók 65%-a a keresősávba beírt kulcsszavakra elsőként felugró fizetett Google hirdetés valamelyikét kattintja le, és ezeknek a kattintásoknak viszonylag nagy részét a találati lista top 3 hirdetése viszi el.
Egy ilyen hirdetéssel tehát nem kell kivárnunk, amíg a weblapunk organikus módon napról napra feljebb kúszik, hanem azonnali megjelenést biztosít. Ráadásul a segítségével nem csupán a találati listák elejére van lehetőség felkerülni, hanem az érdeklődő ügyfelek figyelmét leginkább felkeltő képes hirdetés formájában is jelen lehetünk.
Vannak bizonyos költségei, de az maximálisan meg is térül
A Google hirdetések árai kattintásonként általában 50-150 forint között mozognak, de ez attól is függ, hogy mely kulcsszavakra akarjuk optimalizálni a hirdetést, melyek azok a kifejezések, amelyek kiemelten fontosak a cégünk és a célközönségünk számára.
Továbbá befolyásoló tényező lehet még az iparági verseny intenzitása, a kampány és a hirdetés minősége, a földrajzi elhelyezkedés, a landing oldal tartalma, illetve minősége, és még hosszan folytathatnánk a sort.
De mindezek a költségek abszolút megérik, ha szinte egyből előkelő helyre kerülünk a keresőmotorok találati listáján. Ráadásul a SEO-zással ellentétben egy Google hirdetés létrehozásába közel sem kell annyi időt és energiát belefektetni. A kulcsszó rangsorolásához nincs szükség rengeteg megírt tartalomra és visszamutató hivatkozásra.
Az pedig már csak hab a tortán, hogy a kampány bármikor be- és kikapcsolható, nem igényel következetességet.
Tanácsok a Google Ads hirdetés létrehozásához
Ahhoz, hogy a kampányok minél hatékonyabban kiértékelhetők legyenek, fontos, hogy meghatározzuk azokat a fő- illetve mikrokonverziós eseményeket, amelyekre optimalizálni szeretnénk őket.
Továbbá célszerű a weboldalunk megfelelő részeibe egyedi mérőkódokat is beilleszteni, illetve a kampányokat minél beszédesebb nevekkel ellátni, mivel ezek a későbbi elemzések alkalmával igazán jól jönnek majd.
Ha nem boldogulnánk a hirdetés létrehozásával…
A Google Ads hirdetések esetében a jó teljesítmény alapját az adja, hogy technikailag minden jól legyen beállítva. Ezért, ha úgy érezzük, hogy még nem elég kiterjedt a tudásunk ehhez, akkor jobb, ha rábízzuk a Google Ads hirdetéskezelés folyamatát profi szakemberekre.
Ők nem csak elindítják majd az aktuális akcióról a kampányunkat, hanem emellett még komplett stratégia alapján fel is építik a Google Ads jelenlétünket, amit minden esetben konkrét kutatásokkal támasztanak alá.
Végül, de nem utolsósorban pedig telepítik a Google Ads követőkódot, amellyel megteremtik számunkra a profi konverziókövetés lehetőségét, így forintra pontosan látni fogjuk majd, hogy melyik hirdetésünk mennyi bevételt termelt.