A jó tartalom lehetőséget ad az egyedi és személyes kapcsolat kialakítására a célközönséggel. Ezáltal a vállalkozásod szorosabb köteléket hozhat létre a vevőivel, illetve az érdeklődők táborát is növelheti.
Mivel a podcast gyártás lehetőséget ad arra, hogy szakértői tartalmat ossz meg, azaz a közönség számára hasznos információkat, tanácsokat, tippeket kínálhatsz, így növelheted a céged hitelességét az adott iparágban.
Hogy zajlik a műsorkészítés?
A műsor készítése komplex feladat, így ha még nincs benne tapasztalatod, érdemes olyan szakértők segítségét igénybe venni, mint a Brocasterz podcast ügynökség csapata. Lehetőséged van arra, hogy a műsorkészítés folyamatai közül csak abban kérj támogatást, amelyikben a legnagyobb szükséged van erre, de az is opció, hogy a tervezéstől a kivitelezésig mindenben melletted állnak.
A podcast készítése a tervezéssel, a téma és a célközönség meghatározásával kezdődik. Ha ez megvan, akkor lehet megtervezni az egyes epizódok felépítését, kiválasztani a vendégeket, elkészíteni a forgatókönyvet, kitalálni az adások címét és a főcímzenét stb.
Fontos a megfelelő technikai háttér
A felvételek elkészítéséhez profi mikrofonokra, hangkeverő pultra, hangvágó szoftverre lesz szükséged, amit egy jól felszerelt podcast stúdióban biztosítanak a számodra. A felvételkészítést a vágás és a felvett anyagok hangminőségének javítása követi, amennyiben ez utóbbira szükség van. Ekkor lehet a zenét vagy hanghatásokat is hozzáadni, illetve az epizódokat szerkeszteni.
Hogy jut el a podcast a célközönséghez?
Az epizódokat valamilyen podcast platformra, például a Spotify-ra, az Apple Podcasts-re vagy a YouTube-ra töltheted fel, ahol a közönség lényegében bármikor meghallgathatja. A folyamat ezen szakaszán érdemes lehet a podcast népszerűsítése különböző online csatornákon, például a közösségi médiában, céges weboldalon stb. Egy podcastmarketing-ügynökség ebben is hasznodra tud válni.
Miben segíti a vállalkozásodat egy szakértői műsor?
Az értékes tartalom lehetővé teszi, hogy bemutasd az adott iparágban vagy szakterületen a céged szakértelmét. Ezáltal megbízhatóvá és hitelessé tudsz válni a hallgatóid szemében. Segít a közösség kialakításában, és abban, hogy interakcióba tudj lépni velük, kikérd a véleményüket, válaszolj a kérdéseikre stb. Így azt érzik, hogy fontosak neked, és személyes kötődést fognak érezni a vállalkozásod vagy a termékeid iránt, vagyis hűséges hallgatókká és akár ügyfelekké teheted őket.
A podcastekkel tehát közvetlen és személyes kapcsolatot tudsz kialakítani a hallgatósággal, ami hosszú távon hozzá fog járulni a vállalkozásod sikereihez.