Mi mindent érdemes figyelembe venni, mielőtt megpályázol egy lehetőséget?

Ha átgondolod az alábbi néhány szempontot, azzal növeled a siker esélyéd és csökkented az elpazarolt idő mennyiségét.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy pályázat számos előnnyel járhat a céged részére, hiszen kiváló referencia, kapcsolatépítési és tapasztalatszerzési lehetőség. Ha azonban nem méred fel körültekintően, mit és hogyan érdemes megpályáznod, az könnyen időpazarláshoz vezethet. Ezt segítenek elkerülni az alábbi jó tanácsok!

  1. Tervezd meg válaszodat!
Egy nyertes ajánlat alapja a körültekintő tervezés. A vevő azonnal meg tudja állapítani, hogy a választ aprólékosan megtervezték, netán elkapkodták. A pályázati felhívás közzététele után célszerű előre beosztani az időd az egyes részfeladatokra, egészen a leadási határidőig. Ez segíthet koncentráltnak és motiváltnak maradni. Sok vállalkozás úgy gondolja, bármikor benyújthatja a pályázati anyagot, mire azonban észbekapnak, már lejárt a határidő!
  1. Végezz kutatást a kiíró cégről!
Elengedetetlen, hogy alaposan utánanézz a vevőnek, ami segít a pályázat megtervezésében. Elképzelhető, hogy a pályáztatónak vannak bizonyos célkitűzései, amelyeket minden évben teljesítenie kell az üzleti tevékenysége során. Ez kisvállalkozásként előnyt jelent, mivel sok vállalkozás és közintézmény célul tűzte ki a kkv-kkal való együttműködést.

A kisebb vállalkozások emellett általában fenntarthatóbbak. Elképzelhető, hogy környezetbarát tisztítószereket használnak, vagy a szén-dioxid-semleges gyártásra törekednek. Az ilyen vállalkozásokkal való együttműködés kapóra jön a nagyobb vállalkozások vagy állami szervek számára. Ezt egy műszaki ajánlatíró ki tudja fejteni helyetted, hiszen tudja, milyen formában érdemes közölnöd a vevővel.

  1. Szabd az aktuális pályázathoz az esettanulmányokat és az ajánlásokat!
Gyakran előfordul, hogy a vevők akár három esettanulmányt is bekérnek, amikor kiírnak egy pályázatot. Ezeknek az elmúlt három-öt éven belül kell lenniük, a területet és a stílusukat tekintve hasonlónak kell lenniük a pályázat tárgyát képező feladathoz.

Egy korábbi ügyfél pozitív referenciája segíthet a presztízsépítésben, de ne feledkezz meg a karakterszámról! Előfordulhat, hogy meg kell adnod az ügyfél elérhetőségét is az ellenőrzés céljából.

Az esettanulmányokat azzal is alátámaszthatod, ha részletezed, hogyan sikerült megküzdened a kihívásokkal. Ez igazolja a problémamegoldó képességedet és a rugalmasságodat, hiszen mindkettő elengedhetetlen a vállalkozási szerződés teljesítéséhez.

  1. Győződj meg arról, hogy rendelkezel a megfelelő képesítésekkel és akkreditációkkal!
A pályázás során fontos, hogy a vonatkozó képesítéseket és akkreditációkat is említsd, illetve ha kell, csatold is. Ellenőrizd, hogy ezek birtokában vagy-e, még mielőtt pályáznál egy lehetőségre! Ebben segíthet a specifikáció alapos átolvasása, hiszen gyakran részletezi, mire lesz szükséged.

 

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo