Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Egy pályázat számos előnnyel járhat a céged részére, hiszen kiváló referencia, kapcsolatépítési és tapasztalatszerzési lehetőség. Ha azonban nem méred fel körültekintően, mit és hogyan érdemes megpályáznod, az könnyen időpazarláshoz vezethet. Ezt segítenek elkerülni az alábbi jó tanácsok!
Tervezd meg válaszodat!
Egy nyertes ajánlat alapja a körültekintő tervezés. A vevő azonnal meg tudja állapítani, hogy a választ aprólékosan megtervezték, netán elkapkodták. A pályázati felhívás közzététele után célszerű előre beosztani az időd az egyes részfeladatokra, egészen a leadási határidőig. Ez segíthet koncentráltnak és motiváltnak maradni. Sok vállalkozás úgy gondolja, bármikor benyújthatja a pályázati anyagot, mire azonban észbekapnak, már lejárt a határidő!
Végezz kutatást a kiíró cégről!
Elengedetetlen, hogy alaposan utánanézz a vevőnek, ami segít a pályázat megtervezésében. Elképzelhető, hogy a pályáztatónak vannak bizonyos célkitűzései, amelyeket minden évben teljesítenie kell az üzleti tevékenysége során. Ez kisvállalkozásként előnyt jelent, mivel sok vállalkozás és közintézmény célul tűzte ki a kkv-kkal való együttműködést.
A kisebb vállalkozások emellett általában fenntarthatóbbak. Elképzelhető, hogy környezetbarát tisztítószereket használnak, vagy a szén-dioxid-semleges gyártásra törekednek. Az ilyen vállalkozásokkal való együttműködés kapóra jön a nagyobb vállalkozások vagy állami szervek számára. Ezt egy műszaki ajánlatíró ki tudja fejteni helyetted, hiszen tudja, milyen formában érdemes közölnöd a vevővel.
Szabd az aktuális pályázathoz az esettanulmányokat és az ajánlásokat!
Gyakran előfordul, hogy a vevők akár három esettanulmányt is bekérnek, amikor kiírnak egy pályázatot. Ezeknek az elmúlt három-öt éven belül kell lenniük, a területet és a stílusukat tekintve hasonlónak kell lenniük a pályázat tárgyát képező feladathoz.
Egy korábbi ügyfél pozitív referenciája segíthet a presztízsépítésben, de ne feledkezz meg a karakterszámról! Előfordulhat, hogy meg kell adnod az ügyfél elérhetőségét is az ellenőrzés céljából.
Az esettanulmányokat azzal is alátámaszthatod, ha részletezed, hogyan sikerült megküzdened a kihívásokkal. Ez igazolja a problémamegoldó képességedet és a rugalmasságodat, hiszen mindkettő elengedhetetlen a vállalkozási szerződés teljesítéséhez.
Győződj meg arról, hogy rendelkezel a megfelelő képesítésekkel és akkreditációkkal!
A pályázás során fontos, hogy a vonatkozó képesítéseket és akkreditációkat is említsd, illetve ha kell, csatold is. Ellenőrizd, hogy ezek birtokában vagy-e, még mielőtt pályáznál egy lehetőségre! Ebben segíthet a specifikáció alapos átolvasása, hiszen gyakran részletezi, mire lesz szükséged.