Ez jelentheti a válságból való gyors kilábalás egyik kulcsát

Látványos megtérülésre számíthatnak a gazdasági krízisre gyors portfólió-felülvizsgálattal reagáló vállalkozások – mutat rá az EY nemzetközi tanulmánya. A globális válságból való kilábalás során a tőkebefektetések kulcsfontosságúvá válnak a cégek átalakulása és jövőbeni növekedése szempontjából.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Világszinten érzékelhető lassulás figyelhető meg a vállalati tranzakciós piacokon az egészségügyi vészhelyzet következtében. A szervezetek jelenleg az egészségügyi veszélyhelyzet közvetlen hatásaink kezelésével és likviditásuk megőrzésével vannak elfoglalva, ami természetes reakció a jelenlegi időszakban. Az EY elemzése szerint azok a vállalatok, amelyek egy krízis után mernek merész stratégiai befektetésekbe kezdeni, hosszú távon jelentős nyereségre tehetnek szert.

A 2008-2010-es világgazdasági válság kihívásaira szinte azonnal portfolió-átalakítással válaszoló társaságok teljes részvénytulajdonosi hozama (TSR) egy évtized alatt 25 százalékponttal lett magasabb, mint a tevékenységeiket változatlanul hagyó vállalatok esetében – világít rá a tanulmány. Azok az üzleti szereplők, amelyek a visszaesés után közvetlenül fektettek be, két- vagy háromszoros megtérülést könyvelhettek el az óvatosabb versenytársaikhoz képest.

„A legjobb helyzetben most azok a vállalatok vannak, akik olyan pénzügyi tartalékokkal érkeztek meg a válságba, hogy az egészségügyi veszélyhelyzet kezelésével párhuzamosan szinte azonnal portfólió-tisztitással vagy felvárlással is tudtak reagálni” - mondta Nagy Ferenc, az EY Stratégiai és Tranzakciós Tanácsadás üzletágának szakértője. „Ahhoz, hogy a nehezebb helyzetben lévő szervezetek is újra növekedhessenek, fontos, hogy a gazdasági lassulást követő fellendülés során a cégek minél hamarabb mérlegeljék az akvizíciók lehetőségét. Ezek a tranzakciók lehetővé teszik ugyanis a döntéshozók számára, hogy újraértelmezzék a társaságuk tevékenységét a hosszú távú, eredményes működés biztosítása érdekében” – tette hozzá a szakember.
Az egészségügyi szektorban a tranzakciókat várhatóan a nagyvállalatok innovatív felvásárlásai fogják hajtani, amelyek elsősorban sejt- és génterápiával foglalkozó cégeket céloznak majd.  A média és telekommunikációs piacon a digitális szórakoztatóipari beruházások lesznek gyakoriak. A kiskereskedelmi és ipari területen a pénzügyi mérleg javítása és likviditás növelése adhat lendületet az értékesítéseknek. Mindeközben az autóiparban az olyan, már folyamatban lévő trendek, mint az elektromos járművek elterjedése ösztönzi az ügyleteket.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo