Mi a különbség egy PPC ügynökség és egy szabadúszó marketinges között?

Minden cég életében eljön az a pont, amikor már lehet, hogy nem bírja egyedül a marketing feladatok kitalálását, elvégzését vagy pedig gyors, kézzelfogható változásokra van szüksége. Ekkor érdemes elgondolkodni azon, hogy mit érdemes ügynökségre bízni, hol nem értük el az eredményeket, mire költhetünk.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelenleg abban a helyzetben vannak a cégek, hogy igénybe vehetik komplett ügynökségek vagy pedig freelancerek segítségét. Viszont ennek eldöntése alapos körültekintést igényel. Ha te is egy cégvezető vagy ezen a területen döntéshozó szerepben vagy, akkor segítségedre lesznek a következő támpontok.

Mi a különbség a PPC ügynökség és freelancer között?

Akik tudnak angolul, azok számára a PPC fogalma nem ismeretlen, “pay per click”, azaz kattintások utáni fizetést jelent. Az online marketing világában már számos területen alkalmazzák ezt az üzleti modellt. A Facebook Ads hirdetések esetében különbözik a számlázás, hogy nem kattintásonként, hanem megjelenések után kell fizetni.

A PPC lehetőségek teljes palettájával foglalkozó ügynökség csapatát több szakember erősíti és együttesen az a cél vezérli őket, hogy tudásukat ötvözve, együttesen szolgálják ki professzionális színvonalon a velük szerződő ügyfeleket.

Ezzel szemben a freelancer, másnéven szabadúszó egyetlenegy embert jelent, aki valamelyik online marketing területre fókuszálva elégíti ki csak az ő szakterületére érkező igényeket. A kettő közötti választást az kell, hogy eldöntse, hogy milyen ismérveknek kell megfelelnie az adott PPC ügynökségnek vagy a szabadúszó szakembernek.

Ha majd az alábbiak kapcsán végül úgy döntesz, hogy egy full service ügynökségre bízod a kampánymenedzsmented felépítését, akkor a Selector Digitális Marketing Ügynökség PPC csapata számos üzleti irányvonalon a rendelkezésedre áll.

Ki a tapasztaltabb?

A freelancer marketinges általában több éves ugyanolyan területen végzett munka után dönt úgy, hogy a saját lábára áll és saját ügyfelekkel dolgozik. Ez azt jelenti, hogy saját szakmájában jelentős tapasztalatot szerzett. Ezzel szemben, ha más irányokban kérünk tőle segítséget, lehet, hogy nem fogja tudni előremozdítani az ügyünket.

Egy PPC ügynökség, mivel jó néhány különféle irányokban tevékenykedő szakemberrel dolgozik együtt, sokféle tapasztalattal rendelkezik. Lehet, hogy nem fogod személyesen megismerni a csapat összes tagját, de abban biztos lehetsz, hogy ha kiderül, hogy másfelé kell evezned a céged hajóját, akkor is fognak tudni segíteni!

Mennyire biztos az állandó elérhetőség?

Egy freelancer esetében biztos lehetsz benne, hogy mindig ugyanaz az ember fogja felvenni a telefont és megválaszolni az emaileket. Ugyanakkor, ha valami miatt ő nem lesz elérhető, akkor nincs, aki helyettesítse. Ilyenről nincs szó egy ügynökségnél, ahol egy közvetlen kapcsolattartó, az Account Manager biztosítja a zavartalan összeköttetést közted és a kampányodon dolgozó csapattagok között.

Bárhogy is döntesz, a lényeg, hogy a választott cég, illetve szakember sikeressé tegye a kampányodat!

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo