Az Opel tavaly 670 ezer, az előző évinél 15 százalékkal több járművet értékesített világszerte, ami több mint két évtizede a rüsselsheimi autógyár legnagyobb eladási száma.
Az Opel a 2023-as évet 5,3 százalék körüli piaci részesedéssel zárta a hazai piacán, Németországban. Az Egyesült Királyságban a Vauxhall, az Opel brit testvérmárkája hat százalékos piaci részesedést ért el. Törökországban is ugyanennyi a márka piaci részesedése.
A nemzetközi piacon nagy sikert könyvelhet el magának az Opel. Az Európán kívüli eladásai 62 százalékkal 110 ezerre nőttek, teljes értékesítésének 15 százalékát adták. Az Opel és a Vauxhall tavaly 125 ezer kishaszongépjárművet adott el világszerte, 25 százalékkal többet, mint 2022-ben.
Az akkumulátoros elektromos járművekből (BEV) mintegy 90 ezret értékesítettek, 22 százalékkal többet az előző évinél.
"Nagyon jó évünk volt 2023. Az Opel jelentősen nőtt. Komoly nyereségre tettünk szert, különösen az elektromos járművek, a C-szegmens és a könnyű haszongépjárművek terén. Emellett jelentősen bővíteni tudtuk a nemzetközi üzletágunkat is. Ez egyértelmű bizonyítéka annak, hogy stratégiánk működik" - kommentálta a kedden közzétett értékesítési adatokat Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.
Az Opel a hollandiai székhelyű Stellantis Group multinacionális vállalatcsoport leányvállalata. A Stellantis birtokában vannak az Opel mellett a Fiat, a Peugeot, a Citroën, a Chrysler, a Dodge és a Jeep márkák is.