Megugrott autóeladások az Opelnél

Jelentősen növelte személygépkocsi és kishaszongépjármű eladásait tavaly az Opel autógyár - közölte a gyár tulajdonosa, a Stellantis Group.

Az Opel tavaly 670 ezer, az előző évinél 15 százalékkal több járművet értékesített világszerte, ami több mint két évtizede a rüsselsheimi autógyár legnagyobb eladási száma.

Az Opel a 2023-as évet 5,3 százalék körüli piaci részesedéssel zárta a hazai piacán, Németországban. Az Egyesült Királyságban a Vauxhall, az Opel brit testvérmárkája hat százalékos piaci részesedést ért el. Törökországban is ugyanennyi a márka piaci részesedése.

Jelentősen növelte járműeladásait az Opel (Fotó: Depositphotos)
Jelentősen növelte járműeladásait az Opel (Fotó: Depositphotos)

A nemzetközi piacon nagy sikert könyvelhet el magának az Opel. Az Európán kívüli eladásai 62 százalékkal 110 ezerre nőttek, teljes értékesítésének 15 százalékát adták. Az Opel és a Vauxhall tavaly 125 ezer kishaszongépjárművet adott el világszerte, 25 százalékkal többet, mint 2022-ben.

Az akkumulátoros elektromos járművekből (BEV) mintegy 90 ezret értékesítettek, 22 százalékkal többet az előző évinél.

"Nagyon jó évünk volt 2023. Az Opel jelentősen nőtt. Komoly nyereségre tettünk szert, különösen az elektromos járművek, a C-szegmens és a könnyű haszongépjárművek terén. Emellett jelentősen bővíteni tudtuk a nemzetközi üzletágunkat is. Ez egyértelmű bizonyítéka annak, hogy stratégiánk működik" - kommentálta a kedden közzétett értékesítési adatokat Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

Az Opel a hollandiai székhelyű Stellantis Group multinacionális vállalatcsoport leányvállalata. A Stellantis birtokában vannak az Opel mellett a Fiat, a Peugeot, a Citroën, a Chrysler, a Dodge és a Jeep márkák is.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo