Megtriplázta szeletgyártó-kapacitását és két új prémium termékcsaláddal lép piacra a BioTechUSA

Mintegy 9 milliárd forint értékű beruházást valósít meg a hazai tulajdonú BioTechUSA, a beruházás első szakasza 5,5 milliárd forint értékben most zárult le: a cégcsoport szadai gyártó- és logisztikai központjában egy olyan komplex, többrétegű, ún. multilayer fehérjeszelet előállítására alkalmas gyártósort adott át a vállalat, mellyel megtriplázza éves szeletgyártási kapacitását, mellette pedig egy új prémium szelet- és egy új prémium vitamincsaláddal is piacra lép. Az európai szinten is egyedi fejlesztés mellett új shaker logózó üzemet építettek, folytatták a munkavállalóik jólétét érintő szociális fejlesztéseket, valamint a gyártókomplexumaik energetikai modernizációját is. A BioTechUSA és a Scitec Nutrition telephelyein napelemes energiatermelő rendszert építettek ki, mely az áramfelhasználás 30 százalékát biztosítja a jövőben, így jelentősen csökkenti a környezeti terhelést.

A saját gyártás és logisztika hatalmas versenyelőny

A BioTechUSA-cégcsoport saját tulajdonban lévő gyártóüzemeit és logisztikai központját Szadán és Dunakeszin alakította ki, 45 000 négyzetméter hasznos összterületen, 24 000 raklap tárolási kapacitással. Itt gyártja és csomagolja termékei túlnyomó részét, évi immáron 75 millió szeletes, 20 ezer tonna poros, 1 milliárd kapszulát és tablettát magába foglaló gyártási kapacitással. A világon kevés étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó cég mondhatja el magáról, hogy saját gyártóüzemmel és logisztikai központtal rendelkezik, mely lehetőséget ad arra, hogy a vállalat egyedi, minőségi termékeket állíthasson elő, illetve, hogy a fogyasztói igényeket gyorsan, flexibilisen és magas minőségben szolgálja ki.

Saját kézben vannak a gyártóüzemek és logisztikai központ
Saját kézben vannak a gyártóüzemek és logisztikai központ
Fotó: BioTechUSA

A kontinensen egyedülálló gyártóegység, in-house fejlesztett szoftveres rendszerrel

A 2024-ben üzembe helyezett, percenként akár 8 rendelés kiszedésére képes, „árut az emberhez” elven működő automata raktárrendszerük után újabb jelentős beruházást valósított meg a kizárólagos magyar családi tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport. A vállalat egy, a legmodernebb technológiai és szoftveres elvárásoknak megfelelő multilayer szeletsort adott át szadai telephelyén, melynek eredményeképpen a korábbi, 20 millió single layer szelet előállítására alkalmas sorukkal kiegészülve összgyártási kapacitásuk eléri a 75 millió szeletet évente.  A fejlesztési projekt tervezési és kivitelezési szakasza összességében 3 évig tartott.

A cégcsoport évi 55 millió fehérjeszelet előállítására alkalmas új szeletsora Szadán
A cégcsoport évi 55 millió fehérjeszelet előállítására alkalmas új szeletsora Szadán
Fotó: BioTechUSA

A BioTechUSA új multilayer szeletsorában rejlő lehetőségek tárháza „végtelen”, általa a cégcsoport ugyanis képessé válik rugalmasan alkalmazkodni a fogyasztói elvárásokhoz: többféle töltelék, csokoládébevonat, szóróanyag, illetve massza kialakítására is lehetősége nyílik. Ez pedig nem csupán a saját termékfejlesztésben, hanem a bérgyártási konstrukciókban is komoly versenyelőnyt jelent a BioTechUSA és b2b partnerei számára.

A BioTechUSA legújabb fejlesztése, a Crush Bar, mely előreláthatólag ősztől készül majd az új szadai gyártósoron
A BioTechUSA legújabb fejlesztése, a Crush Bar, mely előreláthatólag ősztől készül majd az új szadai gyártósoron
Fotó: BioTechUSA

Fejlesztések a környezetterhelés mérséklésének jegyében

Az új szeletsor üzembe helyezésén túl a vállalat jelentős energetikai beruházásokat is megvalósított: mindkét telephelyén napelemes energiatermelő rendszereket építettek ki, melyek a BioTechUSA és Scitec Nutrition márkák áramfelhasználásának közel 30 százakát biztosítják. Szadai és Dunakeszi üzemeikben is megtörtént a világítás korszerűsítése, utóbbi egységben gázkazánjaikat energiatakarékos kivitelre cserélték. Szadai üzemükben új kompresszor, hűtveszárító berendezés, valamint a préslevegő rendszer energiatakarékos üzemelését elősegítő vezérlés beépítése is megvalósult az energiafelhasználás mérséklése és a környezetterhelés csökkentése érdekében.

 Több korszerűsítést is végrehajtottak
Több korszerűsítést is végrehajtottak
Fotó: BioTechUSA

Új shaker logózó üzemet építettek

Szintén fontos beruházás a közelmúltból a BioTechUSA új shaker logózó üzeme Szadán, mely a vállalat Shakerstore üzletágának a korábbinál is hatékonyabb működését támogatja. Az egyedi shakereket, kulacsokat, tablettatartókat gyártó almárka fejlesztésének keretében automata szitázó- és tamponozó berendezéseket szereztek be. A projekt kihívását a gyors tervezési és kivitelezés idő, a szervezeti struktúra kialakítása, új kollégák felvétele, a vállalat számára teljesen új technológia elsajátítása, valamint a kapcsolódó csomagoló részleg megszervezése és az üzem működésének vállalatirányítási rendszerbe kapcsolása jelentette. A beruházást az ugrásszerűen megnövekedett logózási igények indokolják, amit a vállalat a meglévő kapacitások lekötése felett szeretne kiszolgálni.

 Az új logózó üzem Szadán
Az új logózó üzem Szadán
Fotó: BioTechUSA

(x)

Véleményvezér

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 
Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs 

Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.
Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot

Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot 

Mivel egyedül vétózott. 
Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára

Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára 

Erre Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő hívta fel a figyelmet.
Nem omlik össze az ukrán hadsereg Trump szakítása miatt

Nem omlik össze az ukrán hadsereg Trump szakítása miatt 

Marad az ukrán ellenállás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo