hirdetés

Megrendült a cégek bizalma

Az eddigi csökkenő trend után most még inkább megrendült a kkv szektor bizalma: a K&H kkv bizalmi index a pozitív tartományból indulóan eddig sosem látott, egyszeri 17 pontos visszaeséssel -14 ponton áll. A várakozások minden szektorban és árbevétel-kategóriában visszaestek.

hirdetés

Nagyot esett a harmadik negyedévben a K&H kkv bizalmi index, a magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait jelző mutató: 3 pontról -14 pontra süllyedt. „Az elmúlt hónapok hazai- és világgazdasági eseményei erősen megtépázták a kkv szektor jövőbeli kilátásait. Bár ötödik negyedéve csökkenő trendet látunk, a pozitív tartományból még soha nem zuhant ekkorát egy negyedév alatt az index. A mostani elmozdulás a mutató 18 éves történetének is az egyik legnagyobb visszaesése, csak 2015 előtt volt ennél alacsonyabban az index. Igaz, a mostani érték még mindig jóval magasabb a 2011 év végén elért -44 pontos eredménytől és a visszaesés mértéke is kisebb, mint a 2008-as negatív tartományban történt 25 pontos csökkenés. A jelenlegi esés fő oka, hogy a vállalkozások magasabb adóterhekre, negatív pénzügyi eredményre és a munkaerőpiaci helyzet, valamint a versenyhelyzet romlására számítanak” – foglalta össze az eredményeket Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

Jelentős visszaesés minden szektorban és árbevétel-kategóriában

A várakozások minden árbevétel-kategóriában és szektorban visszaestek. Míg a 100 millió forint alatti árbevételű mikrocégek és a 100-300 millió forint közötti árbevételű kisvállalkozások várakozásai -15 ponton állnak, addig a középvállalkozások kilátásai ennél kedvezőbb eredményt mutatnak (-7 pont).

Az ágazatok közül az ipari és a szolgáltató cégek várakozásai romlottak a leginkább, mindkét esetben jelentős mértékben, 21 ponttal esett az index: az ipari cégek így -18 ponton, a szolgáltatócégek -14 ponton állnak.

A kereskedők várakozásai is hasonlóan alacsonyan (-15 pont) vannak, ám esetükben inkább az előző negyedévben esett vissza jelentősen, 13 ponttal a bizalom, ami most tovább csökkent. Egyedül a mezőgazdasági cégek maradtak a pozitív tartományban (+5 pont), de itt is látványos, 11 pontos visszaesés történt.  

 

hirdetés

Véleményvezér

Már jégpálya is van Felcsúton

Már jégpálya is van Felcsúton

Egyik napról a másikra kinőtt a földből.
Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Jó volt a termés világszerte, a túlkínálat miatt pedig legalább 50 százalékot esett az avokádó globális ára.
Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.
Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Szijjártó Péter külügyminiszter béke barátja Bagarjaként járja a világot és nem érti, miért nem értik. Az észt miniszterelnök most elmondta.
Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Igazi hungarikum a túrós csusza, nincs olyan magyar ember, aki ne ismerné, ne evett volna. Ára iránymutató.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo