Megint szeretik a kkv-k a cafeteriát

A tavalyi mélypont után ismét javult a cafeteriában gondolkodó vállalkozások aránya, idén a kkv-k közel fele tervez valamilyen béren kívüli juttatást nyújtani alkalmazottainak. Az Erzsébet-utalvány és a SZÉP Kártya a legnépszerűbb.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb

A hazai kkv-szektor következő egy évre vonatkozó várakozásait mutató negyedéves K&H kkv bizalmi index legfrissebb eredményei szerint a tavalyi mélypont után ismét nőtt a cafeteriában gondolkodó vállalkozások aránya. Jelenleg a kkv-k 46 százaléka tervezi, hogy béren kívüli juttatással is támogatja dolgozóit. Ez az érték ugyan messze elmarad az öt-hat évvel ezelőtt jellemző 75-80 százalékos eredményektől, de mindenképpen előrelépés a tavalyi évben elért mélyponthoz képest, amikor a vállalkozások csupán 42 százaléka kívánt élni a cafeteria nyújtotta lehetőségekkel.

Cafeteria 2014: mennyi is az annyi?

„A megkérdezett vállalkozások visszajelzései alapján azt látjuk, hogy a béren kívüli juttatások javuló népszerűsége mögött leginkább az Erzsébet-utalványok alkalmazásának nagymértékű emelkedése áll. Míg tavaly év végén a kkv-k csupán 32 százaléka kívánta használni ezt a juttatási formát, addig ez az arány idén 42 százalékra ugrott. Emellett tovább növekedett, és ezzel bevezetése óta legjobb eredményét érte el a SZÉP Kártya alkalmazásának szándéka, jelenleg a vállalkozások 21 százaléka tervezi beépíteni bérezési rendszerébe. A közlekedési költségek térítése korábbi második helyéről a harmadik helyre csúszott vissza. Most a kkv-k 17 százaléka tervezi, hogy hozzájárul dolgozói munkába járásához” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H kkv-marketingfőosztályának a vezetője.

Minden, amit az idei cafeteriaszabályokról tudni érdemes!

„Az Erzsébet-utalvány stabil első helye leginkább annak köszönhető, hogy tavaly óta 5000 Ft helyett már havi 8000 Ft értékben adható kedvezményes, 35,7 százalékos munkáltatói adóteherrel. Míg a cafeteriaelemek idei évre tervezett gyakoribb használata feltehetően azt is jelzi, hogy a kkv-szektor túljutott a válságon, és immár növelni tudja a dolgozói juttatásokat – mondta el Németh László. – A továbbra is évi 450 000 Ft értékben kedvezményes adózás mellett adható SZÉP Kártya esetében arra érdemes figyelni, hogy a még 2012-ben feltöltött összegeket idén május 31-ig lehet felhasználni. Ezt követően a kártyát kibocsátó intézmény a megmaradt pénzeket köteles visszautalni a munkáltatónak, ez azonban a társasági adóalapot növeli. A K&H SZÉP Kártya alszámláin a két évvel ezelőtti feltöltésekből jelenleg 280 millió Ft lejáró egyenleg van, így célszerű lehet a dolgozók figyelmét felhívni a teljes keretösszeg felhasználására” – hívta fel a figyelmet a szakember.

Így működik a lakáshitel-támogatás a gyakorlatban
Április elején derült ki minden részlet az adómentesen adható lakáscélú hiteltörlesztési támogatásról. A kezdeti jogértelmezési fázison túljutva, már a gyakorlatban, az egyes konkrét esetekre, helyzetekre fordítjuk le a szabályokat. Ahogy az lenni szokott, az ördög a részletekben van. A Piac&Profit szakértője összegzi az eddigi tapasztalatokat.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo