Megint szeretik a kkv-k a cafeteriát

A tavalyi mélypont után ismét javult a cafeteriában gondolkodó vállalkozások aránya, idén a kkv-k közel fele tervez valamilyen béren kívüli juttatást nyújtani alkalmazottainak. Az Erzsébet-utalvány és a SZÉP Kártya a legnépszerűbb.

Az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb

A hazai kkv-szektor következő egy évre vonatkozó várakozásait mutató negyedéves K&H kkv bizalmi index legfrissebb eredményei szerint a tavalyi mélypont után ismét nőtt a cafeteriában gondolkodó vállalkozások aránya. Jelenleg a kkv-k 46 százaléka tervezi, hogy béren kívüli juttatással is támogatja dolgozóit. Ez az érték ugyan messze elmarad az öt-hat évvel ezelőtt jellemző 75-80 százalékos eredményektől, de mindenképpen előrelépés a tavalyi évben elért mélyponthoz képest, amikor a vállalkozások csupán 42 százaléka kívánt élni a cafeteria nyújtotta lehetőségekkel.

Cafeteria 2014: mennyi is az annyi?

„A megkérdezett vállalkozások visszajelzései alapján azt látjuk, hogy a béren kívüli juttatások javuló népszerűsége mögött leginkább az Erzsébet-utalványok alkalmazásának nagymértékű emelkedése áll. Míg tavaly év végén a kkv-k csupán 32 százaléka kívánta használni ezt a juttatási formát, addig ez az arány idén 42 százalékra ugrott. Emellett tovább növekedett, és ezzel bevezetése óta legjobb eredményét érte el a SZÉP Kártya alkalmazásának szándéka, jelenleg a vállalkozások 21 százaléka tervezi beépíteni bérezési rendszerébe. A közlekedési költségek térítése korábbi második helyéről a harmadik helyre csúszott vissza. Most a kkv-k 17 százaléka tervezi, hogy hozzájárul dolgozói munkába járásához” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H kkv-marketingfőosztályának a vezetője.

Minden, amit az idei cafeteriaszabályokról tudni érdemes!

„Az Erzsébet-utalvány stabil első helye leginkább annak köszönhető, hogy tavaly óta 5000 Ft helyett már havi 8000 Ft értékben adható kedvezményes, 35,7 százalékos munkáltatói adóteherrel. Míg a cafeteriaelemek idei évre tervezett gyakoribb használata feltehetően azt is jelzi, hogy a kkv-szektor túljutott a válságon, és immár növelni tudja a dolgozói juttatásokat – mondta el Németh László. – A továbbra is évi 450 000 Ft értékben kedvezményes adózás mellett adható SZÉP Kártya esetében arra érdemes figyelni, hogy a még 2012-ben feltöltött összegeket idén május 31-ig lehet felhasználni. Ezt követően a kártyát kibocsátó intézmény a megmaradt pénzeket köteles visszautalni a munkáltatónak, ez azonban a társasági adóalapot növeli. A K&H SZÉP Kártya alszámláin a két évvel ezelőtti feltöltésekből jelenleg 280 millió Ft lejáró egyenleg van, így célszerű lehet a dolgozók figyelmét felhívni a teljes keretösszeg felhasználására” – hívta fel a figyelmet a szakember.

Így működik a lakáshitel-támogatás a gyakorlatban
Április elején derült ki minden részlet az adómentesen adható lakáscélú hiteltörlesztési támogatásról. A kezdeti jogértelmezési fázison túljutva, már a gyakorlatban, az egyes konkrét esetekre, helyzetekre fordítjuk le a szabályokat. Ahogy az lenni szokott, az ördög a részletekben van. A Piac&Profit szakértője összegzi az eddigi tapasztalatokat.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo