Megérzéseinkre vagy a szakemberekre hallgassunk inkább, ha cégünk marketingjéről van szó?

Intuíció vagy adatalapú döntéshozatal? Cégvezetőként nehéz a döntés, főleg ha a marketingről van szó. Csábító lehetőségnek tűnik, hogy általában jól működő megérzéseinkre hallgassunk, de nem biztos, hogy minden esetben ez a helyes út.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hallgatni arany – tapasztalt szakemberekre különösen

A marketingdöntések meghozatala komoly kihívások elé állítja a cégvezetőket. Az egyik legfőbb dilemmát az jelenti, hogy milyen mértékben támaszkodhatnak a saját megérzéseikre, illetve mikor és miben hallgathatnak a szakértők véleményére, illetve az általuk mért adatokra.

Amit a legtöbb vezető elfelejt, hogy a jó marketingszakértők olyan szerteágazó tapasztalatokkal rendelkeznek, amelyek alapján képesek objektíven megítélni egy vállalkozás erősségeit (usp-k) és gyengeségeit.

Sok cégvezető tekint úgy vállalkozására, mint saját gyermekére. Ennek előnye, hogy jól ismeri azt, hátránya viszont, hogy elfogult lehet vele szemben.

Ilyenkor jön jól egy éles, külső szem, amely 0-24-ben figyelemmel kíséri a különböző marketingfelületeken végbemenő piaci változásokat, tájékozott a célcsoport igényeit és lehetőségeit illetően, és persze a versenytársak marketingtevékenységét is képes monitorozni.

Létezik olyan online marketing ügynökség, amely az adatok elemzésén és a piaci trendek azonosításán túl kreatív és hatékony stratégia felépítésére és megvalósítására is képes, hogy a marketingkommunikáció ne ad hoc ötletekre épüljön. Hiszen a megalapozott és hosszú távon is sikeres marketingdöntések alapja a megfelelő stratégia.

 

 

A megérzés hatalma

Természetesen a megérzéseknek is van helyük és szerepük a különböző kampányokban, döntési helyzetekben.

Mindenki fel tudna sorolni néhány olyan sikertörténetet, amelyben egy multimilliárdos cégvezető elismerte, hogy főleg megérzéseire támaszkodva hozott meg olyan, a piacon egyébként meglepőnek tűnő döntéseket, amelyek végül elhozták a várva várt sikert.

Az intuíció olyan fontos fogalom, hogy például Albert Einstein is mélyen hitt benne. Sőt, úgy tartotta, hogy a legfontosabb dolgok a logika számára „megfoghatatlan valóságtartományból” erednek.

„Az intuitív gondolkodás egy szent ajándék, a racionális gondolkodás pedig egy hű szolga.”

Ez az idézet is a Nobel-díjas tudóstól származik, aki talán arra is utalt ezzel, hogy a logikai problémák megoldására irányuló tudatunk (bal agyfélteke) és az integráló, asszociáló és érzelmi fókuszú gondolataink, meglátásaink (jobb agyfélteke) élesen elkülönülnek egymástól.

Jó hír, hogy az intuíciós képesség fejleszthető. Megérzéseink abból indulnak ki, amit folyamatosan tanulunk és tapasztalunk. A sikeres cégvezetők gyakran számolnak be arról, hogy a korábban megtanult (akár jelentéktelennek tűnő) ismereteik hirtelen, érthetetlen módon álltak rendelkezésükre, épp a kellő pillanatban. 

A megérzések kiváló forrásai lehetnek az innovációs és kreatív ötleteknek. A vállalati vezetők által felhalmozott tudás és tapasztalat segít abban, hogy új és egyedi megközelítéseket találjanak, akár a marketing területén is. Az intuíció révén születhetnek meg azok a gondolatok, koncepciók, amelyek elősegítik egy vállalat növekedését. Ugyanakkor fontos leszögezni, hogy nem minden arany, ami fénylik.

Egy-egy rossz megérzésen alapuló döntés akár egy cég végét is jelentheti. Ezért, ha bizonytalanok vagyunk, például nem tudunk dönteni 2 lehetséges kommunikációs irány között, akkor érdemes a marketingügynökségek egyik bevett technikájára, a tökéletesen mérhető A/B tesztre hagyatkozni. Megdöbbentő, hogy a landing oldalak mindössze 20%-ánál alkalmazzák ezt a nélkülözhetetlen technikát.

Az évek során összeszedett információk, illetve a pozitív, negatív tapasztalatok alapján a tulajdonosok átfogó ismeretekkel rendelkezhetnek a piacról és a vevőkről. Ez segíti őket abban, hogy megértsék a célközönséget, az ügyfeleik igényeit és preferenciáit, valamint azokat a tényezőket, amelyek befolyásolhatják a vásárlási döntéseket.

De még a legjobb megérzésekkel „megáldott” cégvezetőnek is szüksége van támaszra, hogy a céges marketing hosszú távon is hatékony és brandértéknövelő legyen.

 

Az egyensúly nyomában – Igazolt megérzések + marketingszakértői tudás = siker

A szakértőkkel való konzultáció lehetőséget ad arra, hogy a kreatív ötletek és a mérhető elemzések kombinálódjanak. A cégvezetők által megosztott információk és megérzések alapján egy tapasztalt szakemberekből álló, online marketing ügynökség képes olyan weboldalt, marketing automatizációs megoldást, illetve online hirdetéseket, kampányokat megalkotni, amelyek hosszú távon is kiszolgálják egy vállalkozás igényeit.

A számok nem hazudnak. Szerencsére az adatalapú elemzések és a mért eredmények segítségével 100%-os pontossággal megítélhető egy stratégia hatékonysága. Ehhez azonban pontos KPI-okra (Key Performance Indicator, vagyis kulcsfontosságú teljesítménymutató) van szükség.

A folyamatos tesztelés és optimalizálás révén hatékonyabb és hatásosabb kampányokat hozhatunk létre. Az új ötletek kipróbálása és az eredmények mérése segítségével folyamatosan fejleszthetjük a marketingstratégiánkat, hogy az a lehető legjobban megfeleljen a piaci igényeknek és javítsa vállalkozásunk versenyképességét.

A senior szakemberek és a modern marketingtechnológiai eszközök által biztosított adatvezérelt marketing mindenki számára lehetővé teszi, hogy objektíven megítélhesse, mely területeken működik jól a stratégiája, és mely területeken van szükség finomhangolásra vagy változtatásra.

A „megérzés-szakértői tudás” egyensúly megtalálása tehát elengedhetetlen a jövedelmező marketingfolyamatok kialakításához. A megérzések adhatnak új ötleteket és inspirációt, míg a szakértői tudás biztosítja az adatalapú döntéshozatalt. Így lesz 1+1-ből végül 3.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo