A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a KiwiSun „bioszolárium” franchise hálózatot működtető FOX CONSULTING Kft. reklámjaival megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát - közölte a hatóság. A GVH pont egy évvel ezelőtt közölte, versenyfelügyeleti eljárást indítottak a kft. ellen.
A GVH mostani határozatában megállapította, hogy a FOX CONSULTING Kft.
- a „fokozza az endorfin termelődését”, „segíti a kalcium beépülését”, „jobban mozognak az ízületek”, „immunrendszer erősítő” típusú állításokkal igazolatlan, egészségre ható állítást tett;
- nem fejtette ki, hogy a „zöld bio”, „bio” és a „természet erejével” típusú állítások alatt mit ért, ami így – önmagában is, de különösen a fentiekkel együtt – szintén igazolatlan, egészségre ható állításnak minősül;
- a „speciális fény”, a „világon egyedülálló technológia” és az „egész Európában piacvezető újdonság” típusú állításokkal pedig igazolatlanul állította piacelsőségét.
A GVH a jogsértésért 7 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a vállalkozásra, egyúttal eltiltotta a jogsértő kereskedelmi gyakorlat folytatásától, mert úgy ítéli meg, hogy aggályos igazolatlanul egészségesnek feltüntetni olyan szolgáltatást, amely a tudomány jelenlegi állása szerint kifejezetten káros lehet az egészségre.
18 év alatt tilos
A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a szolárium szolgáltatást 14 európai országban (Ausztria, Belgium, Finnország, Franciaország, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Írország, Izland, Lettország, Litvánia, Olaszország, Portugália, Spanyolország) tiltották be a 18 év alattiaknak.
Frissítés:
A GVH döntését a Fox Consulting Kft. vitatja és teljes egészében jogszerűtlennek tartja - közölte a társaság az MTI-vel. A KiwiSun határozott álláspontja, hogy mindig a hatósági előírásoknak megfelelően, és az orvosi kutatások eredményei szerint kommunikálta a szolárium szolgáltatást.