Már megint a Volkswagennel van baj

A Volkswagen konszern leállította több modelljének gyártását és kiszállítását, amelyekben a kétliteres, automata sebességváltóval szerelt TDI dizelmotor dolgozik. A hivatalos közlés szerint szoftverproblémát kell elhárítani.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az említett dízelmotor a konszern egyik legkeresettebb erőforrása, azt építik többek között a Passat limuzinokba és kombikba, valamint az Arteonba. A VW annyit közölt, hogy a kocsik rendszere hibát jelezhet a kipufogórendszernél. Jóllehet nincs ilyen hiba, felhívják az autók tulajdonosait, vigyék szakműhelybe a kocsit, hogy felderíthessék a hiba okát.

wikipedia

A VW az említett típusoknál csak a negyedik negyedévre készül el a szoftver megfelelő frissítésével, addig e motorok gyártását, ilyen kocsik kiszállítását felfüggesztették. A konszern minden vásárló, illetve megrendelő számára felajánlotta az autók összkerék-meghajtásos változatát, a 2.050 eurós többletköltséget a gyártó vállalja. A kereskedők várhatóan azoknak, akik dízelautóról benzin-meghajtásúra akarnak átállni, hasonló összegű engedményt kínálnak majd.

A Volkswagen egyébként további átmeneti késésekkel, a termelés csökkenésével számol, amikor augusztustól átállítják a termelést az új fogyasztási és károsanyag-kibocsátási normák, a WLTP előírásaira. A szeptembertől minden új kocsira kötelező norma reálisabb képet ad majd fogyasztásról és környezet-szennyezésről.

(Forrás: N-tv, Der Spiegel)

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo