Az említett dízelmotor a konszern egyik legkeresettebb erőforrása, azt építik többek között a Passat limuzinokba és kombikba, valamint az Arteonba. A VW annyit közölt, hogy a kocsik rendszere hibát jelezhet a kipufogórendszernél. Jóllehet nincs ilyen hiba, felhívják az autók tulajdonosait, vigyék szakműhelybe a kocsit, hogy felderíthessék a hiba okát.
A VW az említett típusoknál csak a negyedik negyedévre készül el a szoftver megfelelő frissítésével, addig e motorok gyártását, ilyen kocsik kiszállítását felfüggesztették. A konszern minden vásárló, illetve megrendelő számára felajánlotta az autók összkerék-meghajtásos változatát, a 2.050 eurós többletköltséget a gyártó vállalja. A kereskedők várhatóan azoknak, akik dízelautóról benzin-meghajtásúra akarnak átállni, hasonló összegű engedményt kínálnak majd.
A Volkswagen egyébként további átmeneti késésekkel, a termelés csökkenésével számol, amikor augusztustól átállítják a termelést az új fogyasztási és károsanyag-kibocsátási normák, a WLTP előírásaira. A szeptembertől minden új kocsira kötelező norma reálisabb képet ad majd fogyasztásról és környezet-szennyezésről.
(Forrás: N-tv, Der Spiegel)