Már megint a Volkswagennel van baj

A Volkswagen konszern leállította több modelljének gyártását és kiszállítását, amelyekben a kétliteres, automata sebességváltóval szerelt TDI dizelmotor dolgozik. A hivatalos közlés szerint szoftverproblémát kell elhárítani.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az említett dízelmotor a konszern egyik legkeresettebb erőforrása, azt építik többek között a Passat limuzinokba és kombikba, valamint az Arteonba. A VW annyit közölt, hogy a kocsik rendszere hibát jelezhet a kipufogórendszernél. Jóllehet nincs ilyen hiba, felhívják az autók tulajdonosait, vigyék szakműhelybe a kocsit, hogy felderíthessék a hiba okát.

wikipedia

A VW az említett típusoknál csak a negyedik negyedévre készül el a szoftver megfelelő frissítésével, addig e motorok gyártását, ilyen kocsik kiszállítását felfüggesztették. A konszern minden vásárló, illetve megrendelő számára felajánlotta az autók összkerék-meghajtásos változatát, a 2.050 eurós többletköltséget a gyártó vállalja. A kereskedők várhatóan azoknak, akik dízelautóról benzin-meghajtásúra akarnak átállni, hasonló összegű engedményt kínálnak majd.

A Volkswagen egyébként további átmeneti késésekkel, a termelés csökkenésével számol, amikor augusztustól átállítják a termelést az új fogyasztási és károsanyag-kibocsátási normák, a WLTP előírásaira. A szeptembertől minden új kocsira kötelező norma reálisabb képet ad majd fogyasztásról és környezet-szennyezésről.

(Forrás: N-tv, Der Spiegel)

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo