Magyar termelők érvényesülhetnek a nemzetközi piacokon

Az idei év második felében megkezdődik a magyar prémium kategóriás élelmiszereket ernyőmárkaként összefogó Áldomás termékek exportja. Elsőként összesen 30 termék kapta meg a márkanév használati jogát. A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezetésével, széleskörű szakmai összefogás eredményeként megvalósuló, hiánypótló kezdeményezés célja, hogy megismertesse a kiváló minőségű magyar élelmiszereket a nemzetközi fogyasztókkal, egyúttal utat nyisson a többi hazai élelmiszermárka számára is a külpiacokon.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A Miniszterelnökség, a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Földművelésügyi Minisztérium összefogásával, a Magyar Nemzeti Kereskedőház szakmai irányításával létrejött Áldomás közösségi élelmiszer márka életre hívásának kiemelt célja, hogy egységes arculatot és nemzetközi értékesítési csatornát biztosítson a különböző hazai termelők prémium kategóriás élelmiszereinek.

Fejlett piacokat céloz az Áldomás

A fejlett piacokon egyre tudatosabbak a vásárlók, és dinamikusan nő az igény az organikus, egészséges, értékes és magas tápanyagtartalmú prémium kategóriás élelmiszerekre. Magyarországon számos termelő állít elő nemzetközi összehasonlításban is versenyképes élelmiszereket, azonban integrált értékesítési és marketing eszközök híján, korlátozottan képesek elérni az exportpiacokat.

Erre a kihívásra nyújt teljes körű megoldást az Áldomás márka, ami professzionális arculattal és kapcsolt marketingtámogatással, valamint irányított értékesítési csatornákon keresztül teszi elérhetővé a hazai, minősített termelők prémium kategóriás élelmiszereit a nemzetközi igényes fogyasztók számára.

Elsőként összesen 17 termelő 30 terméke kapta meg a márkanév és hozzákapcsolódó védjegy használati jogát, melynek feltétele a szigorú követelményrendszer teljesítése. Az Áldomás termékek külföldi értékesítése az idei év második felében megkezdődik. Az előzetes felmérések, tesztelések eredményei alapján az Egyesült Királyságban, Skandináviában és Japánban kerül a termékcsalád a boltok polcaira.

Az országimázs is erősödik

Az Áldomás márka egy kiváló eszköz arra, hogy felépítse a minőségi, prémium kategóriás magyar élelmiszerek imázsát a fókuszpiacokon, egyúttal utat nyisson további hazai élelmiszer márkáknak is a sikeres exportpiaci megjelenéshez, ezáltal fokozva a hazai agrár-és élelmiszerexportot. Ezeken túlmenően jelentős mértékben hozzá tud majd járulni hazánk országimázsának további erősítéséhez, a magyar gasztrokultúra nemzetközi hírnevének fokozásához.

„A francia bor, a holland sajt, a dán húskészítmények hosszú évtizedek alatt váltak fogalommá a nemzetközi fogyasztók körében. A magyar élelmiszereknek azonban nincsen hasonlóan kiforrott, erős pozitív imázsa jelenleg a külpiacokon. Nemzetközileg nemcsak az árral, de a tömegtermékekkel is versenyeznie kell a hazai termelőknek, éppen ezért a Magyar Kormány 2015-ben elfogadott élelmiszeripari fejlesztési stratégiájával összhangban, a kitörési pontot a magas hozzáadott értékű, prémium kategóriás élelmiszerekben látjuk. Az Áldomás egy olyan kezdeményezés, ami a szigorú minőségbiztosításnak és a professzionális arculatnak köszönhetően alkalmas arra, hogy ismertté tegye a kiváló minőségű magyar élelmiszereket külföldön” – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

 

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo