Mikro- kis és nagy vállalkozások egyaránt használnak Facebook fizetett hirdetéseket. Mi a SocialWingsnél gyakran találkozunk azzal a hibával, hogy a mikro és egyéni vállalkozások esetében még mindig gyakori hiba, hogy a személyes hirdetési fiókjuk használják erre a célra. Persze ezért nem lehet őket okolni, mert kevésbé gyakorlott, kezdő felhasználók számára teljesen átláthatatlan a Facebook üzleti rendszere és az, hogy a hirdetéseket pontosan hol és hogyan kell kezelni ahhoz, hogy egy esetlegesen felmerülő probléma esetén könnyebben lehessen azt orvosolni.
De legyen szó bármilyen hirdetési fiókról és bármekkora méretű vállalkozásról folyamatos és visszatérő probléma, hogy a hirdetéseket elutasítja vagy, ami még rosszabb a teljes hirdetési fiókot letiltja a Facebook. Szomorú, de igaz, hogy a Facebookon két fajta hirdető van: akinek már tiltották le a fiókját és akinek majd le fogják tiltani.
Sok esetben látszólag teljesen indokolatlanul kap tiltást egy fiók vagy elutasítást egy bizonyos hirdetés. Az utóbbi hetekben, hónapokban a például a leggyakoribb esetek: álláshirdetések, autós hirdetések, téves tiltás.
Az álláshirdetések már egy ideje bejelentésköteles kategóriának számítanak a Facebooknál, így, ha egy poszt vagy hirdetés szövegébe erre utaló szavakat, szókapcsolatokat talál az algoritmus akkor azonnal elutasítja a hirdetést. Az autós hirdetéseket az utóbbi időben tévesen tiltja az algoritmus, mert azt hiszi, hogy valamilyen hitelt vagy lízingszolgáltatást promóz a hirdetés. És bizony gyakran előfordul, hogy tévedésből tilt le az algoritmus akár akkor is, amikor egyáltalán nincs aktív hirdetés a fiókban.
A tiltások másik gyakori oka, amikor ténylegesen szabályt szegünk. A Facebook hirdetéseknek elég részletes és szigorú szabályozása van, amit érdemes alaposan áttanulmányozni mielőtt hirdetési szöveget írunk vagy kreatívot gyártunk hozzá. Az algoritmus ugyanis nem csak a szöveget, hanem a képet, sőt a képre írt szöveget is ellenőrzi.
A tiltások amennyiben egy hiba folytán következtek be, úgy a legtöbb esetben maguktól megoldódnak. Sajnos van, hogy napokat vagy heteket kell várni rá, de megoldódik. Ha nem szeretnénk várni, mert mondjuk fontos, hogy folyamatosan legyenek aktív hirdetések, akkor ezt lehet jelezni a support csapatnak és ilyenkor általában szinte azonnal tudnak segíteni.
Egy elutasított hirdetésre egy alkalommal lehet kérni újra ellenőrzést. Ilyenkor, ha minden igaz, akkor algoritmus helyett egy élő ember nézi meg a hirdetést. Habár ez az utóbbi időben nem így volt, mert téves tiltásnál mi is újabb elutasítást kaptunk az újra ellenőrzést követően. Ekkora fel kell venni a kapcsolatot a támogatói csapattal. Sajnos az nem megoldás, hogy töröljük a tiltott hirdetést és újra létrehozzuk azt, mert egy idő után a sorozatos elutasítások miatt le fogják tiltani a fiókot és romlani fog a fiók minőségi pontszáma is, ami további hátrányokat okoz.