Lélekmentő simogatások

A simogatás azt jelenti, hogy tudatjuk a másikkal, figyelünk rá, és fontosnak tartjuk, hogy ennek valamilyen módon hangot is adjunk. A simogatás ROI-ja magasabb, mint bármely más befektetésé.

Kép:flcikr

Adunk/kapunk eleget? Képesek vagyunk fogadni, ha kapunk? Kérünk, ha nem kapunk? És mindez hogy jön egy üzleti magazinba?

„Minden ember boldog akar lenni..:” mondja a régi nóta. És ez igaz, akkor is, ha a dal többi része csupa közhely. A munkahely nem csak különböző termelő folyamatok jól-rosszul összerendezett halmaza, hanem emberek egy csoportjának közös vállalkozása, hogy valamit létre hozzanak, hogy együtt érjenek el eredményeket.

Ezek az emberek életük minimum egyharmadát töltik együtt, talán többet, mint a szívük választottjával, gyermekeikkel, családtagjaikkal. És a boldogságot itt úgy értelmezem, hogy ezt a tetemes időt jól élik meg, élhető környezetet teremtenek egymás számára. A simogatás ennek egy fontos eszköze, amire a magánéletben ugyanúgy szükség van, mint a munkahelyi környezetben.

Simogassunk szóban!

„De jó a hajad!”  Mibe kerül kimondani? És milyen sokat jelenthet annak, aki kapja? Vajon azért, mert kételyei lettek volna, hogy rendesen áll-e a haja? Nem. Azért, mert észrevették, törődtek vele. Ez egy pozitív simogatás.

„Jenő, már megint nekem kellett kijavítanom a fogalmazványát!” – Jenő lehet, hogy nem tud fogalmazni, de az is lehet, hogy így vív ki egy ki főnöki figyelmet. Igaz, hogy letolják, de legalább foglalkoznak vele. Ez egy negatív simogatás.

A legrosszabb – halálos, megbetegítő – a nulla simogatás. Mondjuk egy iroda, ahol mindenki látványosan elfordul, beletemetkezik a munkába, ha Jenő belép.

Van, aki ösztönösen, van aki tudatosan keresi a simogatásokat: „Jól csinálom?”, „Mit gondolsz, felvehetem ezt a ruhát?”  Azaz: törődj velem! Nem sokba kerül és csodákat ér.

Jobban megtérül, mintha valamilyen termelékenység javító beruházást eszközölne
Mi kell ahhoz, hogy ezt megtegyük? Csak egy kis figyelem és elsősorban az a szándék, hogy megtesszük azt a kis erőfeszítést, ami ahhoz kell, hogy a környezetünkben lévők jól érezzék magukat.

Sokszor könnyebb bezárkózni saját kis világunkba és nem törődni a körülöttünk levőkkel.Könnyebb a sok munkára és „elhavazottságra” fogni a figyelmetlenséget, a környezetünkben lévők elhanyagolását.

Hogyan lehet ezt megtenni?

Tűzzön ki apró, pici célt: Határozza el, hogy naponta egy embernek ad valamilyen simogatást. Lehet az a párja, a titkárnője, valamelyik kollégája.

Javaslom a pozitív változatot: „De jó, hogy összefutottunk…”, „Ez a kávé megmenti az életemet, köszönöm!”, „Látod, itt most fején találtad a szöget!” Aztán, ha a másik arcán átsuhan az öröm (eleinte lehet, hogy meglepődés), akkor sikerült! Lehet sportot űzni abból, hogy hány embernek sikerült bearanyozni a napját!

A szőrös szívű racionális menedzsereknek mondom: ezek a mondatok jobban megtérülnek, mintha valamilyen termelékenység javító beruházást eszközölne. És emellett mindenki egy picivel jobban fogja érezni magát.

Beck György tréner Beckground Kft.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo