Lélekmentő simogatások

A simogatás azt jelenti, hogy tudatjuk a másikkal, figyelünk rá, és fontosnak tartjuk, hogy ennek valamilyen módon hangot is adjunk. A simogatás ROI-ja magasabb, mint bármely más befektetésé.

Kép:flcikr

Adunk/kapunk eleget? Képesek vagyunk fogadni, ha kapunk? Kérünk, ha nem kapunk? És mindez hogy jön egy üzleti magazinba?

„Minden ember boldog akar lenni..:” mondja a régi nóta. És ez igaz, akkor is, ha a dal többi része csupa közhely. A munkahely nem csak különböző termelő folyamatok jól-rosszul összerendezett halmaza, hanem emberek egy csoportjának közös vállalkozása, hogy valamit létre hozzanak, hogy együtt érjenek el eredményeket.

Ezek az emberek életük minimum egyharmadát töltik együtt, talán többet, mint a szívük választottjával, gyermekeikkel, családtagjaikkal. És a boldogságot itt úgy értelmezem, hogy ezt a tetemes időt jól élik meg, élhető környezetet teremtenek egymás számára. A simogatás ennek egy fontos eszköze, amire a magánéletben ugyanúgy szükség van, mint a munkahelyi környezetben.

Simogassunk szóban!

„De jó a hajad!”  Mibe kerül kimondani? És milyen sokat jelenthet annak, aki kapja? Vajon azért, mert kételyei lettek volna, hogy rendesen áll-e a haja? Nem. Azért, mert észrevették, törődtek vele. Ez egy pozitív simogatás.

„Jenő, már megint nekem kellett kijavítanom a fogalmazványát!” – Jenő lehet, hogy nem tud fogalmazni, de az is lehet, hogy így vív ki egy ki főnöki figyelmet. Igaz, hogy letolják, de legalább foglalkoznak vele. Ez egy negatív simogatás.

A legrosszabb – halálos, megbetegítő – a nulla simogatás. Mondjuk egy iroda, ahol mindenki látványosan elfordul, beletemetkezik a munkába, ha Jenő belép.

Van, aki ösztönösen, van aki tudatosan keresi a simogatásokat: „Jól csinálom?”, „Mit gondolsz, felvehetem ezt a ruhát?”  Azaz: törődj velem! Nem sokba kerül és csodákat ér.

Jobban megtérül, mintha valamilyen termelékenység javító beruházást eszközölne
Mi kell ahhoz, hogy ezt megtegyük? Csak egy kis figyelem és elsősorban az a szándék, hogy megtesszük azt a kis erőfeszítést, ami ahhoz kell, hogy a környezetünkben lévők jól érezzék magukat.

Sokszor könnyebb bezárkózni saját kis világunkba és nem törődni a körülöttünk levőkkel.Könnyebb a sok munkára és „elhavazottságra” fogni a figyelmetlenséget, a környezetünkben lévők elhanyagolását.

Hogyan lehet ezt megtenni?

Tűzzön ki apró, pici célt: Határozza el, hogy naponta egy embernek ad valamilyen simogatást. Lehet az a párja, a titkárnője, valamelyik kollégája.

Javaslom a pozitív változatot: „De jó, hogy összefutottunk…”, „Ez a kávé megmenti az életemet, köszönöm!”, „Látod, itt most fején találtad a szöget!” Aztán, ha a másik arcán átsuhan az öröm (eleinte lehet, hogy meglepődés), akkor sikerült! Lehet sportot űzni abból, hogy hány embernek sikerült bearanyozni a napját!

A szőrös szívű racionális menedzsereknek mondom: ezek a mondatok jobban megtérülnek, mintha valamilyen termelékenység javító beruházást eszközölne. És emellett mindenki egy picivel jobban fogja érezni magát.

Beck György tréner Beckground Kft.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo