Kicsi, multi, vagy közösségi? Merre induljon a cég?

A technológiai fejlődés a munka világát is felülírja, minden vállalat más- és más utat keres, hogy megfeleljen a változó viszonyoknak. A PwC szakértői arra keresték a választ, hogy a vállalatok hogyan építik be az új technológiákat a folyamatokba az elkövetkező évtized során.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A globális megatrendek, mint például a technológiai újítások vagy a demográfiai változások a munka világára is hatással vannak, változnak a munkaadók és munkavállalók igényei is. A vállalatok pedig nem egyformán alkalmazkodnak: nagy kérdés, hogy fragmentáció vagy integráció, kollektivizmus vagy individualizmus vezérelje-e a szervezetet. Ezek mentén három lehetséges világ, a kék, zöld, és a narancs rajzolódik ki” – magyarázza Bencze Róbert, a PwC Magyarország HR-tanácsadási üzletágának igazgatója.

A kék világban a vállalat, a vállalati kultúra áll mindenek felett. A hatékonyság- és teljesítményorientált szervezetet a fogyasztói igények és a profit vezérlik. Harcolnak a jól képzett, elkötelezett tehetségekért, fontos HR-feladatnak tekintik azon emberek megtalálását, akiknek céljai összhangban vannak az üzleti célokkal. „A kék világban nagyon fontos a teljesítménymérés és a hatékonyság, ezért a HR legnagyobb kihívása az emberi erőforrás hatékonyságához kapcsolódó valós idejű mérőszámrendszer megalkotása és használata lesz” – teszi hozzá Bencze Róbert.

A zöld világban a fogyasztók és alkalmazottak együtt tesznek a változásért, a vállalatok transzparensek, társadalmilag felelősek és zölden működnek, ez pedig az ellátási lánc minden pontján meg is jelenik. Nyitott, közös tanuláson alapuló szervezetek. „Az ilyen vállalatok dolgozói azért választják majd munkaadójukat, mert annak értékrendje megegyezik személyes értékrendjükkel is. A HR feladata őket megtalálni, támogatni”- mutat rá a szakember. (A társadalmi vállalkozások komoly sikereket érhetnek el, erre itt olvashat példát.)

A narancs világ a globális multik helyett kicsiben, fragmentáltan gondolkodik. Célja a rugalmasság maximalizálása a fix költségek leszorítása mellett. A technológia fejlődése lehetővé teszi, hogy az outsourcing trendek hivatalos üzleti modellé válásával mikrovállalkozások olyan szervezett hálózata jöjjön létre, mely nagyfokú rugalmassággal, világszinten szolgálja ki ügyfeleit. Ez a fajta vállalat biztosítja az autonómiát és a folyamatos kihívásokat a jellemzően projektalapon, rövid távra szerződő munkavállalónak.

„Az, hogy a munka világának átalakulása Magyarországon is releváns kérdés, ma már kétségtelen. A hazai vezetőknek és HR-szakembereknek is látniuk kell, hogy milyen vállalatot vizionálnak a következő évekre, és ennek mentén kell lépéseket tenniük, kialakítani a stratégiájukat” - teszi hozzá Bencze Róbert.

A siker titka: a kudarc
A mellényúlásokról éppúgy kell beszélni, mint a sikerekről. Az okok elemzése segít az újrakezdésben, és közelebb visz a sikerhez. Számos, mára világhírűvé vált vállalkozás története mutatja, hogy a vállalkozó folyamatosan hullámvasúton utazik, és az üzleti életben a kudarc egy lépés a happy end felé. A tengeren túl ezt már sokan felismerték, Magyarországon azonban inkább tabutéma.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo