Kicsi, multi, vagy közösségi? Merre induljon a cég?

A technológiai fejlődés a munka világát is felülírja, minden vállalat más- és más utat keres, hogy megfeleljen a változó viszonyoknak. A PwC szakértői arra keresték a választ, hogy a vállalatok hogyan építik be az új technológiákat a folyamatokba az elkövetkező évtized során.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

„A globális megatrendek, mint például a technológiai újítások vagy a demográfiai változások a munka világára is hatással vannak, változnak a munkaadók és munkavállalók igényei is. A vállalatok pedig nem egyformán alkalmazkodnak: nagy kérdés, hogy fragmentáció vagy integráció, kollektivizmus vagy individualizmus vezérelje-e a szervezetet. Ezek mentén három lehetséges világ, a kék, zöld, és a narancs rajzolódik ki” – magyarázza Bencze Róbert, a PwC Magyarország HR-tanácsadási üzletágának igazgatója.

A kék világban a vállalat, a vállalati kultúra áll mindenek felett. A hatékonyság- és teljesítményorientált szervezetet a fogyasztói igények és a profit vezérlik. Harcolnak a jól képzett, elkötelezett tehetségekért, fontos HR-feladatnak tekintik azon emberek megtalálását, akiknek céljai összhangban vannak az üzleti célokkal. „A kék világban nagyon fontos a teljesítménymérés és a hatékonyság, ezért a HR legnagyobb kihívása az emberi erőforrás hatékonyságához kapcsolódó valós idejű mérőszámrendszer megalkotása és használata lesz” – teszi hozzá Bencze Róbert.

A zöld világban a fogyasztók és alkalmazottak együtt tesznek a változásért, a vállalatok transzparensek, társadalmilag felelősek és zölden működnek, ez pedig az ellátási lánc minden pontján meg is jelenik. Nyitott, közös tanuláson alapuló szervezetek. „Az ilyen vállalatok dolgozói azért választják majd munkaadójukat, mert annak értékrendje megegyezik személyes értékrendjükkel is. A HR feladata őket megtalálni, támogatni”- mutat rá a szakember. (A társadalmi vállalkozások komoly sikereket érhetnek el, erre itt olvashat példát.)

A narancs világ a globális multik helyett kicsiben, fragmentáltan gondolkodik. Célja a rugalmasság maximalizálása a fix költségek leszorítása mellett. A technológia fejlődése lehetővé teszi, hogy az outsourcing trendek hivatalos üzleti modellé válásával mikrovállalkozások olyan szervezett hálózata jöjjön létre, mely nagyfokú rugalmassággal, világszinten szolgálja ki ügyfeleit. Ez a fajta vállalat biztosítja az autonómiát és a folyamatos kihívásokat a jellemzően projektalapon, rövid távra szerződő munkavállalónak.

„Az, hogy a munka világának átalakulása Magyarországon is releváns kérdés, ma már kétségtelen. A hazai vezetőknek és HR-szakembereknek is látniuk kell, hogy milyen vállalatot vizionálnak a következő évekre, és ennek mentén kell lépéseket tenniük, kialakítani a stratégiájukat” - teszi hozzá Bencze Róbert.

A siker titka: a kudarc
A mellényúlásokról éppúgy kell beszélni, mint a sikerekről. Az okok elemzése segít az újrakezdésben, és közelebb visz a sikerhez. Számos, mára világhírűvé vált vállalkozás története mutatja, hogy a vállalkozó folyamatosan hullámvasúton utazik, és az üzleti életben a kudarc egy lépés a happy end felé. A tengeren túl ezt már sokan felismerték, Magyarországon azonban inkább tabutéma.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo